פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה
מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה
בעת ביקור אצל רופאת הילדים הסתבר שלבתי (שבקרוב תהיה בת חצי שנה) ישנה כפי הנראה לשון קשורה. הרופאה ציינה שיש לעקוב אחר המגבלות שלה, ואם יהיה צורך ניתן לבצע חתך בהרדמה ולתקן את המצב. בתי בעיקר יונקת (היטב) וגם מתוגברת בבקבוק של אוונט עם פטמה בעלת זרימה אטית ביותר, ולמרות זאת מוכרחים לשים לה סינר מאחר והפורמולה נוזלת לה מצידי הפה ויש צורך לנגבה כל הזמן. האם יתכן קשר בין הדברים? מהן ההשלכות הנוספות העתידיות שיתכנו עקב תופעת הלשון הקשורה? עם מי ניתן להתייעץ על מנת להחליט אם יש צורך בהתערבות? מומחה פה-לסת? קלינאי תקשורת? אחרים? (אני לא מתלהבת מהתערבות כזו אלא רק לאחר בדיקה מקיפה). בתודה, איריס
בעובדה ש"נשפך" לה פורמולה מהפה מעידה על אי סגירה מעגלית של שרירי הפה, סביב הפיתמה. תכנה זו יכולה להעיד על חולשה או אסימטריה של הפנים והפה. לא קשור לפעילות הלשוןף, אך מעידה על הצורך בבדיקה מקיפה. באשר ללשון, לדעתי יש לבצע את החיתוך, כדי לאפשר מרחב פעילות תקינה של הלשון, לצד התפתחות והפרדת התנועה בין הלסת ללשון. אלה תנועות עדינות של אברי הפה והמומחה לבדיקה התפקודית הינה קלינאית קתשורת. תומרי לי באיז איזור גיוגרפי הינך נמצאת ואנסה להפנותך למישי רצינית ומנוסה. לחלופין, אשמח לעשות את ההערכה בעצמי. בברכה ובהצלחה
תודה רבה לך. אנחנו גרים בגבעת עדה (יישובים סמוכים: בנימינה, זכרון יעקב, פרדס חנה כרכור). אודה על הפניה כזו. אם את מכירה מישהו שעובד עם מכבי - טוב יותר מאחר רופאת הילדים של בתי - ד"ר זהר שלו (מקבלת בפרדס חנה) תשמח להפנותי במסגרת הקופה. שוב תודה, איריס
נבדקתי אצל כל הרופאים כולל אצל פסיכולוג וקלינאית תקשורת לאחר שלא מצאתי הסבר לבעיה שלי. כל הבדיקות הרפואיות תקינות וגם מצבי הנפשי סביר ונורמלי. הבעיה שלי מופיעה רק כשאני מקריאה בקול רם משפטים מתוך טקסט כתוב שאז אני נתקפת בעייפות והתשה מאוד חריפים ביזמן מאוד מאוד קצר. זה לא קורה לי כשאני מדבר בחופשיות (בחפשיות = לא מתוך טקסט). רציתי לדעת האם התופעה הזאת קצת מוכרת לקלינאי תקשורת ? אודה לך באם תעלי הסברים אפשריים לעייפות החריפה (הירדמות נכפת עלי) שניכפת עלי כשאני מקריאה בקול רם משפטים מתוך טקסט.
כניראה שאינך נושמת נכון במהלך הקריאה! הדיבור קשור לנשימה, שהוא הכוח המפעיל ומדעיד את מיתרי הקול. מאחר שלא נמצא בעיה רפואית, המלצתי, שתפני לקינאי בעל נסיון בטיפול קול... ודאי ימצא מענה למצבך.. בהצלחה
גן שפתי RONIT שלום רב האם מישהוא יודע מה הם הקריטריונים השפתיים/תקשורתיים שלפיהם מכניסים ילד לגן שפתי. למשל האם ילד עם אוצר מלים דל ומובנות דיבור ירודה מכניסים אותו לגן שפתי תודה מראש
הקריטריונים הינם התפתחותיים. ילד אשר מציג רמת התפתחות שפה מתחת למצופה מילד בגילו ובמעמדו הסוציו-אקונומי (מה לעשוות, השכלת ההורים ושפות בבית קובעים גם את רמת תהפתחות השפה), בנוסף ליכולת שכלית תקונה או כמעת ברמת הנורמ, לצד בדיקה פסיכולוגית והמלצה של המחנכים ומטפלים בילדץ\ הקביע האחרונה בידי ועדה ההשמה, אשר קובעת את הזכאות של בילד ומפנה אותה למסגרת היעודית
האם ילד מוכשר עם תקשורת לא רעה (כמו כן רפיון שרירים) אבל עם קשיי שפה ברורים. מסוגל לבטא משפט בד\"כ שניתן להבנה אבל כאשר אומר מספר משפטים אינו מובן לחלוטין. האם הוא מתאים לגן שפתי? באם אני מעוניינת בשילובו בגן שפתי, האם אני יכולה להשפיע? אלו נקודות עלי להדגיש? תודה מראש
שלום, האם יש מקום בו ניתן לקבל רשימת קלנאי תקשורת? אני מחפשת קלנאי/ת תקשורת לבני בן4 עם בעיה שפתית,הוא חוזר על אותו משפט מספר פעמים וגם לא תמיד מתייחס למה ששואלים אותו,עונה לעיתים לא לעניין. יש לו קלנאית של מכבי כבר מעל שנה וזה לא מתקדם יפה כמו כןאין לה תשובות לבעיות שציינתי. האם תוכלי לעזור לי ? כמו כן אם אפשר להמליץ על מישהו? תודה מראש גלי.
האם את צלצתלת אלי אתמול? www.ishla.org.il באתר זה תעייני ב"למי לפנות" תרבלי רשימה לפי איזורים בארץ ותחומי עיסוק, תקלידי שפה ילדים ואיזור מגוריך
שלום אני מחפשת בדחיפות קלינאי תקשורת לעבודה לשנת לימודים החדשה בגן דובר עיברית במוסקוה.תנאים טובים למתאימה עדיפות לבחורה רווקה תודה
שלום בני בו חמש מוכר כילד הזקוק לגן שפה אנו בשליחות במוסקוה עם אזרחות ישראלית.יש איזה זכויות או פתרון?למי אפשר לפנות??
הבן שלנו בן ה 5 מדבר בצורה איטית מאד למרות שהוא מדבר באיכות טובה מאד ללא טעיות וללא קושי בהוצאת המלים. למרות זאת אנשים רואים באיטיות שלו כסטיגמא עליו ועוזבים אותו באמצע המשפט ומפנים את צומת ליבם לדברים אחרים . האם זאת בעיה ואם כן איך פותרים ? תודה .
