פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

3695 הודעות
3209 תשובות מומחה

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

26/06/2002 | 00:44 | מאת: טל

אחותי הקטנה בערך בת 13, כשהייתה יותר קטנה סבלה מגמגום כבד, אולם לאחר שנלקחה לקלינאית תקשורת המצב הוטב וחלה נסיגה בקשיי הדיבור. לאחרונה היא החלה לגמגם מחדש, אמא שלי שמעה על שיטת טיפול בצורת סדנה מרוכזת של חודש או פרק זמן דומה שעוזרת להתגבר על הגימגום, תהיתי, האם מישהו שמע על השיטה הנ"ל ויוכל לספק לי יותר פרטים?

כן, השיטה קיימת וניתן לקבל טיפול כזה בירושלים, בביה"ח הדסה - מכון להפרעות בתקשורת - (טיפול זה מכוסה על ידי סל השירותים של הקופה) וכן, באיזור ת"א במכון של קלינאית תקשורת ברברה דם, בכפר שמריהו. נידמה לי שמכון הדים החל לאחרונה תוכנית של טיפול אינטנסיבי, אבל אני לא בטוחה, כדי לברר ישירות אחתם. יש טיפול מסוג קצה שונה מהמסגרת האינטינסיבית בביה"ח תל השומר - במכון להפרעותת בתקושרת וכן בעוד כמה מקומות בארץ - ניתן לחפש באתר קלינאי התקשורת: www.ishls.org.il בהצלחה!

19/06/2002 | 06:09 | מאת: ירון פלג

אני כבר בן 19 ומזה כמה שנים אני סובל מבעיה של הגיה לא נכונה של האות ש, יש לי ש' שורקת. איך אפשר לתקן ליקוי דיבור כזה?

לקריאה נוספת והעמקה

תפנה לקלינאי תקשורת באיזור מגוריך, הסבר את הבעיה וקבל טיפול. בגיל זה, אם יש רצון ומודעות, אפשר בהחלת לעזור ולשנות הרגלים. בהצלחה!

17/06/2002 | 18:24 | מאת: ישראל

אני בן 55 ,זמר אופרה (טנור) חובב. בשנים האחרונות אני נוטה לצרידות לעיתים תכופות יותר ,דבר שאיני זוכר לפני כן. אם בעבר אירוע כזה היה חולף או מעצמו (שתיקה, מנוחה קולית ),או במקרים מסויימים טיפול תרופתי,ולאחר מכן הקול היה חוזר להיות כפי שהיה,הרי שלאחרונה יש לי תחושה של "עייפות קולית". . יש לציין שאני מקפיד על שיעורי פיתוח קול, ואין לי כל בעיה כשאני המיטבי להגיע לטונים הרגילים שלי. נבדקתי מס' פעמים ע"י רופא אא"ג, ותמיד היו מיתרי הקול ללא כל ממצא . מה עלי לעשות ?

הגיל וגם הטכניקה עושים את שלהם! תפנה לקלינאי תקשורת אשר עובד גם עם זמרים ותבדוק את הטכניקה הקולית שלך, תקפיד על שתיה מספקת ואף מרובה במהלך היממה וגם תתיעץ עם הרופא הכללי לגבי שינויים מערכתיים אחרים, אם הינך מעשן זהו זמן טוב לשקול להפסיק וגם לבדוק את איחות האויר אליו הינך נושם! ניתן להגיע לקלינאי תיקשורת דרך אתר האינטרנט שלנו: www.ishla.org.il בהצלחה!

16/06/2002 | 09:51 | מאת: מירב

שלום, בני בן הארבע וחצי מגמגם החל מגיל שנתיים ועשרה חודשים, בתחילה הוא היה נתקע רק במילה ואחר כך זה החל להיות דבר קבוע, יותר מאוחר הוא ממש התאמץ לדבר, כיום הוא לפעמים בתקופות טובות יותר בהם הוא מצליח לדבר כמעט ללא גמגום או התקעות, ולפעמים יש ירידה משמעותית והוא ממש מגמגם חזק... התחלתי לטפל בענין ממש כשהגמגום הופיע כיום אנו מטופלים ע"י קלינאית תקשורת (כרגע בהפסקה כי הבן שלי מסרב ללכת אליה...) מרפאה בעיסוק ופסיכולוגית ילדים. אני ובעלי שוברים את הראש ומנסים לחשוב אם קרה משהו בתקופה בה הוא החל לגמגם וממש לא עולה בדעתנו כלום. אנו נותנים לו לסיים משפטים, וכמובן לא מדברים בשבילו ועושים כל מה שצריך על מנת שירגיש ביטחון ורגיעה העיקר לא לשדר לו מתח. הבן שלי הוא ילד שמח ואוהב מוסיקה ובעיקר לשיר, (הוא אמר שהוא רוצה להיות כוכב בפסטיגל שהוא יהיה גדול) יש לו המון ביטחון וכשהוא שר הוא כמעט לעולם לא מגמגם. הייתי רוצה לדעת אם יש מישהו שיכול לעזור לנו למצוא מטפל מומחה לגימגום, ואם את מכירה מישהו, (אין בעיה מבחינה כספית אנו מוכנים לשלם). תודה על ההקשבה ואשמח לעזרה מירב

לקריאה נוספת והעמקה

תאורך של בנך איננו מאפיין מגמגמים, הוא ניראה יותר כחוסר שתף התפתחותי, אשר במיקרים רבים קשור יותר ליכולתו להתארגן (כמן התארגניות הנדרשת לכל פעילות שהוא עושה, וכניראה בגינה מטופל אצל מרפא בעיסוק?). נשמע לי שהוא רבוי טיפולים (רב"ע, פסיכולוג? למה????) האם בגיל זה הוא אכן זקוק לכל כך הרבה טיפולים? קיראו את הפרק על חוסר שתף בדיבור באתר קלינאי התקשורת www.ishla.org.il בביה"ח יש תוכנית להתערבות בגימגום בגיל הרך, וישנה גם דר' עזרתי בת"א, אך לדעתי בנכם צודק שלא מעוניין בטיפול כעת! גמגום אינו קשור ל"משהו" מסויים שקרה לילדך ולא כדאי להתפס למושג זה ולהאשמות, התיחסו לתופעה כאל אלרגיה המופיעה ונאלמת מבלי שיהיה ברור מה מקורה, ברור שזו הנטיה שלו ומקבל תגבור ממצבים בסביבתו, אשר לא תמיד יהיו ידועים לכם! תהנו ממנו וקבלו אותו כמו שהוא. רבים הזמרים אשר מגמגמים בדיבור ושרים בלי קושי!

25/06/2002 | 00:44 | מאת: ד.ש.ר

13/06/2002 | 00:18 | מאת: keren

שלום לך בעקבות אבחון של "ניצן" הומלץ לשלוח את בתי לבדיקה על מחשב הנקראת "רותם". האם ידוע לך מהי בדיקה זו ומה בדיוק היא כוללת? תודה מראש קרן

לקריאה נוספת והעמקה

לצערנ איני יודעת, תוכלי לבקש הסברים מהמפנה אותך אליהם ומהם, ישירות.

10/06/2002 | 23:50 | מאת: יוסי

אני אבא לילד שיהיה בשנת הלימודים הבאה בן 5 ואמור ללמוד בגן שפתי,אני דתי וקצת חושש לחינוך בגן חילוני,יש הורים לילדים דתיים שישיאו לי עצה?או האם בשביל זה כדאי לתזז ילד בהסעה לעיר אחרת ??

לקריאה נוספת והעמקה

בשאלה זו תצטרך לפנות למערכת החינוך בה בינך משולב. בכל מיקרה, הגן השפתי הינו פיתרון הולם ונכון לשילובו של ילד עם קשיי שפה במאבטח טיפול רציף בשפה, טיפול אינטנסיבי והענות לצריכו הייחודיות, בנוסף שהוא מאפשר לילד לממש את יכולתו. שיההי בהצלחה!