השאלה יותר רחבה, האם בינכם מדבר בצורה מתאימה לכל הפעילויות האחרות שהוא עושה? האם אוכל לאט, מתלבש לאט וכו'. אם שפתו מפותחת ואינו איטי במיוחד, יכול להיות שמתקשה ב"תירגום" מחשבותיו למילים ומשפטים ולזקוק לזמן ממושך להתארגנות מחשבתית ושפתית. העובדה שהתוםעה בולטת להם וצדאיגה אותכם מספיקה כדי שתפנו לקלינאי תקשורת שיכיר אותו ויאבחן את סגנון דיבורו ויתרשם מיכולתו השפתית. האם כשמדבר עושה זאת לעניין ובמידוייק או מסתובב סחור, סחור למחשבה העקרית ואולי זה גם משפיעה על הקשב של הסביבה אליו??? חומר למחשבה, אבל בכל מיקרה, כדי לפנות לאבחון. בגילו הינו זכאי לטיפול של קלינאי תקשורת דרך הקופה המבטחת אותו. בהצלחה
בני בן השנתיים מדבר מאוד יפה, משתמש במשפטים מורכבים, הוגה נכון את כל העיצורים (פרט ל-ש') אבל מדבר על עצמו בלשון נקבה. חשוב לציין שיש לו אחות בת 4 וחצי ויתכן שהוא לומד לדבר כמוה, אך לעיתים הוא אומר משפט על עצמו בגוף שלישי (אומר את שמו במקום "אני") ואז משתמש בלשון זכר. האם יש צורך לעשות משהו, או שזה מסתדר בעצמו? התגובה שלנו לכך היא חזרה על דבריו בגוף שני בלשון זכר (לדוגמא: הוא אומר: "אני לא מצליחה" ואני חוזרת: "אתה לא מצליח?") אודה לך על התייחסותך לתופעה.
מצויין, כך ילדים לומדים שפה ותחביר. חשוב שישמעה שפה נכונה ושאתם תחזרו על דבריו באופן נכון, הוא כבר "יגלה" את הכלל. בכל מיקרה, חשוב לשוחח על ההבדל בין בנים ובנות! בהצלחה
שלום פרידה ותודה על התייחסותך. לא ברור לי למה בדיוק הכוונה בלדבר על ההבדל בין בנים לבנות, האם להדגים לו איך אחותו/אני אומרות ואיך הוא ובעלי צריכים לדבר? להדגים בגוף שני או שלישי? אני לא רוצה לבלבל אותו. אני אומרת לו לפעמים שהוא בן ואחותו בת ובאחת הפעמים שהזכרתי לו שהוא בן הוא אמר שאחותו "בנה"... כך שהוא מבין את חוקי הדקדוק ומשתמש בהם.
שלוםלכולם! אני אמא לתינוק בן 4 וחצי חודשים.אני מחפשת רופא שהוא מומחה לדיבור לילד שלי.העניין הוא ששפת האם שלי היא רוסית ושפה השניה היא עברית.בעלי בדבר רק עברית ואנגלית.אני קצת מתלבטת לגבי לימוד השפות לבנינו.אני מדברת איתו שתי שפות כאשר בעלי מדבר רק עברית. רציתי להתייעץ עם מומחה לגבי הנושא,אני לא רוצה שנגיע למצב שהוא לא מדבר לא עברית ולא רוסית. אני אשמח לקבל עצות וגם מידע על רופאים שיכולים לעזור. ד.א האם יש שם מסוים לרופא כזה? (מומחה לדיבור) תודה מראש שיהיה לכם יום נפלא טליה
ת מחפשת קלינאי תקשורת, לא רופאה! לשאלתך, היו פניות רבות בעניין זה בעבר, תעייני בשאלות שהיו בפורום על ידי דיפדוף בין העמודים השונים. בעקרון, תהיי עקבית, דברי אליו בשפה אחת בלבד! אם לילד אין קשיי שפה מיוחדים, הוא ילמד את שתי השפות באותו זמן.... עקרון של מבוגר אחד, שפה אחת בלבד!
שלום! מהי תסמונת פרידריך אטקסיה והאם היא קשורה גם לליקוי שמיעה. תודה!
A hereditary disease of childhood OR youth involving hardening of the spinal cord, accompanied by paralysis of the lower extremities, speech impairment, AND swaying movement. הנה ההגדרה שמצאתי בספר. נראה לי שלא קשורה ישירות לירדיה בשמיעה
A hereditary disease of childhood OR youth involving hardening of the spinal cord, accompanied by paralysis of the lower extremities, speech impairment, AND swaying movement. הנה ההגדרה שמצאתי בספר. נראה לי שלא קשורה ישירות לירדיה בשמיעה
אני פונה לכל ההורים שמתנגדים לריטלין ומחפשים פתרון אחר וישנו. יש מס' גדול של הצלחות בטיפול אני אשמח לשלוח לכולם חומר, מחקרים ומאמרים +עדויות של אנשים אחרים.שאחת מהם -חברה שלי שבנה היה 6 שנים על ריטלין והיום כבר שנה וחצי ללא שום טיפול תרופאתי. אשמח גם לקבוע פגישה . טל:039067649 0528985986 אסתי
שלום , האם שמעת על המונח תיאום עין-יד או מיקוד עין-יד? מה הכוונה? האם יש דרך לטפל במצב כזה שאין תיאום עין - יד ? האם בדיקה של זה נעשית על ידי רופא עיניים או על ידי מרפאה בעיסוק או תרפיסט אחר? אשמח לעזרתך
זה מושג המתיחס, כשממו, לתאום תפקודי בין תפקוד היד בהכוונה של העיניים (כמו להשכיל חוט במחט או לכתוב ועןד. הטיפול של ידי מרפא בעיסוק אשר יאבחן ויטפל במכלול הקשיים התפקודיים הקשורים לתפקוד זה ולדומים לו
1.ב 26.02 שאלתי האם ניתן להגיד על ילדה שמשתמשת בתת"ח "מילולית"? אני כן יודעת שהיא תקשורתית. 2. איך מכינים או איפה קונים ג'ל לזקן עם בעיות בלייה. תודה
1. היא לא מילולית, היא תקשורתית... מה זה משנה?. 2. את המסמיך קונים דרך בית מרקחת, thick AND easy.
פרידה שלום יש לי שני ילדים תאומים בני 4 ושלושה חודשים. בתקופה האחרונה אני מעט מבובלבלת ומנסה לעשות לעצמי "סדר" בנוגע לילדים. 1. יש לי בת שמבחינה לימודית היא נמוכה והלמידה שלה איטית. אני מרגישה שהדבר נובע מליקוי בנושא קשב וריכוז. לילדה יש התנתקויות, היא לא יושבת לטווחי זמן ארוכים וקשה לה להשתתף בריכוז בגן לטווח ארוך מחד, ומאידך היא מסוגלת לשבת אם יש דבר מה שמעניין אותה לזמן רב מאוד. אך היא רוצה שהדברים יתנהלו בדרך שלה ! כמו כן היא שוכחת דברים כמו מעיל או סינר כשעובדים עם בצק ועוד. היא מטופלת אצל קלינאית תקשורת ריפוי בעיסוק וספורט טיפולי שאירגנתי לה. לפעמים אנו מנסים לדובב אותה בשאלות מסויימות אך אם הן לא מעניינות אותה היא לא עונה עליהן. כמו כן בגן היא ממעטת לדבר בעוד שבבית היא מדברת ללא הפסקה (בעיקר תוך שיתוף שלנו במשחק חופשי). רציתי לברר האם לדעתך מדובר בבעיית קשב וריכוז והאם ייתכן מצב שבו ילדה סובלת מקשב וריכוז ברמה כזו שמשפיעה מאוד על הלמידה? האם תאורטית יתכן שאם תקבל תרופה לקשב וריכוז כמו רטלין או קונצרטה יכולה לעלות מבחינה לימודית ולהמשיך להשתלב בגן רגיל וזאת בהנחה ואכן מדובר בבעיית קשב וריכוז. 2. יש לי בן שאובחן PDD NOS. לילד יש יכולת למידה אך בעיקר למידה תוך תזוזתיות יתר. הוא לא מסוגל לשבת לטווחים ארוכים, מאוד תנועתי ועוד. כמו כן PDD מוגדר כבעיית תקשורת ושמתי לב שהילד מבקש חברת ילדים גם בני גילו וגם גדולים יותר על מנת לשחק איתם וכן מבקש שלא ילכו אם הם צריכים ללכת, הוא אינו מנותק בכלל (אלא נמצא מאוד מאוד איתנו)הוא אוהב להתנחם בזרועותינו אם מציק לו משהו יודע להביע רגשות משחק עם אחותו מאוד יפה ואף מזמין אותה מיוזמתו לשחק ועוד. לא מזמן שמעתי על כך שקיים קו דק בין PDD קל לבעיית קשב וריכוז קשה. אני לא יודעת כמה אמת יש בזה. רציתי לברר אם יכול להיות מצב שיתכן שהילד אינו לוקה ב-PDD אלא בבעיית קשב וריכוז?