09/06/2002 | 13:54 | מאת: עדי

שלום רב אני זקוקה לחומר על תסמונת האח ווליס - brather wilis תודה מראש

לקריאה נוספת והעמקה

התסמונת אכן קרואיה brather willis, על שם האדם שתיאר אותה לראשונה. הורי הילדים שסובלים מתסמונת זו הקימו אמותה אשר מרכזה ברמת השרון. לצערי אין כרגע בראשותי הפרטים אליהם, אבל אני מבטיחה להשיג אותם תוך מספר ימים, כך שתעקוב אחר כניסה נוספת שלי, לשאלתך. תסמונת זזו מאופיינת על ידי ילדים הסובלים מרעב כרוני, אינם יכולים להגיעה לסיפק, ועל כן מעלים במשקל וסובלים מכל המחלות הקשורות לעודף משקל. בנוסף לעתים מציגים רמת תפקוד בינונית-נמוכה וקשיים ברכשית שפה, בהתאם לגלם הכרונולוגי.

21/06/2002 | 12:18 | מאת: קלינאית תקשורת

תיקון קטן - הכתיב הלועזי הוא prader-willi הקלדה של שם זה במנוע חיפוש כגון: YAHOO, GOOGLE מובילה לכל מיני אתרים בנושא. בהצלחה!

09/06/2002 | 03:23 | מאת: אלי

מזה כ3 שנים הנני סובל מריבוי רוק בפה, כאשר אני משוחח עם אנשים אני שם לב שאני "שוטף" אותם ברוק, בנוסף יש לי מין חוסר הרגשה בשפה העליונה כאילו שאני "משותק" , אין לי הסבר לכך אני כבר מיואש לחלוטין, אולי יש איזהשהו הסבר כלשהו לכך? לתשובך אודה.

09/06/2002 | 09:07 | מאת: ד"ר עופר אמיר - קלינאי תקשורת

"ריבוי רוק", בפני עצמו, אינו נחשב לבעיה המצדיקה טיפול. בד"כ הבעיה נוצרת מכך שהרוק אינו מנוקז באופן מסודר (כלומר אתה לא בולע את הרוק באופן יעיל) ולכן מצטבר רוק בפה. הדבר תואם גם את התחושה של שפתיים "משותקות" או חלשות, כפי שתארת. אני מציע לפנות, ראשית, להערכה אצל נוירולוג, לבדיקת תפקוד של השרירים באיזור הפה והלוע, על מנת לשלול ממצאים נוירולוגיים. לאחר מכן, יש לפנות לאבחון אצל קלינאי תקשורת, על מנת לבחור את דרך הטיפול המתאימה בהצלחה

09/06/2002 | 01:15 | מאת: שלומי

שלום! לפני כ-7 שנים התחלתי להרגיש כאבים ועייפות תוך כדי דיבור. בבדיקה המיתרים אינם מקבילים אלא משולש ללא דלקת, הייתי בארבעה טיפולים אצל קלינאית, מאז לא קבלתי טיפול. מאחר שהדיבור קשה עלי אני ממעט לדבר ע"מ לא להכאיב לעצמי. מה לדעתך הטיפול הטוב והמהיר שניתן לעשות ?. האם ניתן להקל על הכאבים באופן כלשהוא ?

09/06/2002 | 09:01 | מאת: ד"ר עופר אמיר - קלינאי תקשורת

ראשית עליך לפנות לבדיקה חוזרת אצל אופר אא"ג, כיוון שבדיקה שנערכה לפני מספר שנים אינה מספקת מידע מעודכן על מצב מיתרי הקול העדכני. עליך להתייעץ עם הרופא האם יש מקום לטיפול בדיבור או שמא יש מקום לטיפול מסוג אחר. מתאורך את ממצאי הגרון, התקשיתי להבין מה בדיוק הבעיה. בכל מקרה, טיפול בדיבור של 4 מפגשים הוא טיפול קצר מאוד, ובד"כ נדרש מעט יותר זמן להשגת תוצאות משביעות רצון. בהצלחה

09/06/2002 | 09:02 | מאת: ד"ר עופר אמיר - קלינאי תקשורת

ראשית עליך לפנות לבדיקה חוזרת אצל רופא אא"ג, כיוון שבדיקה שנערכה לפני מספר שנים אינה מספקת מידע מעודכן על מצב מיתרי הקול הנוכחי. עליך להתייעץ עם הרופא האם יש מקום לטיפול בדיבור או שמא יש מקום לטיפול מסוג אחר. מתאורך את ממצאי הגרון, התקשיתי להבין מה בדיוק הבעיה. בכל מקרה, טיפול בדיבור של 4 מפגשים הוא טיפול קצר מאוד, ובד"כ נדרש מעט יותר זמן להשגת תוצאות משביעות רצון. בהצלחה

06/06/2002 | 22:24 | מאת: דורין

שלום, אני סובלת מחוסר שיווי משקל המתבטא במספר סימפטומים (ביניהם סחרחורות, ירידה בשמיעה ונטייה לצד שמאל). לאחר בדיקת ENG בה גילו עדות להפרעה ווסטיבולרית, הופניתי לבדיקת POSTUROGRAPHY. ברצוני לדעת כיצד הבדיקה מתבצעת, איך בדיוק היא בודקת שיווי משקל או כיצד היא בודקת ממה נובעת הבעיה של חוסר שיווי משקל. תודה רבה

לקריאה נוספת והעמקה

תארתה בעיות הקשורות לשווי משקל ואף קיבלת תשובה מקיפה בעניין זה, בנוסף, בדיקת posturography, מאפשרת לבדוק את אובדן שווי המשקל במצבים מבוקרים, התוך תא הבדיקה. הבדיקה נעשת בעמידה בתוך מתחם הבדיקה ורישום של תגובותיך והשוואתם לנורמה. כל הבדיקות הינם חלק מהבדיקות שנותנות מידע ומאפשרות לרופא להגיעה לאבחנה מבדלת והצעת לטיפול. תהיה ביראה!

05/06/2002 | 17:31 | מאת: דורין

שלום רב, עברתי בדיקת ENG ובסיום הבדיקה רשמה הקלינאית: "יש עדות להפרעה ווסטיבולרית אולם לא ניתן לדעת אם מקורה פריפרית או מרכזית". ברצוני לדעת מה אומר משפט זה- האם יש בעייה בשיווי המשקל? האם הבעייה קשורה לאוזניים? מהי הפרעה ווסטיבולרית? לתשובתך אודה.

06/06/2002 | 15:28 | מאת: ד"ר עופר אמיר - קלינאי תקשורת

רופא אא"ג צריך להסביר לך את התוצאות ואת המשמעויות הקליניות שלהן. באופן כללי, הפרעה ווסטיבולרית היא הפרעה במנגנון שיווי המשקל, ומכיוון שהאברי החישה של מנגנון שיווי המשקל נמצאים באוזן הפנימית, ניתן לומר שהדבר "קשור לאוזניים", כפי ששאלת. עדיין, רופא אא"ג יוכל להסביר לך את משמעות התוצאות ולהמליץ על המשך הטיפול. בהצלחה

05/06/2002 | 17:28 | מאת: אור

שלום ברצוני לדעת האם ניתן לתקן ולטפל בחור/קרע בעור התוף או האם הנזק הוא בלתי הפיך? תודה רבה

06/06/2002 | 15:25 | מאת: ד"ר עופר אמיר - קלינאי תקשורת

בהחלט ניתן לטפל בנושא, אך זה לא הפורום המתאים. עליך לפנות לבדיקה אצל רופא אא"ג לבירור הנושא ואפשרויות הטיפול. בהצלחה

03/06/2002 | 11:36 | מאת: אורית

הבת שלי, ילדה פקחית, פעילה ואנרגטית, אך לא מדברת הרבה. היא אומרת מספר מילים - אמא, אבא, עוד, מים, די, לא רוצה, בובה, מוצץ, תיק וכו'. רוב המילים שאומרת אינן ברורות ולרוב היא לא מסיימת את המילה, למשל "תיק" אומרת "תי". כמו כן אינה מצרפת מילים למשפטים. היא מקשקשת בג'יבריש המון, אבל כמובן לא מובנים. מבדיקה שערכתי בקופ"ח, הפנו אותי לקלינאית תקשורת רוסיה בעלת מבטא כבד מאוד. האם המבטא של הקלינאית יכול להשפיע לרעה על הטיפול? האם יש מקום לטיפול בשלב כה צעיר? אודה לתשובתך, אורית

03/06/2002 | 15:34 | מאת: ד"ר עופר אמיר - קלינאי תקשורת

שלום, מנהלת הפורום, פרידה קורנברוט יצאה לחופשה קצרה, ובנתיים התבקשתי לענות על השאלות במקומה. ולשאלתך... מתאורך, נראה שביתך אכן תוכל להנות מטיפול בדיבור (טיפול שפתי) מכיוון שאוצר המילים שלה מצומצם יחסית לגילה, ומכיוון שהיא עדיין לא החלה לחבר מילים למשפטים "גולמיים". גיל זה אינו מוקדם מידי לתחילת טיפול. להיפך, ככל שמתחילים את הטיפול בגיל מוקדם, יש יותר סיכוי להשיג תוצאות טובות. באשר לקלינאית התקשורת. כמובן שיש חשיבות למידת השליטה של הקלינאית המטפלת בשפה בה הילדה מדברת (ביחוד כאשר מדובר בטיפול שפתי). עם זאת, קיום של מבטא אצל הקלינאית אינו צריך להוות בעיה. חשובה יותר המיקצועיות של המטפלת. בהצלחה

26/05/2002 | 23:26 | מאת: רינה

שלום, לילדה שלי, בת שלוש וחצי, אובחן עיכוב קל בהתפתחות שפתית על ידי קלינאית תקשורת במכון להתפתחות הילד בקופ"ח. הומלצה פגישה בשבוע, 3/4 שעה, אצל קלינאית תקשורת. יחד עם זאת, הובהר לי שיש "תור המתנה ארוך", של חודשים. אני לא רוצה להמתין אפילו שבוע וביקשתי שבמכון ימליצו לי על קלינאי תקשורת שאפשר לפנות אליו/ה באופן פרטי. הבנתי שלא כל כך נוח להם להמליץ ישירות וקיבלתי הנחיות כלליות על סוג ההתמחות שעלי לחפש. האם ישנה אגודה או לשכה המאגדת קלינאי תקשורת שניתן לפנות אליה ולבקש רשימת קלינאי תקשורת בהרצליה , עם ציון ההתמחויות? אודה לתשובה בהקדם האפשרי. רינה

כן, לשרות הקהל: www.ishla.org.il וכן בטלפון 03-9217815 במידה ותפני לטיפול פרטי תדאגי לקבלת החזרכספי משרותי הקופה, מכוון שטיפול בדיבור בדיל זה מכוסה על ידי ביטוח בריאות ממלאכתי. אשמח להמשיך איתך בקשר ובמידת הצורך אשמח להדריך אותך בקבלת זכויותיך הלגיטימיות.

11/06/2002 | 01:13 | מאת: רינה

תודה על ההנחיה. הגעתי לאתר של ishla ואכן מצאתי דרכו קלינאית תקשורת. אך בינתיים פנו מקופת חולים ולאחר שדחיתי הצעה של תור בשעת צהריים (הם חושבים שאנשים לא עובדים כנראה), הוצע לי שעת בוקר נוחה החל מסוף חודש זה. זה נראה לי סביר בינתיים. מכל מקום, תודה על העזרה.

26/05/2002 | 10:26 | מאת: ריב

האם קיימים כאלו קורסים בארץ? האם הם נחשבים כטובים ויעילים? קראתי ספר בנושא - והאם באמת אפשר לקרוא ולהבין מילים מבלי לאמר אותם בקול , בלב?

כן, ישנם קורסים כאלו, אשר מלמדים אסטרטגיות לקריאה מהירה. הם קורסים משכריים בעקר, על כן, היה צרכן נבון וברר היטב את מהות הקורס המיועד שלך.

25/05/2002 | 16:53 | מאת: שואלת

האם תסמונת אספרגר וPDD הם שני דברים שונים ומה ההבדל בניהם תודה שואלת

לקריאה נוספת והעמקה

הם הגדרות של תופעות באותה קטגודיה של הפרעות קשר, הם מגדירות חומרה של תופעות התנהגותיות ואחרות על רצף של הפרעות הקשר. תוכלי לעיין באתר: www.asperger.org.il לקבלת מידע בעברית.

24/05/2002 | 19:43 | מאת: אלה

אני סטודנטית להוראה שנה 1, בת 24 אני סובלת מצרידות קלה ובהמלצתה של מדרכתי פניתי לרופא אף אוזן גרון לבדיקה. בבדיקה נמצא כי אני סובלת מיבלות קטנות במיתרי הקול,נמסר לי כי ניתן לפתור בעיה זו ע"י קלנאי תקשורת. הופנתי למ"ס מקומות אולם נמסר לי כי אין מטפלים במבוגרים!!!!!!! בנוסף ני סתי ליצור קשר "באגודת קלנאי התקשורת"אך עדיין לא קיבלתי תשובה. הבנתי כי טיפול זה כרוך בהוצאה כספית שלא נכללת בסל שירותי הבריאות-אודה במידה ותפני אותי למקום בו אתחיל לטפל בבעיתיבמחירים סבירים... תודה אלה

טיפול בקוך למורים, ולצורך זה, למורים שבדרך מכוסה על ידי ביטוח הבריאות הממלאכתי! פנית כניראה למקומות שמתמחים בטיפול בילדים בלבד. פניתך לאגודה תוביל אותך לק"ת העובדים באופן פרטי, ותיצטרכי להתווכח עם הקופה לגבי החזר ההוצאה. פני לקלינאי התקשורת הקשורים לקופה בה בינך מבוטחת או לחלופין לק"ת בשרותי שקום הדיבור בביה"ח בילינסון, במחלקה זו מטפלים מצויין במבוגרים עם בעיות קול, כולל מערכת איבחונית ע"י קלינאי ורופא ביחד. בהצלחה!

23/05/2002 | 13:35 | מאת: נירה

תקופת הלאלא של פעוטות בני 2.5 שנים - כיצד ראוי להתמודד ולהגיב עםנבון בן 2.5 שנים?

כיצד להתמודד? להנות מיכולתו להציב לעצמו עצמאות, ללמד אותו לשתף פעולה "באו נעשה ביחד...." במקום "לך תעשה....."; נשחק ב...., ללמד אותו שמכבדים את הלא שלו, לפעמים ולפעמים מכבדים את הכן, וכל דבר אשר תעפשר לו לפתח את אישיותו, את עצמאותו ובאותו זמן את התחושה של אני, אנחנו וביחד. חוץ מזה תידעי שהתקופה הזאת הינה "תקופתית" קחי אותה בקלות ותדעי שבאה מתוך התפתחות ה"אני" שלו.

22/05/2002 | 00:06 | מאת: מירה

למה הכוונה בפרסברציה? ועל מה זה מצביע ?

לקריאה נוספת והעמקה

פרסברציה הינה חזרה עקשת על מילה או תנועה, גם כשלא מתכוונים לבצעה, בדר"כ זו תופעה פתולוגית שקשורה לנזק מוחי. אנשים שלא מבינים או יודעים את הפרו משתמשים בה לעתים, בצורה לא נכונה!

21/05/2002 | 23:10 | מאת: א.

שלום רב, יש לי ילד בן 6 שאובחן כלוקה ב-ADHD , ומאידך הינו בעל אינטליגנציה גבוהה. הומלץ לנו, לקראת שנה הבאה על אפשרות שיבוצו בכיתה קטנה, במסגרת בי"ס רגיל. שאלתי היא, איך בכיתה קטנה שבה ילדים נוספים עם בעיות (אולי שונות) הוא יוכל לממש את מלוא הפוטנציאל שלו? בנוסף, באם לא יתקבל לכיתה כזו,האם יש מקום לשבצו במסגרת של "חטיבה צעירה" ? תודה, א.