מהסוף להתחלה: לעניות דעתי יש היום יותר מדי מקרים של איבחון של PDD, לא תמיד מוצדק. הילדים צצריכים להבדק א=במכון להתפתחות הילד ובודאי אצל נאורולוג ילדים שישיב עלשאלותיך ביתר פרוט. הפרעות קשב וריכוז בגיל הצעיר, כפי שמתואר, מתבלבלים בין ילדים עם הפרעות קשר. האבחנה המבדלת בידי צוות מקצועות, ביניהם רופא נאורולוג לילדים, פסיכולוגיים וצוות מקצועות הבריאות, הם אמונים להשיב על שאלותיך, באופן אישי ומפורט. את לא צריכה לקבל ממני תשובה מהספר, במיוחד שילדיך מטופלים בידי אנשי מקצטעה שישיבו על פנייתך באופן אישי ולאחר הכרות עם ילדיך.
האם ניתן לשלב OMEGA3 לילד בן 10 אשר מקבל מידי יום (חוץ מסופי שבוע) ריטאלין 10 מ"ג (חצי כדור בבוקר וחצי כדור בצהריים) ?
יש ב"תפוז",פורום שניקרא: "אוטיזם- הגישה הביו-רפואית". למרות השם המרתיע,הם עוסקים שם בשאלות מהסוג ששאלת ועוד הרבה.אולי שווה לך להציץ.
1. באיזה גיל ילדה אמורה להתחיל להשתמש במשפטי סיבה ותוצאה? (למה הילד בוכה? כי הוא קיבל מכה.)ושימוש במילה "אבל"-אך לא בטוח שהיא מבינה לגמרי את המשמעות שלה. 2. מתי היא אמורה להגיד משפט עם שני רעיונות? (אני אוכלת במבה ואת שוטפת כלים) 3. מתי היא אמורה להשתמש בזמנים? (קודם נשתה מים ואח"כ נצא לטיול ) 4. האם נכונה האימרה שבנות מפטפטות יותר מבנים? (בילדותן. בבגרות זה ודאי...) אני מתנצלת על השאלות,פשוט ניטש ויכוח ביני לבין בעלי,אם ביתי גאונה או לא. (אני,כמובן חושבת שכן,והוא מנסה לאפס אותי,כך שאת הבוררת שלנו,ברשותך...)
א יודעת כלום על ביתך, ברור שתפקידך לחשוב שביתך מתקדמת ביותר. מה דעתך להפגיש את ביתך עם בני גילה ולהשוות למה שהן עושות? תבדקי שבני גילה הינם במעמד סוציואקונומי כמו שלכם וגם שהיא באותו מיקום בהרכב המשפחה. לגבי הפרטים ששאלת, התשובה קשורה להתנסות בסביבתה, בעקרון השפה מתפתחת באופן דינמי ויציב, וחשוב להשוות לעצמה, על רצף הזמן. לגבי מרבית השאלות שלך, התשובה תההיה בין שנתיים לארבעה שנים, תלוי מה בדיוק בודקים
הבן שלי בן שנה וחמישה חודשים. הוא מבין את רוב מה שמדברים אליו, מבין ומבצע בקשות (כמו תביא את הנעליים, שים בפח וכו) וגם יודע להצביע על תמונות של דברים רבים (חפצים, חיות וכו). הוא לא מדבר בכלל, אבל יש לו מספר מצומצם של צלילים שהוא הוגה: GO - בהתייחסות לכל דבר עגול, ובמיוחד לכדורים. BA - בהתייחסות לאבא, לבובה, לבלון ולבקבוק. DO - לא הצלחתי לפענח מה זה אבל כמעט כל דבר שהוא מצביע עליו זה DO. אציין גם שאביו ודודתו לקויי שמיעה מלידה (ליקוי עצבי) עם ירידה חמורה. בני נבדק בבדיקת BERA כשנולד שהיתה תקינה, וכן נבדק בבדיקת שמיעה התנהגותית לאחרונה שאף היא היתה תקינה. האם התפתחותו השפתית איטית? האם יש מקום לברר מדוע אינו מנסה להגות צלילים נוספים או מילים? או שמא מוקדם מידי וכדאי לחכות עוד מספר חודשים? תודה על הסיוע!
כדאי להמתין ולעקוב אחר שינויים לגבי עצמו, האם מוסיף צלילים או קולות מכוונים? האם מתקשר בשפה המובנת בעקר לעצמו? במידה ובפרק זמן של שלושה חודשים לא תרגישו בשינוי ובהתפתחות ראויה לשמה, תפנו לקלינאי תקשורת להערכה והדרכה ספציפית. בינתיים תנסו לעודד את המילמול התקשורתי ואת הכוונה להפיק קולות ומילים. תעודדו גם לחקות קולות ולגבו כל פעילות המילים פשוטות וברורות האם התפתחותו הכללית מתאימה לדגם התפתחות השפה והתקשורת שלו?
1האים ילדה שמשתמשת בתת"ח היא "מילולית."? 2 אותה ילדה (בת 14, בעלת פיגור קל) לוחשת רק עם אנשים מוכרים היטב - איך לגרום לה לדבר בקול רם? תודה
1. היא תקשורתית, מילולית אינו תנאי לתקשורתי, הוא אחד הערוצים לתקשורת 2. האם עברה בדיקת שמיעה ובירור אאג' למתרי הקול? האם מבינה את ההבדל בין חזק לחלש? האם דיבורה מתאים להתנהגותה הכללית ואישיותה?
שלום, מהו טווח הגילאים בו ילד אמור להשתמש: א. בכינויי גוף? (אני הולכת,אנחנו רוקדים וכד') ב. בקניין? (זה הכדור שלי וכד') ג. בהטיית:"אותו"? (בוא נרים אותו וכד') כפי ששמת לב לדוגמאות,מדובר בשימוש במילים אלו בתוך משפט,ולא כמילה בודדת. תודה רבה!
היי ,בני בן ה-שנתיים וחצי החל בשלושה שבועות האחרונים לגמגם ,למשוך מילים ,ובנוסף בכל פעם שהוא מנסה להתחיל מילה או משפט כל החלק השמאלי של פניו מתעוות קלות ועין שמאל נעצמת ,חשוב לציין שהילד מדבר באופן שוטף כבר מגיל שנה וחצי . העניין הפך למלחיץ בעיקר בגלל עיוות הפנים (צד שמאל בלבד) אודה לתשובתך המהירה. תודה ויום טוב
לאחר שבנך יבדק אצל רופא הילדים, כדי לשלול סיבה רפואית לעוות תוכלי להתיעץ עם קלינאי תקשורת, דרך הקופה. בכל מיקרה, את מתארת מצב בולט של חוסר שתף בדיבור, אשר לרוב מופיעה ונעלם בדיבורם של מרבית הילדים, עד גיל 6. תעייני בתשובותי מהעבר, בפורום זה ותוכלי גם לקבל מידע באתר קלינאי התקשורת www.ishla.org.il בהצלחה
שלום רב, בני בן 3, הדיבור שלו עדיין לא ברור לכולם, אבל יחסית הוא אומר את כל המילים ויודע לבטא את עצמו. אני והגננות שלו מבינות אותו מצויין והסביבה מבינה כמעט הכל. הוא מדבר כל הזמן... לאחרונה הוא התחיל למשוך את התחלת המילה כלומר נניח שהוא אומר אמא אז זה נשמע כך: אי, אי , אי ,אי אי אימא... יש ימים שלמים שזה לא קורה לו ויש לפעמים שבוע שלם שהוא מדבר כך. הגננת שלו (עם ותק של 20 שנה) טוענת שזה בגלל שהוא מאד ורבלי וכל הזמן רוצה לדבר ובעצם הוא לא "מספיק" לכן זה קורה לו, היא יעצה לנו לא להתייחס לזה בכלל כרגע, וזה לא גמגום אלא רק שלב. אנחנו לא מגיבים בכלל, לא מעירים לו ולא עוזרים לו להשלים את המילה. אך עדיין אני מאד מוטרדת, מה דעתך? תודה מראש, דנה
זו תופעה נורמלית בהתפתחות השפה והדיבור. בעבר התייחסתי לנושא זה בהרחבה. תוכלי לקבל מידע על חוסר שטף בדיבור באתר קלינאי התקשורתwww/ishla.org.il במידה ועדיין מטרדת, תפני לקלינאי תקשורת לקבלת בדרכה והסבר מקיף לתופעה זו. לא מומלץ להתיחס ישירות בשיחה עם בנך, אך במידה ויגיד משהו, רצוי להודות שיש קושי ושזה נורמלי בכל הילדים. משהו כמו "כן, כך ילדים מדברים" בהשאלה להליכה וריצה לא יציבה ונפילות, עד להתפתחות ועידון התנועות
שלום רב, יש לי ילד בן 10 שסובל מ add הוא מטופל בריטלין כבר 4.5 שנים ממחצית שניה בכיתה א' היום הוא בכיתה ה' , אנחנו במעקב של נורולוג כל חצי שנה. שאלתי היא עקב הפירסום האחרון על הריטלין רציתי לשאול אם יש תרופה צימחית שנותנת את אותו האפקט ואותה ההשפעה כמו של הכדור כך שאול לתת לו משהוו צמחי ולא כימי אשמח מאוד לשמוע או לקרוא מאמרים. מה גם שאני רוצה להתחיל לנסות להוציא אותו מהכדור אני לא מעוניינת שהוא יהיה תלותי בכדור
לאיזה רופא נתן לפנות אם אנחנו סובלים משכחה, לא מסגלים לחזור על משפט שנאמר בהרצאה לפני 5 דקות, על מילות שיר שידענו אותו בעל פה וכיו"ב
שלום יש לי ילדה בת 6 וחצי ויש לה בעיות של קשב וריכוז + בעיות בזכרון + ובעיות חברתיות ביום שלישי הילדה עוברת איבחון, שנדעה מה יש לה ואיך נטפל באה. הילדה חצי שנה לוקחת רטלין, לאחר הכתבה שהיתה בטלויזיה על הרטלין ולאחר שפורסם באתר האינטרנט שמתו 25 אנשים מהתרופה של הרטלין, אני פוחדת. מה לעשות? איזה תחליף יש לתרופה? איך אני יעזור לילדה שלי בבית הספר? אני רוצה לדעת על הטיפול בשיטת רביב. תודה רבה
לא יודעת מה זה שיטת רביב, אבל תזהי משינויים פיתאומיים בתרופות, תתיעצי עם הרופאה בעניין זה. טיפול התחומי שמגדרת הינו שילוב של תרופות וטיפול התנהגותי, שיטות למידה מתואמות והקניית מימנויות לילדה כדי שתוכל להתמודד עם הקיים המזוהים. בעקבות הטיפול ודאי יבנו תוכנית טיפול כוללני ורב תחומי. בהצלחה!
בני בן 5 וחצי והוא אובחן אצל מומחה אף אוזן גרון יש לו דיבור אפי עינפוף, בבדיקה אובחן כי יש לו חייך שסועה ולכן הוחלט לטפל בו בעזרת קלינאית תקשורת המתמחה בתחום חייך שסועה כדי לעזור לו וללמדו איך להשתמש בשרירים שאינם עובדים נכון אצלו, אני מחפשת קלינאית תקשורת באזור השרון שתוכל לעזור לנו לטיפול של כ- 3 חודשים פעם בשבוע כדי לעבוד איתו ואז להגיע להחלטה אצל המומחה אף אוזן גרון אם לנתח אותו או שהעבודה עם קלינאית תקשורת תהווה הצלחה וכך נפתור את הבעיה, לא הצלחתי למצוא קלינאית תקשורת שמתמחה בתחום של חייך שסועה (אינפוף). אודה לכם מאוד כי תעזרו לי למצוא קלינאית תקשורת שתוכל לעזור לנו.
בעניין זה רצוי לפנות דרך קופ"ח, מכוון שלבנך מגיעה טיפול במימון ביטוח הבריאות. תוכלי להיעץ עם האחראי לתחום זה בקופה. יש בכפר סבא מרפאה של קופ"ח כללית, ושם יש קלינאיות מצויינות, ביניהן כאלו שמתמחות בתחום זה. בכל מיקרה, במידה והינך מעוניינת בטיפול פרטי, תוכלי למצא קלינאית דרך אתר הבית של קלינאי התקשורתwww.ishla.org.il או בטל, 03-9217815 בהצלחה!
אנו מחפשים עוד מס' ילדים לצורך פתיחת קבוצה טיפולית לילדים עם בעיות התנהגות/בעיות חברתיות/בעיות רגשיות בגילאי 7-8 (כיתות א', ב'). הטיפול הינו פרטי בהנחיית פסיכולוגית/עובדת סוציאלית. הקבוצה כנראה תפגש באיזור נס-ציונה/רחובות. המעוניינים - נא להשאיר בעקבות הודעה זו את כתובת המייל שלכם. פתיחת הקבוצה מותנה במספר המשתתפים והמטרה היא פתיחתה באופן המיידי ביותר (פברואר-מרץ 2006).
מדובר באמא לילד ADHD ומחפשת מתוך תקווה לעזור קב' תמיכה לילדים כמוהו. חבל שתגובת הרופאה הייתה כ"כ קיצונית במקום לברר קודם במה דברים אמורים. אינני מטפלת/מחפשת מטופלים. הכוונה כנה ואמיתית. אמא מודאגת.