לקריאה נוספת והעמקה

בילדים בגיל זה עם תופעות של הפרעות קשב וריכןז והיפראקטיביות יש לטפל באופן כוללני, אם הומלץ על שיבוץ בכיתה קטנה סימן שהוא עבר נספר איבחונים ושיש הסכמה בין אנשי המקצוע על נחיצותה של מיסגרת קטנה עם תיגבות ותסומת לב יחידני. אנשי המקצוע הם אלה שישיבו על שאלותיך בהתיחס על בנך באופן אישי ופרטי, באופן כללי המסגרות האלה מיועדות לענות על צרכי הילד ולסיע לו למצות את היכולות שלו, על אף הקשיים המאובחנים. בכיתה א' מקדישים את מרבית השעות לימוד להקניית מיומנויות היסוד: קריאה, כתיבה וחשבון ולכן עדיין לא מדובר על "הפסד" של חכנים או העדר מיצוי היכולת לימודית מרבית הילדים אמורים להיות עם קשיים דומים לאלו של בנך ולפעמים יש בזה יתרון כי ההתקדמות מתואמת ליכולת של ילדים עם קשיים משותפים, דרכי ההוראה מותאמים יותר ויש תשומת לב לכל ילד, באופן אישי, שלא לדבר על תוספת של מחנך או כוח חינוכי נוסף המצוי בכתה בכל עת. ההפניה לכתה קטנה נעשת למשך שנה או שתיים ועל מערכת החינוך חלה החובה לעקות אחר הילד ולהביאו לועדת השמה בשנית לאחר תקופה מסויימת, במידה ובנך ירכוש את הקריאה ומיומנויות של כתה א'-ב', יכול להיות ישיולב בכיתה ג' רגילה. תדוני על זה עם הממליצים על הכתה הקטנה באיזור מגוריך.

27/05/2002 | 21:31 | מאת: א.

תודה רבה על התייחסותך. א.

19/05/2002 | 11:59 | מאת: ערן

בני בן 3 ויש לו בעיית גימגום והוא בעיקר נתקע עם חזרה עם מילה אחת ( 5-7 פעמים ורואים שהוא חושב על המשפט ) עד אשר הוא משלים אותו גם כאשר המשפט לא מורכב . הוא ילד נבון , מבין וחברותי . אנו לא מנסים לשדל אותו ונותנים לו להשלים את המשפט. הדבר החל לפני כחצי שנה , היתה היחלשות קצרה ( מס' שבועות ) בגימגום אך היא חזרה . ברצוני לדעת מה כדאי לעשות ולאיזה ייעוץ לפנות ( אני יודע שתור לקלינאית תיקשורת לוקח המון זמן ! ) . כמו כן על מה כדאי להתמקד עם הילד בכדי לגרום לגימגום להיעלם / להיחלש והאם הדבר טבעי ? .

לקריאה נוספת והעמקה

עייני בקשה בפרק על חוסר שטף בדיבור בילדים באתר האגודה הישראלית של קלינאי התקשורת: www.ishla.org.il כמו כן, חוסר שטף בדיבור בגיל זה, ולעתים עד גיל 6, הינה תופעה "נורמלית" החולפץ עם הזמן, היא מציינת צורך בהתאגנות של משפט אומחשבה וכל עוררות של תשומת הלב או לחץ בעניין זה יכולים לגרום לעליה במודעות ולקשיים מתמשכים. תני לילד להתבטא, קבלי את התופעה כחלק נורמלי בהתפתחות השפה ותני לו להתגבר ולהבשיל. ניתן להגיע להתייעצות אישית אצל קלינאי תקשורת דרך קופ"ח, ואין מקום לחשוש ממחסור בקליחנאים, יכול להיות שיש אחת קרוב לביתכם, בדקו דרך הקופה וגם עיינו באתר בחיפשו אחר קלינאי באיזור מגוריכם. בהצלחה!

18/05/2002 | 22:56 | מאת: שירית

הבן שלי כמעט בן 4 ומדבר מצוין. הוא לא אומר את האות "ר" אלא רק כשמעירים לו. האם נכון להעיר לו ? האם יסתדר לבד? ועוד שאלה: לפעמים הוא מחליף בין אותיות כמו למשל: במקום קבלת שבת הוא אומר: קלבת שבת (אני מוכרחה לציין שזה מתוק להפליא). ישנם עוד מילים שבהם הוא מחליף כך את האותיות. האם זו בעיה שדורשת התערבות? האם מצביעה על בעיה בעתיד כמו ליקוי למידה? תודה. שירית

לקריאה נוספת והעמקה

הינך מתארת ילד עם התפתחות נורמלית, בשלב רכישת ההגא ר ובשלב רכישת מילים. גם כשאתם חושבים שזה חמוד על הילד ללמוד לדבר נכון, ולשם כך אתם מהווים דוגמ שדיבור נכון ובמידה והמילים קשות או ארוכות לו עליכם לעזור לו על ידי חלוקת המילים להברות והאטת קצב הדיבור. לקבלת מידע נוסף עיינו באתר האגודה של קלינאי התקשורת בישראל: www.ishla.org.il

19/05/2002 | 22:53 | מאת: שירית

תודה על תשובתך. לא ממש הבנתי האם לתקן אותו או לא?

10/05/2002 | 16:36 | מאת: קלינאית

למתענינים לגבי חומר עבערית על אספרגר- לאחרונה יצא ספר בעברית . הספר טוב למדי וניתן להשיגו דרך עמותת אפי או במיתוס.

11/05/2002 | 00:15 | מאת: אבי

שלום פרידה לעמותת אפי - אספרגר ישראל יש אתר באינטרנט http://www.asperger.org.il/ אתר חדש ומומלץ אבי

תודה על המידע!

10/05/2002 | 08:21 | מאת: צפנת

שלום רב. בתי יעל בת חמש וחצי, ילדה חמישית במשפחה בת ששה ילדים. לומדת בגן חובה ועתידה להתחיל כיתה א' בשנה"ל הבאה. יעל חיונית מאוד, אינטלגנטית, בעלת שפה עשירה ביותר ומתקשרת עם הסביבה במגוון גילאיה באופן מצויין. היא רכשה את לימוד המספרים והאותיות בגן באופן חלק וללא בעיות. לכאורה אין בעיה כלל. דבר אחד מציק לי. היא אינה יודעת לשייך את שמות הסבים והסבתות . כשהיא משוחחת איתן בטלפון היא רואה את דמותן מולה. היא יודעת אם היא מדברת עם "סבתא עם הקוקו" או עם "סבתא בלי הקוקו", אבל לא יודעת לאמר מי מהן היא סבתא מלכה ומי סבתא מרים. היא גם לא יודעת מי מן הסבים (לפעמים היא שוכחת איך קוראים לסבים שלה) הוא בעלה של מי מבין הסבתות. נסיון לשייך בעלי חיים למקומות המגורים שלהם וכדו' עלה יפה מאוד, כך שלא ממש ברור לי מהיכן נובעת הבעיה. שוחחתי עם האחות בתחנה לבריאות המשפחה והיא טענה שכל עוד יעל יודעת לספר סיפור על תמונה, לשייך דברים אחרים וכו', הכל בסדר. בדיקות התפתחות שגרתיות עלו יפה ובהתאם לגילה. (יש לציין כי עקב המרחק מעיר המגורים של הסבים והסבתות אנו בעיקר משוחחים איתם בטלפון ולא נפגשים לעיתים קרובות) האם לדעתך יש בעיה המצריכה התערבות? תודה צפנת

לקריאה נוספת והעמקה

לדעתי נשמע מתאורך שמדובר על חוסר ידיעה או הכרות מספקת עם בני המשפחה. נסי ללמדה על ידי תמונות של כל אחד מבני המשפחה וספרי לביתך סיפורים קצרים על כל אחד, כך שיהיה לה נקודת התיחסות וסיפור להזדהות וזהות של כל אחד. נסי להציב את התמונות כך שיהיו זמינים ותוכלי לקשרם לכל אחד שמטלפן. לא נירא לי כקושי בלמידה אלה בילבול ברור בין דמויות פחות קרובות ומוכרות לה.

04/05/2002 | 22:54 | מאת: הדר

בני בן השנתיים וחודש מצליח לחבר עד 2 מילים. ידוע לי שאלו "דרישות המינימום" מבן שנתיים. באיזה גיל, הוא אמור לחבר יותר משתי מילים.

מדובר על תהליך של הבשלה והתפתחות. עודדי אותו לחבר משפטים בנות 3-4 מילים ותסיע לו על ידי חזרה על מה שהוא אומר במשפטים פשוטים. שפה ודיבור בילדים הינם כמו תוכנית חסכון, משקייםפ ומכניסים כמה שאפשר ומחקים ל"פידיון"! קיראי את האמור באתר אגודת קלינאי התקשורת: www.ishla.org.il

11/01/2009 | 15:20 | מאת: סשה

04/05/2002 | 20:44 | מאת: פנינה

שלום, יש לי בן בגיל 16. עד היום הוא אובחן כלוקה ב- A.D.D . ילד פיקח וחכם,רגיש ופגיע, בעל "פיוז קצר" , רמת תסכול נמוכה ,דיבור יתר ובעל התפרצויות זעם ואלימות שעליהם מצטער אח"כ . ילד שחי בעיקר בעולם המבוגרים ואין לו חברים למעט במהלך שעות הלימודים.מאז מעולם למד במוסדות החינוך המיוחד וגם שם הוא חריג ושונה. לאחרונה אובחן כלוקה בתמונת "אספרגר" .שכל מה שהצלחתי להבין הוא שזו רמה מסויימת של אוטיזם, והלקות היא בלימוד והפנמה של קשרים חברתיים. מה זה בדיוק ? מי ואיך מטפלים ?האם יש אתר או ספרות בעברית ? המון תודה

לקריאה נוספת והעמקה

סינדרום אספרגר הוגדר רק לפני כעשר שנים, על כן עדיין אינו מוכר דיו! הוא מגדיר אנשים בעלי קושי בהבנת "כללי החברה", מתיחס ללקות למידה בתחום החברתי והקשרים עפ בני אדם ו ובני גילו של הילד. לאחרונה קמה בארץ קבוצת הורים המעוניינים לקדם את הידוע בארץ על הנושא. תפני אלי בטלפון ואשמח לתת לך שם וטלפון של חבר בקבוצת הורים המקדמים את המודעות לנושא. לא ידוע לי על חומר קיים בעברית, אך אני בטוחה שאירגון ההורים ידע לכוון אותך בנושא ייחודי זה. ההורים מתכוננים לעשות יום עיון בנושא, כך שתוכלי אף להצטרף לקבוצת הורים ולהיות פעילה בקידום הידע והמודעות לסימדרום זה.

24/05/2002 | 20:09 | מאת: מירב

שלום ותודה. מה מס' הטל' ?

24/05/2002 | 21:43 | מאת: פנינה

שלום, הרופא שאיבחן את בני כלוקה בתמונת אספרגר הינו רופא ילדים. לדבריו הטיפול בילד אמור להעשות ע"י קלינאי תקשורת ! מה הקשר ? ככל הידוע לי קלינאי תקשורת מטפל בבעיות שפה/לשון, לבני אין כל בעיה בתחום הביטוי המילולי. אודה להסבר. פנינה

17/06/2002 | 00:04 | מאת: סיגל חורי - קלינאית תקשורת

ראשית, האיבחון של תסמונת אספרגר הינו איבחון מורכב וכדאי שיכלול התייחסות של רופא ילדים, פסיכולוג או פסיכיאטר ילדים וקלינאית תקשורת שמתחברת לעניין דרך ההתייחסות הרחבה יותר של המושג תקשורת, קשר חברתי, חשיבה חברתית ושימוש ופיענוח של רמזים וסימנים המתקיימים בתוך התקשורת עם הזולת. תחום זה הינו רחב ועשיר, הרבה יותר ממה שנידמה לנו כשאנו מבצעים תקשורת ספונטנית ויעילה. וכאן נכנסת עבודתה של הקלינאית עם שימוש בכלים מתחומי השפה, החשיבה (קוגניציה), ןגם.... התקשורת. כמו - כן לילדים רבים בעלי תסמונת אספרגר אין אומם בעיות באוצר המילים או בתחביר, אך הם מתקשים יותר בהבנה ובשימוש של שפה מופשטת ובהבעה מילולית של רעיונות מופשטים. בהצלחה לך ולילדך! חשיבה

20/11/2003 | 21:31 | מאת: מירי

יש לי ילד שהוגדר כסובל מבעית אספרגר מה הדין של הילדים האלה שמתלוננים עליהם במשטרה - והם נקראים לחקירה. האם יש למשטרה זכות לחקור אותם

11/01/2004 | 09:32 | מאת: יוחאי

שלום לכולם! אני עובד סוציאלי שמטפל באדם מבוגר (בשנות השלושים המאוחרות לחייו) שאובחן כלוקה בתסמונת אספרגר. אני מחפש עבורו מסגרת של דיור מוגן באזור ירושלים. האם מישהו מכיר מסגרות לבוגרים בירושלים או מחוצה לה? בלית ברירה הציעו עד כה לשלבו במסגרות של דיור מוגן עבור נפגעי נפש - כפי שאני יודע שקורה במקרים רבים עם נפגעי אספרגר מבוגרים - אבל נראה לי שייתכנו אופציות טובות יותר עבורו. אם מישהו מכיר, שמע או יודע, אשמח לקבל פרטים. בתודה, יוחאי חקק 02-6250728

01/05/2002 | 01:15 | מאת: א.א

בני בן שנתיים ושבעה חודשים התחיל לאחרונה לגמגם בדיבור בעיקר בתחילת משפט ? האם יש מקום לדאגה ? איפה ומי בודק את זה בקופ"ח

לקריאה נוספת והעמקה

אין מקום לדאגה, ניתן לקבל מידע נוסף באתר: www.ishla.org.il פניה לקלינאי תקשורת בקופה בו הינך מסוטח תסיר מלבך כל שאלה אישית נוספת בהצלחה!

29/04/2002 | 15:10 | מאת: שי

היכן ניתן ללמוד בארץ רטוריקה ? מטרתי לשפר את יכולותי בדיבור בפני קהל.

לא בטוחה, אולי במסגרת חוג לבלשנות באוניברסיטה או בבית ספר למשחק אם מדובר על עמידה מול קהל יותר מאשר על הכנת התוכן להצגה. בהצלחה!

26/04/2002 | 21:34 | מאת: דנה

האם יש קשר בין הגיל בו ילד מתחיל לדבר, רמת התחביר בגיל מסויים (הכוונה שנה וחצי עד שנתיים) יכולת הרכובת משפטים אוצר מילים ובין יכולתו השכלית של הילד בעתיד? האם דיבור לפני גיל שנה ומשפטים בגיל שנה וחצי יכול לנבא מחוננות?

התפתחות שפ ה מוקדמת מיצגת התפתחות תקינה, ולא מתחת לנורמה. באשר למחוננות יכול אולי, אבל לא חייב להיות סימן מוקדם. במחוננות יש השפעה על המשך ההשקעה בילד, מצד ההורים ועל היכולות הבאות לביטוי בתפקודים רבים, אשר רמת התפתחות שפה הינה רק חלק ממנה. השאלה היא גם בקשר להתפתחות של תפקודים, אסטרטגיות למידה וניצול היכולות הבאות לביטוי. היום ידוע שיש לקחת בחשבות גם את ההתפתחות הריגשית ולא רק את היכלות כדי לנצל את היכולות למצויינות.

25/04/2002 | 22:19 | מאת: רויטל

אחייני בן 3.5 ומדבר מילים בודדות ולא משפטים. הילד בעל יכולת ריכוז והבנה גבוהות למרות שקשה לתקשר עימו בגלל שאינו מדבר. הילד נשלח לאבחון דרך קופות חולים והנ"ל המליצו גן מיוחד. מה הטיפול המומלץ? והאם ידוע למישהו על גנים מיוחדים לילדים בקשיי דיבור?

לקריאה נוספת והעמקה

במערכת החינוך ישנם "גנים שפתיים" המיועדים לילדים עם קשיים יחודיים בתחום זה, מופנים לגן זה לאחר אבחון והחלטה בועדת ההשמה של משרד החינוך, על פי איזור המגורים. לבניית תוכנית התערבות העונה על צרכיו של אחינך יש מקום לפנות לקלינאי המטפל בו ולקבל הדרכה מעשית.

30/04/2002 | 02:46 | מאת: בנימין

מומלץ לרשום לגן שפתי

25/04/2002 | 11:39 | מאת: לילי

בתי היא בת שנה ושבעה חודשים ועדיין לא מדברת, מלבד "אבא" ו "אמא". היא מקשקשת הרבה אבל בלי משמעות. עשינו בדיקות שמיעה בקופ"ח ואח"כ בבית חולים והכל תקין. היא מבינה כל מה שאומרים לה ומבצעת הוראות, אבל הכל בלי מילים מובנות. מה לעשות?