שלום רב, אני בן 27 וסובל מבעיית זיכרון. מאז ומתמיד אני חש שאינני זוכר דברים כפי שאנשים אחרים זוכרים אך הדבר לא השפיע באופן משמעותי על התפקוד היום יומי שלי. הפתרון היה ללמוד שעות רבות יותר. אך הזמן האחרון, מאז שהתחלתי לעבוד בעבודה רצינית הבעיה הזאת משפיעה על התפקוד היום יומי. עברתי מספר בדיקות בסיסיות אך אף אחת לא מראה על בעיה מסוימת או חוסר בויטמין מסוים. התחלתי לקחת ליתר ביטחון ובעקבות חוסר תזונה מאוזנת צנטרום אך אני לא בטוח שהזיכרון שלי משתפר. אשמח לקבל עצות לשיפור הזיכרון, ספרים מועילים, בדיקות מעמיקות יותר וכו'. תודה רבה על ההקשבה, שלומי
1. כדאי שתעבור איסחון אצל פסיכולוג קוגניטיבי. 2. הפסיכולוג הקוגניטיבי יכול לבנות לך תוכנית במתבסס על אסטרטגיות למידה, זכרון ותפקוד קוגניטיבי, כדי לסיעה לך. בהצלחה
שתינוק בן 17 חודשים אינו מדבר? הוא יוצר תקשורת בלתי מילולית מביעה את רצונותיו באופן ברור, מגיב היטב לדיאלוגים איתו אבל אינו מדבר למעט זה... אה... אך אינו מוציא הברות או חלקיהן... אשמח לתשובות ולהפנייה לחומר קריאה. תודה
7 חודש?! האם בכלל משמיעה קולות משחק? האם תנועות הפה והאכילה תקינים? האם עבר בדיקת שמיעה? האם הוא ילד בריאה בד"כ? הסיבות יכולות להיות מגוונות ועדיין נמצא בטווח הנורמה.... בכל מיקרה, לקבלת תשובה ספציפית ואם יש שאלה אישית, בגיל זה, כדאי לפנות ישיות לקלינאי תקשורת לקבלת הדרכה והכוונה, וגם שמישהו מקצעי יתבונן בילד ויבדוק האם יש מקום לדאגה או האם מבודר על התפתחות מאוחרת, אך תקינה. לפעמים ילדים הגיל זה משמעים מילמול באופן עקבי, אך ההורים לא "מגלים" שאילו מילים. אם משמיע קולות מכוונות, עקביות, ליצירת קשר... אז מהחינתו אלו מילים. בכל מיקרה, עדיף לקבל יעוץ אישי
שלום, אני בן 20 ומאז שאני ילד אני מדבר עם סמך חזקה במקום שין הייתי רוצה לטפל בזה כי זה מאוד מפריע לי איך מי מו מה? בבקשה עזרה! תודה רבה מראש.
עם אתה רוצה, ניתן לסיעה לך. לך לטיול של קלינאית תקשורת, תוכל למצוא מישהי דרך אגודת קלינאי התיקשורת 03-9217815. בהצלחה
אם אתה חבר קופ"ח מכבי יש קלינאית מצויינת באיזור ראשל"צ ששמה זוהר רז. לך אליה ומהר ותהנה! גם נחמדה וגם מקצועית. בהצלחה.
אין אני ממליצה על קלינאי בודד זה או אחר. תוכל לקבל המלצה על מספר קלינאים באיזור מגוריך, דרך העמותה המקצועית של קלינאי התקשורת בישראל 03-9217815 או www.ishla.org.il בכל מיקרה, הטיפול בגילך איננו מכוסה על ידי ביטוח הבריאות. תצטרך לשלם באופן פרטי.
שלום, האם סוג הגמגום יכול להשתנות עם הזמן? אני לא מתכוונת לחומרת הגמגום אלא שתקופה הגמגום יהיה עצירתי, תקופה חזרתי, תקופה בכל פעם שאני נתקעת להגיד "אה נו". בנוסף מאובחנת עם תסמונת טוראט, האם יתכן שהגמגום הוא בעצם טיק? בתודה מראש, שחר
בהחלט יתכן שה" גמגום" הינו סימפטום של טורט! תצטרך ללמוד לחיות עם השינויים,..... הבסורה הטובה היא שמה שמקשה עליך יחלוף גם הוא!
שלום , אני בן 30 עובד כמתכנת וסך הכל חי חיים רגילים וטובים אבל ! כל השנים אני סובל מבעיית ריכוז לדוגמא: במהלך שיחה עם הבוס שלי אני פתאום מתנתק - מרחף לשבריר שניה ומאז אני לא קולט את מה שהבוס אומר לי והוא צריך לחזור על עצמו וסובב חלילה - אתם כבר יכולים כמה זה מפריע לי וגם לו כמובן - ובייחוד שאני שאפתן ורוצה להתקדם - אבל מי ייקדם אדם שלא קולט. .. הדוגמא הזאת לובשת צורות בכל מקום עם החברה ההורים לימודים ועוד ועוד האם לדעתכם הבעיה הזאת ברת פיתרון לאן פונים ? אנא עזרו לי מחכה לתשובה ( או לנס) מושיק
הי, קודם כל אפשר ללכת לאבחון ואם יתגלה שאתה סובל מהפרעת קשב, יש טיפול תרופתי. אני עם הפרעת קשב, מטופלת בריטלין וחוץ מזה יש לי טכניקות עוקפות. גם הבוס יודע שאם הוא אומר משהו אני חוזרת אחריו כדי לוודא שהבנתי נכון, משתדלת לקבל הנחיות במייל. תתפלא אבל הקידום הגיע אחרי ששיתפתי את עמיתי בבעיה.
רצוי שתבדק על ידי נאורולוג, ולפי ממצאיו, על ידי פסיכולוג, לבירור המקור לבעיה.... לפי זה אפשר יהיה לדעת מה ניתן לעשות. בהצלחה
רצוי שתבדק על ידי נאורולוג, ולפי ממצאיו, על ידי פסיכולוג, לבירור המקור לבעיה.... לפי זה אפשר יהיה לדעת מה ניתן לעשות. בהצלחה
רצוי שתבדק על ידי נאורולוג, ולפי ממצאיו, על ידי פסיכולוג, לבירור המקור לבעיה.... לפי זה אפשר יהיה לדעת מה ניתן לעשות. בהצלחה
רצוי שתבדק על ידי נאורולוג, ולפי ממצאיו, על ידי פסיכולוג, לבירור המקור לבעיה.... לפי זה אפשר יהיה לדעת מה ניתן לעשות. בהצלחה
לפני זמן מה באבחנה ראשונית אובחנתי כאדם שיש לו בעית קשב וריכוז.. רוצים לשלוח אותי למבדק שעולה כ-1000-1500 (משרד הביטחון מממן לי אותו) עכשיו רציתי לשאול מה בדיוק קורה במבדק..??מה עושים? מה בוחנים?
מה לעשות.
מהי בדיקת טמפנומטריה?(לבת 4)
זו בדיקה של הענות עור התוף לצלילים, מאפשר לאבחן את תנודות עור התוף ביחד לנעשה בתוך האוזן התיכונה, כמו: נוזלים באוזניים, שלמות עור התוף, לחץ נמוך מדי באוזן התיכונה... איננה דיקת שמיעה, אך מהווה חלק של השלמת בדיקת השמיעה לאיתור פעילות של המערכת כולה.
שלום, אני מורה לחינוך מיוחד , ויש לי תלמיד אשר דיבורו איטי מאוד . לא נצפו קשיי שטף , הפסקות או היסוסים , אך עדיין הוא מדבר לאט מה יכולה להיות הסיבה ?אודה לך אם תוכלי להפנות אותי לחומר כתוב בנושא. מירה
בני בן שנתיים ושמונה חודשים. הוא מדבר באופן ברור ומרכיב משפטים מורכבים מגיל שנתיים אולי קצת לפני. לאחרונה שמתי לב שהוא אינו אומר את העיצור שין (shin) אלא אומר אותו כשין (sin). אין זה משנה אם העיצור שין מופיע בראש מילה או באמצע. שאלתי היא: האם זהו גיל שבו הילדים אינם רוכשים עדיין עיצור זה ואין לי סיבה לדאגה, או שמא אני צריכה להתחיל עם קלינאית תקשורת כדי שלא תתפתח בעיה עתידית בדיבור בנוגע לעיצור זה?. תודה.
עדיין מוקדם להתיחסות להיגוי של ה "ש". יש לבנך מטלות שפתיות חשובות הקודמות להיגוי מושלם. ה- ש נרכשת בגיל יותר מאוחר ומטופלת, במידה ולא נרכשה נכון, לקראת גן חובה או בהתאם לחלופת השיניים הקידמיות. בכל מיקרה, תמנעי מבנך לדבר עם מוצץ בפה, במידה והוא עושה זאת..... דבור עם מוצץ בפה מעודד מיקום לא נכון של הלשון בדבור
שלום רב, שאלתי את השאלה גם בפורום נוירולוגיה, וייתכן שגם אתם תוכלו לעזור לי. אני בת 27, בריאה בסך הכל. לפני כאחת עשרה שנה הפכתי לצמחונית ומיד הרגשתי ירידה בזכרון ובריכוז, שייחסתי למחסור בויטמין b 12. בצבא חזרתי לאכול בשר, אבל רמות ה- b 12 נשארו נמוכות. תקופות מסויימות לקחתי את הויטמין בכדור, זה העלה את רמת הויטמין בדם אבל בעיות הזכון והריכוז נשארו כמו שהן. בחודשים האחרונים אני חשה החמרה- אני לא מצליחה לקרוא מאמר פשוט, כי המילים נעלמות לי. אני שוכחת דברים שאמרו לי כמה דקות קודם. אני שוכחת לעשות דברים. אני לא מרוכזת. אני מנסה למצוא מילה ולא מצליחה. בדיקות דם מלפני חודשיים הראו שרמת ה- b 12 נמוכה אבל עדיין בגבולות הנורמה. כרגע אני לוקחת b 12, קומפלקס בי וחיידקים טובים כדי לעזור לספיגה. למעשה אני שואלת את כל זה כדי לדעת- למי לפנות? רופאת המשפחה? איזה רופא מטפל בבעיות כאלה? תודה.
לדעתי עליך לפנות לשני גורמים: פסיכולוג קוגניטיבי, להערכה תפקודית, ללא קשר לתזונה (יכול להיות שיש לך בעיה שלא קשורה לתזונה, ואת מקשרת בין התיים) התיעצות עם רופא המטפל ותזונאית, לבדיקת המזון וההרכב שלו, כדי להבטיח שאת לא פוגעת בבריאותך. בהצלחה
מילה ראשונה תמר לגבי בת שנה. האם הפקת הקולות של החיות - "מו", "האו האו" וכולי, נחשבת למילה ראשונה? היא אומרת את הקולות כשרואה תמונה. אין עוד מילים ספציפיות, רק המון המון ג'יבריש. 18:35
כל הבוד לה! ברגע שיש הפקה קולים, מכוונת לתקשורת.. זו המילה הראשונה... גם כשהיא לא ברורה. תמשיכי להנות ממנה!
פרידה שלום יש לי בן בן4 וחצי שנמצא בגן חינוך מיוחד (גן שפתי) הוא מקבל שם טיפולי קלינאית תקשורת פעמיים בשבוע והוא גם משתלב פעמיים בשבוע(ימים אחרים )בגן רגיל לילד יש בעיית דיספרקסיה כפי שאובחנה על ידי קלינאית תקשורת השאלה שלי היא האם יש מקום להוסיף לו עוד שיעורי קלינאי האם מומלץ להוסיף לו עוד ימים בגן רגיל אני רואה קצת שיפור מביחנת הדיבור אבל זה רק אצלי אחרים עדין לא מבינים אותו מה אפשר לעשות אני נואשת כבר תודה שרוני
לגבי תוספת לטיפול שהוא מקבל, עדיף שתקבלי הדרכה ותמשיכי את העבודה איתו, בביתף על בסיס מתמשך במשך כל שעות היום איתו. יש מצבים שבהם יותר טיפול איננו אומר שיפור.... ודאי לא "שבלבל אותו" על ידי טיפול של מספר אנשי מקצועה. בכל מיקרה, המשך הדרישה והסיוע לדיבור ברור הינם חלקים של התמיכה שלך בבנך. לגבי חיזוק שעת שהיה בגן "רגיל" כדאי להתיעץ עם הגננות והקלינאית, ביחד.
שלום רב, יש לי ילדה בת 3.3 חודשים. היא החלה לדבר כראוי עתה. היא מדברת יפה, שואלת שאלות עונה לשאלות, מבקשת בקשות וכדומה אבל רק ממבוגרים. ילדים מגיל 7-8 ומעלה. מילדים בני גילה היא מתעלמת לחלוטין.או יותר נכון לא יוזמת איתם שיחות. אם הם שואלים אותה שאלות היא עונה להם. אבל לא יוזמת משחק וכדומה. האם יש אוטיזים שמתייחס שהבעיה היא רק של הילדה מול בני גילה. או שאוטיזים הוא כלפי כל הסביבה. האם התנהגות זו יכולה לנבוע גם ממצבים רגשיים או נפשיים שאפשר לטפל בהם? אני מאוד מוטרדת אודה לכם על תשובתכם רונית
כניראה שהתנהגותה נובע מהעדפתה האישית! אין אוטיזם "רק" לגבי אוכלוסיה מסויימת, אוטיזם הינה תופעה של הפרעת קשר לכל הסביבה, מתוך ריחוק וחוסר התיחסות לנעשה סביב הילד. יש קשיים חברתיים היכולים לגבול באוטיזם, אך זו תופעה כללית לגבי קשרים חברתיים, בכלל.
האם יש תחיף לריטלין ומישהו ניסה אותו או שמע אני לא שקטה בקשר לכדור לגבי הילד שלי והיתה בערוץ 1 נוירולוגית ילדים שדיברה על תרופה טיבעית ואיני זוכרת את שמה אם יש מישהו שיודע על זה משהו אשמח לשמוע תודה מראש לגבי כל תשובה
מה הבדל בין התבטאות מילולית ומדוברת? ממתי קיימת תקשוקת תומכת בארץ? תודה
מילולי מדובר זה אותו דבר! תקשורת חלופית תמיד הייתה קיימת, כמו סימני דרך, סמלים וכאלה..... בשימוש לש אנשים עם לקוייות משנות ה- 70 המאוחרות, תחלית ה 80.
בתי בת 3.2 מתקשה לצרף מס' מילים ליצירת משפט ברור. כמו כן היא מדברת בהברות ולא במילים ברורות למשל במקום מטוס אטוס במקום מעטפה אטפה וכו'. התחלנו ללכת לקלינאית תקשורת אשר נפגשת איתה מידי שבוע. עדין לא ראיתי שפור בדבור. לה עצמה זה גם מפריע- הן לבטא עצמה והן ביצירת קשר עם ילדים אחרים. האם ניתן לעשות עוד משהו (היא בטיפול של הקלינאית בערך חודש וחצי). עשינו לה בדיקת שמיעה והיא שומעת טוב. אבקש את תשובתך בתודה, אמא מודאגת.
נראה לי שאתם עושיפ את הדבר הנכון, פרט לאבחון כללי במכון להתפתחות הילד. אם אחרי חודש וחצי של טיפול לא הרגשתם שינוי, יש מקום לשיחה עם הקלינאית.\ האם היא נותנת להם הדרכה ומטלות לעבודה בבית, במהלך השבוע? כמה פעמים השבוע אתם נפגשים איתה? האם נוצר קשר טוב וחיובי ביניהן וחשוב מאד, האם יש לקלינאית הזאת מספיק נסיון וידע או לפחות מקבלת הדרכה וביקורת מקלינאי מוסמך יותר? מי הפנה אותכם אליה? האם יש בקרה כל שהיא על עבודתה? לאחר קבלת תשובות אוכל לסייע יותר, אך בכל מיקרה, כדאי מאד לשוחח עם הקלינאית המטפלת ולקבל ממנה תשובות מספקות.