את מתארת ילדה שנימצאת בתחום הנורמה, אליך להמשיך לעודד אותה לחקות מילים ושמות. עייני באתר האגודה של קלינאי התקשורת ובמידה וביתך איננה מוסיפה מילים בטווח של חודשים, שלושה או אינה מחברת שני מילים ביחד בגיל שנתיים, תוכלי לפנות לבדיקה וקבלת יעוץ אישי אצל קלינאי תקשורת מהקופה בה הינך מבוטחת. www.ishla.org.il

21/04/2002 | 23:36 | מאת: אלין

שלום לכולם אני מחפסת מקום רציני לילמוד קליניקאית תקשורת,בירושלים או בתל אביב. אין לי בנתיים שום קצה חוט. תודה על העזרה

22/04/2002 | 19:02 | מאת: קלינאית תקשורת

הי אלין - בירושלים- יש חוג להפרעות בתקשורת במכללת הדסה בתל אביב - באוניברסיטה.. בהצלחה!

אכן קיבלת מידע מדוייק, תודה לקלינאי אלום שם!

21/04/2002 | 12:05 | מאת: הדר

שלום, אני בת 28. מאז ומתמיד סבלתי מגמגום קל. כשאני עם מעט אנשים או בנוכחות המשפחה אין לי בעיות, והדיבור יוצא תקין לחלוטין. אולם לפני כיתה או קבוצה של אנשים יכולות להתקע לי מילים או משפטים. כיון שזה מביך אני משתדלת להמנע מכך. אולם בשבוע הבא אני חייבת להעביר הרצאה קצרה במקום העבודה ואני ממש לחוצה. יכול להיות שהכל יצא בסדר, אבל אני נורא פוחדת לגמגם. האנשים שאני עובדת איתם כבר שנתיים לא מודעים להפרעת הגמגום שלי. האם יש משהו שיכול לעזור ? אולי לנסות להרגע עם חומרים טבעיים כמו rescue ? המון תודה

לקריאה נוספת והעמקה

הכי טוב לא לנסות להסתיר, זה זולל אנרגיה וכידוע לך, ככל שתשתדלי להסתיר, יהיו לך יותר תקלות. התחילי את ההצגה בלהגיד שאת מתרגשת, שתפי את האנשים הקרובים לך במקום בחששותיך וקרוב לוודאי תגלי שישנם עוד אנשים המתרגשים בדוברם בפני קהל. באשר ל"גימגום" רגישות יתר לצורת הדיבור גורע מהיכולת להתרכז בתוכן, תהיי "משוחררת" וקבלי את התקלות בברכה, כהשהייה להתארגנות. תזכרי שמותר לך לשתוק ולדבר לאט, בקצב הנוח לך. חומרי הרגעה יכולים להקל במידה מסויימת על ההתרגשות, אך לי לא ידוע שהם אכן מסייעים לדיבור, הם פועלים על החרדה המתלווה לדיבור בלבד! בהצלחה!

20/04/2002 | 22:15 | מאת: טובה

בני כמעט בן שנתיים וחצי ועדיין דיבורו לא כל כך ברור.הוא כמעט ולא מחבר משפטים ובהרבה מילים הוא מבטא את סיומת המילה. שמיעתו תקינה. הבנתו ברמה מאוד גבוהה, מדובר בילד חכם מאוד שנמצא בסביבת ילדים ויש לו גם שני אחים בבית בני 10 ו- 6 שמדברים איתו ומשחקים איתו המון.בני הבית והסובבים אותו מבינים אותו היטב אך מלבד זאת אני מוטרדת מאוד מה יכולה להיות הסיבה לכך שהוא עדיין לא מדבר ברור ושוטף? במה אני יכולה לעזור לו לפתח את מיומנות הדיבור? או שאולי אני בכלל לא צריכה לדאוג והדיבור יתפתח בהמשך? אודה לך מאוד באם תעני לי תשובה מפורטת כי נושא זה מטריד אותי מאוד. בתודה מראש ושבוע טוב ושקט, טובה!

לקריאה נוספת והעמקה

תוכלי לעיין בפרק על התפתחות שפה ודיבור לקבלת מידע מורחב, www.ishla.org.il בנוסף כדאי לך לרכןש את הספר על שיטה הנן להתפתחות שפה באגודת קלינאי התקשורת: 03-9217815 ךקבךת הדרכה ספציפי לגבי בנך ולעריכת מעקב אישי תוכלי לפנות לקלינאי התקשורת לביצוע איבחון וקבלת מידע אישי יותר. אם יהיהו לך עוד שאלות תולי שוב לפנתו אלי.

20/04/2002 | 18:27 | מאת: חוקר

האם גם לילדים אוטיסטים יש בעיות בתקשורת? זקוקה לתשובה בדחיפות תודה החוקר

לקריאה נוספת והעמקה

אוטיזם מוגדר כבעית קשר ותקשורת בראש ובראשונה!

18/04/2002 | 23:10 | מאת: עוזי

בני בן שנתיים, אינו מדבר באופן ברור. הוא מחבר עד 3 מילים במשפט, אומר הרבה מילים אולם בין לבין משתמש גם בג'יבריש. אני מבינה את מה שהוא אומר, אולם זרים לא ממש. הוא ממלא אחר הוראות, ומבין את מה שנאמר לו. האם יש מקום להתערבות של קלינאית תקשורת?

לקריאה נוספת והעמקה

לא, עדיין מוקדם ולפי תאורך לא ברור שיהיה צורך בעתיד. תני לו זמן להתפתח, תדברי אליו בצורה ברורה ותעודדי אותו לתקשר על ידי מילים במשפטים, ותשתדלי להבין אותו ולחזור על רצונותיו כדי להדגים לו דיבור תקין. תוכלי לעיין באתר של קלינאי התקשורת לקבלת מידע נוסף, על התפתחות השפה והדיבור בילדים. www.ishla.org.il

17/04/2002 | 22:50 | מאת: אירית

דיבור לא ברור בגיל 3

לקריאה נוספת והעמקה

תעייני באתר קלינאי התקשורת www/ishla.org.il בפרק שאלות ותשובות

14/04/2002 | 22:50 | מאת: סילביה

בני בן ה-3 סובל מגמום בתחילת משפט + החלפת אותיות, אנחנו ההורים לא מפריעים לו בשעת הדיבור אבל החברה לא תמיד סבלנית, בני לומד אנגלית כשפה שניה כבר כ- 10 חודשים, רציתי לדעת האם יש קשר בין הדברים? כמו כן בני התחיל לדבר בגיל שנה וחצי ואז גם גמגם אבל הדבר פסק לאחר מס' חודשים מועטים וחזר שוב, הוא לא משתמש במוצץ מגיל 10 חודשים וכמו כן אין לא בעיות אכילה. מה אפשר / צריך לעשות כי הגמגום מפריע גם לבני. תודה.

לקריאה נוספת והעמקה

להעזר בסבלנות ולסיעה לו במצבים בהם החברה פחות סבלנית. קיראי יותר באתר של קלינאי התקשורת: www.ishla.org.il ב 75% מהמקרים צדובר על תופעה חולפת הקשורה להתתחות שפה תקינה. בעניין של שפה שניה, תלוי כיצד מתבצעה ההוראה והלמידה ובכמה יש דרישה על הילד "לדבר", במידה וזו מסגרת חופשית המתאימה לילד בגילו, אין פסול אבל במידה ונכנס ללחץ או מרגיש דרישה לדבר רצוי לשקול באופן רציני את מהות הלמידה של שפה שני, בשיתה זו ובגיל זה. ניתן לפנות להתיעצות אישיית לבירור הסוגיה!

14/04/2002 | 14:30 | מאת: נועה

רציתי לדעת ממה נובעת התופעה של דיבור חטוף (בקריאת טקסטים ובמצבי לחץ והתרגשות)? האם התופעה על רקע גנטי? מה הטיפול? והיכן ניתן לקרוא על כך?