תודה על תשובתך. אנחנו הולכים לקלינאית תקשורת דרך קופ"ח מכבי. היא מזמנת אותנו אליה פעם בשבוע ונותנת מטלות. בתי מאוד מחבבת אותה ורוצה להפגש איתה.אין לה כל-כך סבלנות לתרגל מילים והיא בסופו של דבר מתעצבנת כשלא הולך לה. הקלינאית אמרה לי שמבחינת התפתחות ואוצר מילים בתי מתאימה לבני גילה לכן היא לא רואה צורך לגשת למכון להתפתחות הילד. האם כדאי ללכת לקלינאית פרטית בתדירות גבוהה יותר? ואם כן איך אדע למי? האם חודש וחצי זו תק' קצרה עדין להערכה? האם יש מקום לדאגה? יש לי עוד 2 בנות גדולות יותר שהתחילו לדבר מוקדם. אודה על תשובתך בחזרה
יש לי אחיין בן 5.5 שטופל במרכז להתפתחות הילד על פי המלצת הגננת. אני יודעת שעבדו איתו שם על דיבור ועל מוטוריקה עדינה. כיום הוא נמצא ב"גן שפתי" שאמור לשים דגש על שיפור יכולת הדיבור שלו. הילד גדל במשפחה תומכת אבל לא חסרות שם בעיות. אנחנו במשפחה מרגישים שהוא איטי, לא מפותח לפי גילו. רק דוגמא- ניסינו ללמד אותו את הכתובת ונראה היה שהוא מאוד מתקשה לזכור. אנחנו החלטנו להתגייס על מנת לתת לו את כל מה שאפשר ולקדם אותו בצורה המקסימלית כדי שיוכל להשתלב עוד שנה או שנתיים בבי"ס רגיל. רוב העזרה שאנחנו בונים עליה צריכה לבוא מגורם חיצוני (בתשלום כמובן). מה עלינו לעשות? האם ניתן לשלוח אותו לאבחון במכון פרטי ולפי זה לקבל המלצה איך ומי יעבוד איתו? תודה רבה יעלה
המקום המתאים למתן אבחנה ותוכנית עבודה הינו מכון להתפתחות הילד. בגילו של אחינך מתאים יותר שתוכנית ההתערבות תעשה דרך מערכת החינוך, וכניראה כך עשיתם מכוון שהוא בגן שפתי, אשר מגיעים אליו רק לאחר אבחון וקבלת זכאות דרך חוק החינוך המיוחד. אם מוקד הבעיה הינה בלמידה, אז רצוי שפסיכולוג חינוכי "ירכז" את ההתערבות והטיפולים הונמים, וזה כדי לא לבלבל את הקטן ולגרום לו קושי מיותר. ארגון ניצן מטפל בילדים בעלי ליקויים למידה ואולי הוא מתאיםללהכלל בקבוצה זו, גם בגיל מוקדם זה ניתן להבין שמדובר על קושי בלמידה (כמו זכירת הכתובת) ויש מקום ללמידה של אסטרטגיות ייחודיות והדרכה מובנת. האם ההורים מקבלים הדרכה מסודרת, לטיפול בילד ושילובו בביה"ס? ישנם ילדים שזקוקים לעזרה רבה, ואם כל הכוונות הטובות והעזרה עדיין מתקשים בלמידה.............. לצערינו לפעמים כל העזרה לא מתגברת על הקוי היסודי של הילדים, ואז יש צורך בהתערבות כוללנית ארוכת טווח. במערכת החינוך המיוחד או בכל מיסגרת שיכולה לתכנן לטווח ארוך. בכל מיקרה, יש צורך בתאום בין כולם!
שלום, אני לקוית שמיעה, ומאד מוזיקלית, אני ממשפחה מוזיקלית ואומרים עלי שאני מוזיקלית. אבל, אני מזייפת כשאני שרה, אז אומרים לי שאני מזייפת בגלל השמיעה שלי, אבל אני חושבת שאני מזייפת בגלל שאני לא יודעת לשיר יפה, כי עובדה שאני שומעת את עצמי מזייפת... אז השאלה: מי צודק? אני או משפחתי? האם יש קשר לזיוף שירים למי שלקוי שמיעה?תודה ויום טוב.
גם אני מזייפת ואני שומעת מצויין! לשיר הינו תפקוד אחר, מרבית האנשים שומעים את השיינויים במוזיקה ובמנעד, אין זה אומר שהם יכולים להפיק את הטונים בדיוק כמו שהם שומעים. מנגנון השירה קשור ליכולת להפיק את הצלילים, האברי הקול , בנוסף לשמיעה. כניראה שאת צודקת!
מזה חצי שנה שאני מאבדת מילים. לדוגמא על השולחן צלחות ואני יודעת שמדובר בצלחות אולם אני לא מצליחה לזכור כיצד אומרים את המילה ואני אבקש לאסוף את הקערות כמילה מחליפה. או אבקש למסור לי את העיפרון במקום את העט, כי המילה עט ברחה לי מהראש, על אף שאני יודעת שאין זה עיפרון. יש לציין שאני ילידת הארץ ואין זה נובע מאי שימוש שוטף בשפה.
המכור לתופעה זו יכול להיות מגוון ביותר, למשל: עקב חרדה וקשיים ריגשיים עקב תהליך של ירידה בתפקוד קוגניטיבי עקב תהליך המתפתח המוח עקב חוסר תשומת לב ודאגה לדברים אחרים עקב בעיה מטבולית וכו' וכו'. במידה והתופעה נעשת מטרידה ומציקה עליך לבדוק את עצמך, אולי תמצאי משהו שמטריד ומדאיג (מלבד התופעה עצמה) וכדאי לשקול פניה לרופא המטפל לעריכת בדיקות כלליות ולנאורולוג לבדיקה מקיפה. לפי הצורך יכולים להפנותך לבדיקה אצל פסיכולוג קוגניטיבי שיסייע באיחון הבעיה. אינני יודעת את גילך ומצבך הרפואי, אבל יש לקחת את הכל בחשבון.
קרובת משפחתי היא נערה בת 16 אשר אובחנה כסובלת מ- right hemisphere dysfunction. הבעייה באה לידי ביטוי בקושי בדיבור וקריאה, קשיי למידה חמורים וקול דק וצפצפני שלא מתאים לגיל הכרונולוגי. האם יש סיכוי שהבעיה היא גנטית? לאור כך, האם יש בדיקות גנטיות לפני כניסה להריון שעל ידן ניתן לאבחן האם קיימת בעייה? תודה רבה
לא, אין בדיקה גנטית שמגלה חוסר תיפקוד מזהרי שכזה. התאור שלך בכל מיקרה לא מתאים לאבחנה שנתת לה, פגיעה בהמיספרה הימנית לרוב איננה מתבטאת בקושי בלמידה, בדיבור או באיכות הקול! אינני מבינה את מהות הקשיים שלה, אבל אולי מישהו מוסמך (רופא נאורולוג או פסיכיאטר) אבחנו תסמונת מסויימת זו, אם היא בטיפול מקצועי כדאי להפפנות את שאלתך אליו, יכול להיות שיש משהו שאיננו ברור לך.