זו תופעה קשה לטיפול, אצל מרבית האנשים שייך לקווי אישיות כלליים ולא ספציפיים רק לדיבור, לא כל דיבור חטוף ימצאה את מקורו האותה תופעת אישיות, וכו'. ניתן לקרוא מעט בפרק על הפרעות קצב בדיבור באתר האגודה הישראלית של קלינאי התקשורת www.ishla.org.il בשאלות אישיות כדאי להתיעץ עם קלינאי תקשורת באופן אישי.

12/04/2002 | 00:33 | מאת: נועה

יש לי ילדה כמעט בת חמש שמאנפפת כשהיא מדברת. כיצד אפשר לעזור לה וללמד אותה כיצד לדבר נכון ולא דרך האף ?

לקריאה נוספת והעמקה

יש להפנות אותה לבדיקה רופא אאג' ובמקביל לקלינאי תקשורת, בשלב ראשון כדי להבטיח שהחך והלוע פועלים נכון ובאמת מדובר על הרגל ולא על בעיה במבנה. ברקע הרפואי שלה יש ניתוח פוליפים? לפעמים בעקבות הניתוח מתגלה אי ספיקה של החך, וגם דיבור מאונפף. רצוי גם לבדוק אתת שמיעתה ואת החדות ואבחנה שמיעתית, כדי להבטיח את תקינותה. במידה והבעיה היא תפקודית, הקלינאי יטפל ויתן לכם תוכית עבודה אישית בהצלחה!

12/04/2002 | 19:31 | מאת: נועה

היא לא עברה ניתוח פוליפים. המון תודות

10/04/2002 | 19:50 | מאת: sha

איך פותרים בעיית ריכוז?! מגיל קטן מאוד, גיל 6 תחילת הלימודים בביה"ס לא הייתי מרוכזת. בגיל מבוגר יותר אני זוכרת שכשהייתי מכינה את שיעורי הבית לבד הייתי באמצע ההכנה מתחילה לבהות ולדמיין דמיונות, ממש סיפורים שלמים, מהסיבה הזו הייתי מושכת את ההכנה עד שעות הערב המאוחרות. בכיתה לא הייתי מרוכזת, הייתי מאוד איטית והייתי בן האחרונים לסיים להעתיק מהלוח.. לא מסוגלת עד היום לשמוע משהו מרצה, או מדבר כמו מורה בכיתה למשל.. שוב פעם חוזרת לדמיונות, מאבדת עניין אחרי שתי דקות. ולעניין אחר... אני לא מסוגלת לקרוא כתבות ארוכות.. אני מתחילה לשייט לי בין השורות הלבנות, וחוזרת לחלומות, ועוברת דף וסוגרת את הספר או את העיתון.. עם ספרים זה לא קורה, אני קוראת ולא משייטת כל כך הרבה, לא סוגרת את הספר אחרי שתי שורות.

פני לאבחון פסיכולוגי, הם יותר מיומנים באיבחון וטיפול בבעיה המתוארת בהצלחה

09/04/2002 | 10:39 | מאת: ים

שלום בני בן שנתיים וחצי מדבר משפטים יפים אבל מה לפעמים נתקע לו הדיבור האם זה אמור להדאיג אותי או שבגיל זה זה טבעי . קורה לו שנתקעת לו מילה מסוימת האם צריך לעזור או להניח לו לסיים את המילה או המשפט . ברצוני גם לסיים שיש לו נוזלים באוזן אחד ובאוזן השניה יש פקק ויש לו פוליפים האם כל זה קשור ??? אודה לך על תשובתך המהירה, תודה , ים

לקריאה נוספת והעמקה

לא, אין קשר. ה"גמגום" מונה בפינו הפרעה בשטף הדיבור, זו לרוב תופעה חולפת (ב 75% מהילדים) מופיעה ונעלם ככל שהילד גודל ורוכש אוצר מילים וכושר ביטוי, זהו שלב התפתחותי, לכל דבר. עייני באתר קלינאי התקשורת לקבלת מידע נוסף. www.ishla.org.il באשר לנוזלים תני לרופא הילדים או אאג' לעקוב ולטפל, על פי שיקול דעתו. בקשי הפניה לביצוע בדיקת שמיעה ומעקב שמעתי במקביל לרופא.

10/04/2002 | 11:59 | מאת: ים

תודה. עפ"י דברייך האם אין צורך בינתיים לטפל בבעיה ? ומתי יש צורך האם לחכות חודש, חודשיים,חצי שנה ולראות אם יש שיפור ? ומה לעשות כשהמילה נתקעת להמתין בסבלנות או לעזור לסיים את המילה ? ועוד שאלה שלא קשורה - האם שיבושי מילים צריך לתקן ? תודה , ים

07/04/2002 | 22:58 | מאת: יוסי

שלום היית שמח לשמוע את דעתך על אפקטיביות הטיפול בהיפנוזה על גמגום. מדובר על גמגום מגיל צעיר מזה כ 20 שנה שאינו על רקע פיזיולוגי, לפחות כפי שניתן לדעת. האם ניתן או רצוי לשלב את הטיפול בשיטות נוספות? האם תוכלי להפנות אותי למאמרים או ספרים שדנים בנושא? תודה.

לקריאה נוספת והעמקה

לצערי טאינני יודעת על מחקר שיכול לתת תשובה לשאלתך, תןכל לשאול את אנשי הקבוצה לעזרה עצמית - אמבי - לאנשים עם גימגום:www.ambi.org.il סוג ואופיו של הגימגום לא ניתן לקיטלוג, ודאי לא אצל מבוגרים...... ישנם סוגי טיפול שונים, אשר עוזרים במידה זו או אחרת, והקבלה של האדם את עצמו ואת אופי דיבורו עוזר לא פחות בלהפחית את התופעות הנראות ונשמעות. האם מיציתה את הטיפולים ה"קונבנסיונלים"?

22/04/2002 | 04:45 | מאת: ניצי לבנדה

שלום, יש לי בן בגיל 41/2 שהתחיל לגמגם לפני כשנה וחצי. הגמגום התחיל לאחר שעברנו להתגורר בארה"ב לאור שליחותו העסקית של בעלי. בני מקבל טפול של קלינאי תקשורת ואפילו פנינו לפסיכולוג אך ללא הועיל.גמגומו מאופיין בחזרה על מילים ראשונות בעיקר וכן בהברות. הוא לא מגמגם כל משפט ויש ימים שהוא מגמגם פחות ולהיפך. אני מבקשת את עצתכם ואם יש אפשרות לטפול קצר בחודש יולי בו נבקר בארץ. תודה מראש

05/04/2002 | 17:22 | מאת: חלי

05/04/2002 | 17:25 | מאת: חלי

שלום רב בני החל לקבל רטאלין 3/4 כדור ולאחר כ-45 לאחר מתן הכדור הוא מתלונן על כאבי ראש חזקים ואז תשומת הלב שלא כבר לא נתונה ללימודים. מה עושים? בברכה חלי

פניתך הגיע לפרורום הלא נכון, חיזרי לשאול את רופא הילדים, הנאורולוג או את הרופא שהמליץ על התרופה

05/04/2002 | 16:41 | מאת: שוש

שלום יש לי שאלה מסובכת, כל האנשים סביבי טענים שטון הדיבור שלי "עצבני" ו"תוקפן", אני אישה בריאה שמחה ומאושרת, למה זה קורה? ומה ניתן לעשות? תודה

ניתן לבדוק אצל קלינאי תקשורת או אצל פסיכולוג חברתי, הסיבות יכולות להיות רבות וודאי לא כל הזמן את נשמעת כך. תנסי להקליט את עמצך ולשמוע, ללא התגוננות, באופן אוביקטיבי, שאלי את האנשים שאת יכולה לסמוך עליהם, ותפעלי בהתאם לתחושותיך, בהצלחה!

30/03/2002 | 14:56 | מאת: דנה

מהי רמת הדיבור הממוצעת של ילד בן שנה ושמונה חודשים? מהי בערך כמות המילים שעליו לומר? איזה הוראות עליו להבין? מה קצב רכישת השפה עד גיל שנתיים? והאם שכחה של מילים שכבר אמר היא טבעית? תודה וחג שמח מהמודאגת מעט

לקריאה נוספת והעמקה

הינך מתארת ילד עם התפתחות תקינה.... עייני באתר קלינאי התקשורת לקבלת תשובה מורחבת.... www.ishla.org.il

01/04/2002 | 17:19 | מאת: רונית

תודהפרידה קורנברוט כתב/ה: > > הינך מתארת ילד עם התפתחות תקינה.... > עייני באתר קלינאי התקשורת לקבלת תשובה מורחבת.... > www.ishla.org.il

17/04/2002 | 22:47 | מאת: אירית

28/03/2002 | 23:28 | מאת: יעל

אני אם לילד בן 6 לקוי שמיעה מלידה, עם ירידה חמורה-עמוקה בשמיעה. הוא משתמש במכשירי שמיעה (כרגע עם PHONAK SONO FORTE), ומשולב בחינוך הרגיל, בגן חובה, ומועמד לעלות לכתה א' רגילה. מבחינה שפתית יש לו פיגור אקספרסיבי של כשנה לעומת ילדים בגילו, ורצפטיבי הוא כמעט כמו בני גילו. לציין - למרות הירידה העמוקה - הוא לא "נשמע" חרש. בערך בגיל 4 הילד שיתף פעולה מספיק כדי לבצע בדיקה אודיומטרית מלאה, ואז נמצא AIR BONE GAP משמעותי באודיוגרמה. בזמנו בוצע CT ראש - ואמרו שלפי ה CT לא רואים את הסיבובים האחרונים של הקוכליאה - אז או שמדובר ב CT שאינו מושלם טכנית או שמדובר במונדיני קל. לא נראה דבר באוזן תיכונה. דבר נוסף שאמרו לנו, שידוע על מקרים בהם רואים AIR BONE GAP וזה בעצם משהו טכני ולא אמיתי, וזה נעלם בהמשך. אנחנו מאד מפחדים שאנחנו מפספסים פה משהו ובסוף ניתוח כן יוכל לעזור לו ולשפר לו קצת את השמיעה.

לקריאה נוספת והעמקה

התיעץ עם רופא אאג ועם האודיולוג והקלינאי המטפלים בילד. במידה והיה מש הו הולכתי באוזן יתכן ובינתיים הסתדר..... בכל מיקרה חזרו על הבדיקה כעת, כשהחורף הסתיים והילד לא מוצנן או מנוזל. הוא מספיק גדול כדי לאפשר לבצע בדיקה מהמנה, בקשו מהאודיולוג לפענח את הבדיקה. יש להבדיל בין ירידה עצבית - קבוע - לעומת ירידה הולכתית - משתנה?-

03/04/2002 | 10:55 | מאת: יעל

כנראה לא הסברתי את עצמי: הטימפנומטריה שלו תקינה לחלוטין. אין לו נוזלים, וזה שינוי קבוע כבר לפחות שנתיים (לפני גיל 4 הוא לא הסכים לשים את המתמר של ה BONE). אני מצרפת כתובת עם צילום של האודיומטריה האחרונה שלו: http://photos.yahoo.com/bc/drhass2000/vwp?.dir=/files&.dnm=audiometry.gif&.src=ph&.view=t&.hires=t

28/03/2002 | 21:05 | מאת: איתי

.מזה כשבוע לאחר נוכחות באירוע של מופע חי ורעשני התחיל רעש בוזן. בבדיקות שמיעה נמצא שיש לי ירידה בשמיעה בתדרים גבוהים בשתי האוזניים. השמיעה שלי הוגדרה כבגדר הנורמה והוזמנתי לביקורת בעוד 6 שבועות יש איזו שהיא אפשרות להתגבר או להקל על התופעה המציקה? האם יש צורך בבדיקות נוספות? האם לרפואה אלטרנטיבית יש פתרונות לבעיה?

לקריאה נוספת והעמקה

בעקר הינך סובל, כנראה, מירידה זמנית בשמיעה, בעקבות החשייפה לרעש....זאת בתנאי ושמיעתך היתה ללא נזל תרם החשיפה!!!! קבל זאת כאות הזהרה לרגישותך והמנע מחשיפה הפוגעת בשמיעה. כעת, משהתגלה הנזק אליך להמתין ולא להחשף לרעש. אין הוכחות מדעיות להטבה בשמיעב לאחר טיפול ברפוא אלטרנטיבית, האוזן הפנימית שלך ניזוקה וכעת אליה להחלים, כמו כל אבר פצוע אחר בגוף...... המתן ושמור על עצמך!

23/03/2002 | 21:18 | מאת: שרון ושרית

הילד נמצא היום בגן שפתי ( לילדים המתקשים בדיבור ) אך נראה שבעיתו אינה מתמצית בכך אלא בבעיה רחבה יותר של תקשורת לא טובה . בעיה מרכזית היא חוסר היכולת של הגננות ( והקלינאית תקשורת ) לאבחן את הבעיה . למי היית מציעה לגשת לאיבחון ( כולל פרטי ) ? האם יש גנים מיוחדים המטפלים בהפרעות התנהגות שונות ? נ.ב. הילד בן 4 , באופן כללי אינטלגנטי , אינו סובל מאוטיזם אך אינו " רגיל "

לקריאה נוספת והעמקה

תתיעצו במכון להתפתחות הילד, דרך קופ"ח ובאיזור המגורים שלכם. כדאי שתעלו את התלבטויותיכם בפני צוות המטפל בגן, כולל פסיכולוג הגן, אשר הינו חייב להכיר את הילדים ולעבוד גם עם ההורים. לחוות דעת נוספת, של קלינאי תקשורת תמצאו מבחר של קלינאים באתר האגודה, חפשו על פי איזור מגורים ותקבלו מושג על האבחנות האפשריות. www.ishla.org.il לפעמים האבחנה אינה משנה את ה"איבחון" ודרכי העבודה נוגעים בעקר בביטוי הבעיה של הילד, כדאי להתיעץ עד שתהיו שקטים שמיציתם את מקורות הטיפול. בהצלחה!

01/05/2002 | 14:51 | מאת: בעל נסיון

הגננות וקלינאית התקשורת בגן אינן יכולות לבצע אבחון. פני למשל למרכז לגיל הרך של קופ"ח ברמת חן בתל אביב שם תוכלי לבצע (בתשלום) אבחון מקיף על ידי פסיכולוגית וקלינאית ומרפאה בעיסוק יחד ולקבל אבחון רציני. ארז

20/03/2002 | 10:15 | מאת: ליהי

אני בחורה בת 30 וביום יום אין לי בעיות דיבור. הבעיה שלי כשאני נמצאת עם הרבה אנשים ואני צריכה לדבר, אני נלחצת ונתקעות לי מילים או שאיני יכולה להוציא כלל את המילים ואז אני שותקת ולא משתתפת בדיון. גם כשאני צריכה לקרוא קטע משיר או ממסמך כתוב מול אנשים אני מתרגשת ולא מסוגלת לקרוא, מה לעשות?? זה מפריע לי מאוד ובמיוחד כאמא לילדים. יש לציין שמול משפחתי הקרובה הדבר אינו קורה לי. אשמח לקבל עיצה.

לקריאה נוספת והעמקה

מצבך מוכר וקשור לפחד קהל, ואולי גם לחוסר ביטחון, כדי לברר את התופעה ולנסות להקל תוכלי לפנות למספר מקורות: ראשון ליעוץ פסיכולוגי, אולי גם לקלינאי תקשורת שהינה גם פסיכולוגית (ישנה אחת כזאת, דרך אגודת קלינאי התקשורת), אינני חושבת שניתן ליע לך על ידי קלינאי תקשורת, אבל תוכלי לנסות להתיעץ. ישנם שיטות לטיפול על ידי חיזוק אישיותך והורדת החרדה מהביקורת........וכו' בהצלחה!

21/03/2002 | 09:04 | מאת: ליהי

אפשר לקבל פרטים יותר מדויקים? טלפונים?

21/03/2002 | 15:33 | מאת: עזריאל

לליהי שלום! אני טפלטי במקרה דומה בקינזיולוגיה ובהצלחה!, כדאי לל לנסות את שיטת הטיפול הזאת. בברכה. עזריאל.

24/03/2002 | 08:04 | מאת: ליהי

עזריאל, באמת אשמח לקבל יותר פרטים, אין לי מושג על מה מדובר. תודה.