עברתי נתוח להוצאת בלוטת התריס עקב גידול סרטני ,המנתח אמר כי היה עליו לגרד מעט את העצב מאז הניתוח אני צרודה ומה שחשוב לי יותר שאנני יכולה לשיר, אנני יכולה להפיק צלילים גבוהים .למה זה? האם אפשר לתקן את המצב? תודה
לאחר ניחות להסרט גידול מבלוטת התריס יכולות להיות שתי קבוצות של פגיעה בקול שגורמות לצרידות: א. פגיעה בעצב המניע את מיתרי הקול ונגרמת עקב כך פגיעה בתנועת המיתר... יכולה להיות פגיעה לאורך זמן או לחלוף בטווח של חצי שנה..... אי אפשר לדעת בודאות, צריך מעקב של רופא אאג'. ב. פגיעה במיתרים עצמם, כחלק של מהלך האנטובציה וההרדמה בניתוח.... השפעה זו עוברת לאחר כמה ימים או לחלופין, פגיעה מכנית במנגנון המניעה את המיתרים... נקע של סחוסי המיתרים. לצורך אבחנה מבדלת עליך לפנות לרופא אא' שיבצע בדיקה לרינגוסקופית (הסתכלות לתוך המיתרים בזמן הפקת הקול) ויקבע את מהות הפגיעה. קלינאית תקשורת יכולה לטפל בצורת הדיבור ולתת לך הדרכה לשיפור הפקת הקול, לאחר האבחון של הרופא וקבלת פרטים על תפקוד המיתרים. בכל מיקרה, סביר להניח שתפיקי תועלת מטיפול קול אצל קלינאי תקשורת. הטיפול מכוסנ מבחינת עלות על ידי ביטוח הבריאות בקופת חולים מאחר שמדובר על בעיה שהתעוררה בעקבות התערבות כירורגית.
ב"ה שלום רב, יש לי ילד בן 2.8 בן יחיד, ונכד יחיד. התפתחות השפה שלו מאוחרת . הייתה לו לקות שמיעה רצינית כתוצאה מנוזלים והוא נותח ניתוח כפתורים לפני כ- חצי שנה. עליי לציין שלפני חצי שנה הוא היה אומר אמא- מא אבא- בא וכדומה כלומר הברה ממילה אחת. היום כ חצי שנה אחרי הניתוח הוא בונה לבדו משפטים בנות 4-5 מילים. עדיין יש קצת בעיות היגוי. כמו כן הוא שר שירים שונים, מכיר את כל המספרים והאותיות וכדומה. בגן הגננת טוענת שהוא ילד נבון מאוד. מבין במהרה כל מה שהיא מלמדת ומייד משיים ופולט את הנלמד. אבל הבעיה העיקרית שלו שהוא לא מתקשר עם ילדים בני גילו. עם הגננת והצוות הוא מתקשר נפלא. אבל עם ילדים בני גילו הוא מסרב ליצור קשר. מוכן רק לבדו לשחק. בבית הוא יוצר קשר ותקשורת מעולה עם כל המשפחה המורחבת (שר רוקד, שואל שאלות עונה לשאלות מחקה המון את כל מה שאנחנו עושים) . וכן נולד לא מזמן דן דוד והוא כל הזמן רוצה להאכיל אותו לנגב לו את החלב להחליף לו וכדומה. בגינה הוא מוכן להתקרב לילדים רק אם אני באה איתו. והוא עונה לשאלותיהם רק כאשר אני מתערבת ואומרת לו לענות להם. כמו כן הוא מאוד עקשן. וכשילד רוצה לתפוס לו את היד הוא ממש מתעקש לא לשתף איתו פעולה. יחד עם זאת שמרביצים לו הוא לא מחזיר מכות. בעבר היו חוטפים לו צעצועים והוא לא היה מגיב היום הוא עומד על שלו "ונלחם על הדברים שלו" בקרוב יהיה לי אבחון אצל פסיכולוגית וקלינאית תקשורת, אך הייתי רוצה לשמוע מה דעתך? האם אלו סימנים של PDD? אני מאוד מוטרדת אודה לך על תשובתך איילת
לא, אינם סימנים של PDD בכלל. בכל מיקרה, מכוון שבנך מיועד לאיבחון אצל צוות שלאחריו יגידו לך דברים רלוונטיים לבנך, אין לי מה לאומר באופן כללי. בכל מיקרה, תסתכלי על כל מה שהוא כן עשה בחצי שנה האחרונה. ילד עם ליקוי יסודי ביכולת לתקשר לא מתואר בככל במילים שרת מתארת את בנך. לפי התאור שלך הוא פשוט משיג את בני גילו ובקצב מועץ! תמשיכי להנות ממנו ו"לגלות" את אישיותו המיוחדת..........
שלום פרידה, קודם כל אני מקווה שזה הפורום הנכון. ולשאלתי- אני בת 25 אובחנתי בעבר כלקויית למידה. בנוסף אני מעונינת בטיפול פסיכולוגי. שאלתי היא האם אני צריכה ללכת לפסיכולוג או גם עובדת סוציאלית(בעלת תואר שני) זה בסדר? (מבחינת האבחון כמובן) תודה
כל איש טיפול (עובדת סוציאלית או פסיכולוג9 שאת תרגישי בנוח ועם הכשרה מתאימה יוכל ודאי לעזור לך. עניינ לקות הלמידה לא ניראה לי מכשול או חשוב מבחינת בחירה של המטפל. בכל מיקרה, מטפל צריך להיות מישהו בעל הכשרה מתאימה בטיפול רגשי, רצוי בעל ניסיון ובודאי שאת תרגישי בנוח איתו.
שלום למנהלת הפורום בני בן 4 יש לו בעיה כפי שהגננת מתארת אי דחית ספוקים אם הוא רוצה לדבר הוא אומר את דבריו ומשתלט על כולם בדיבור אי אפשר להשחיל מילה -זה גם איתי גם אם דבריו קשורים לנושא או לא. הוא פעלתן מדבר הרבה וחוזר שוב ושוב על הדברים. אם אנחנו מחכים בתור למקום כלשהוא הוא מיד פונה לכל מיני אנשים שלא מכיר ומתחיל לדבר איתם על מה שהוא רוצה .אני לא נתקלתי בזה עם ילדים אחרים בחוץ. עלי לציין כי הוא בן יחיד אני חד הורית מבחינת למודית הוא קולט מהר יושב איתי ועושה חוברות משחקי לוטו מורכבים אוהב מאד להקשיב לספורים אך מיד מדמיין כי הוא בתוך הסיפור ומספר כאילו הסיפור עליו.לא לוקח את הסיפור כאילו קראנו ודי הוא ממש חווה אותו. האם תוכלי לנסות לעזור לי מה דעתך על הדברים. תודה, המתוסכלת.
מצטערת, הבעיה לא בתחום העיסוק שלי. פני לחלק של פסיכולוגיה לילדים, באתר זה או באתרים נוספים. בהצלחה
שלום, יש לי בן בגיל 4.5, ילד מאוד פיקח בעל אוצר מילים מאוד גדול. הבעיה בעצם היא לא בתקשורת הוא מדבר מאוד ברור ומובן העניין הוא שהוא מושך את המילים, במיוחד שהוא שואל שאלה אבל באופן עקרוני לא רק ,לעיתים הוא מדבר לאט יחסית וגם מושך את המילים (מאריך אותן). ברצוני לדעת האם זה שלב וזה חולף? האם אני צריכה לדבר איתו על כך? אני לא רוצה לגרום למשהו שולי להפוך ליותר ממה שהוא באמת אבל זה מציק לי. אני מקווה שהצלחתי להבהיר את השאלה שלי. תודה רבה מראש.
יעוץ אצך קךינאי תקשורת ודאי ירגיעה אותך. אם הדיבור שלו מתאים לאופיו, אז, הנה לך התשובה! אם לא מתאים, תני לקלינאי לשמוע וליעץ. בגיל זה בנך זכאי ל מהםפר פגישות אצל קלינאי תקשורת, דרל ביטוח הבריאות הממלאכתי, נצלי אןתם וקבלי תשובה אישית/ מבלי להקשיב לו, אי אפשר להשיב לשרלתך, מצטערת