פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

3697 הודעות
3210 תשובות מומחה

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

27/03/2016 | 18:10 | מאת: Nabil

http://m.doctors.co.il/articles/article.html?articleid=2705 שלום בני הוא בן 4 שנים. בני מדבר ברור אם כי מעט מבילע אותיות ומחליפים בניהם, כמו אותיות(ק. ג) מחליף אותן ב(ת. ד). למשל המילה(קוקה קולה ) מגיד אותה( תותה תולה). ומילת( גן) מגיד אותה(דן)... מה לעשות ולמי לפנות ואם הוא יתגבר על זה לבדו.... ותודה

זה הגיל לפנות לקלינאי תקשורת, יש לו זכאות לטיפול דרכם. אל תדאגי אם תהיה המתנה של חצי שנה, עדיין יהיה בזמן הנכון לשינוי הרגלים.

23/03/2016 | 09:52 | מאת: אלי

שלום רב, לפני 9 שנים עברתי תאונת דרכים עם פגיעת ראש שהשפיעה רק על הדיבור ונוצר לי אינפוף, אחרי תרגול ושיקום ארוך המצב חזר להיות כמעט נורמלי. קיי אצלי קושי בשאיפה ואני מצליח לשאוף מקסימום לשניה-שניה וחצי, אם אני סותם את האף עם האצבעות אני מצליח לשאוף כמו אדם ממוצע. כל הנושא עלה לי עכשיו שוב כיון שהתחלתי ללמוד נגינה על מפוחית וקשה לי בחלק של השאיפה, האם יש דרך לחזק ולחזור למצב שבו אצליח לשאוף לזמן נורמלי? תודה

לקריאה נוספת והעמקה

הכל תלוי במהבנה והתפקוד של סוגר החך, מומלץ לפנות לבדיקה אצל רופא אאג'

22/03/2016 | 01:23 | מאת: שיר

שלום, אני בת 29 יש לי ירידה בשמיעה במהלך השנים אובחנן כבר מילדות. בדיקת השמיעה האחרונה: ימין- ליקוי קל עד חמורה שמאל- ליקוי מזערי עד בינוני חמור, BC ב אסימטריה בין האוזניים בתדרים הנמוכים לטובת אוזן ימין. ירידה בשמיעה הולכתית לא עצבי. - לא ניתן לבצע טימפנומטריה עקב מבנה דיסמורפי. לאחר בדיקת רופא א.א.ג, הוא אמר שאין נוזלים ואין שעווה, וביקש לבצע בדיקת טימפנומטריה שיעזור בהבחנה. - יש מצב שהטכנאית לא מומחית מספיק לביצוע הבדיקה טימפנומטריה ויש לבצע בדיקה במכון אחר? - או שבעיה שהטכנאית רשמה שיש מבנה דיסמורפי ופה בעיה? תודה על עזרתך.

לקריאה נוספת והעמקה

קודם כל, מי שמבצע את הבדיקות הינה קלינאי תקשורת אשר למד שלוש וחצי שנים ועבר המון בחינות, איננה טכנאית! אם לא ניתן לבצע בדיקה זה בגלל מבנה האוזן ותעלת השמע, יכול להיות קשור לירידה בשמיעה, שהיא כוללל הבט הולכתי באוזן התיכונה ועצבי באוזן הפנימית. לאחר בדיקת רופא, ואולי גם טמפנומטריה, כדאי לבדוק את מדדי הדיבור והבנת דיבור, יכול להיות שאת זקוקה למכשירי שמיעה שישפרו את תפקודך השמיעתי והחברתי...לשיקול דעת המטפלים בך. לגבי מכון אחר, תנסי.. זה לא יזיק!

17/03/2016 | 23:08 | מאת: אורית

שלום רציתי לשאול על ילדי שהוא בן שלוש ולא מדבר ברור.הוא לא אומר אותיות בכלם או מילים כמו את.לזוגמה אבא הלך גינה .אין לו לגינה או תביאי לי שעון אין את.האם זה משהו שניתן לעבוד עליו??.מחכים לאבחון אצל קלינאית.יש לציין שיש לו אחות תאומה שמדברת מברור ממנו. יש לו אוצר מילים מעולה האם זו סיבה להתקבל לגן שפתי?

לקריאה נוספת והעמקה

הרבה שאלות, אנסה להשיב אחת אחת.... לגבי האחות, כן, בנות מדברות יותץר מוקדם וברור מבנים, הן מדברות עם הבובות ולא משמעיות קולות מכוניות... בגיל שלוש יש שונות אך רצוי שיהיו משפטים נכונים, אפילו קצרים... אבחון זה חשוב והעקר, האם יש שיפור במהלך החודשים האחרונים, אם התשובה חיובית, אפשר להירגע. גן שפתי רק לאחר אבחון פסיכולוגי או בתפתחותי והמלצה של קלינאי תקשורת שמכיר את הילד, ורק החל מגיל שלוש והפניה לועדת השמה ברשות החינוך העירונית. בהצלחה

16/03/2016 | 00:12 | מאת: חני

שלום! בחודש וחצי האחרון יש לי צרידות בצלילים הגבוהים של קולי. כרגע אני נמצאת בטיפול אורטודנטי על מנת לסדר את המנשך. רציתי לשאול האם הגיוני שמתוך חוסר הנוחות במנשך ובלסתות בעת דיבור יכולה להיווצר צרידות? אולי לחץ תת-מודעי אשר פוג לי במירי הקול?? יש לציין שאני זמרת וממש חוששת שזה קשור לשינים ולמנשך שלי.. תודה רבה מראש

לקריאה נוספת והעמקה

הכל יכול להיות! גם יכול להיות שאת במתח, לא בלתי מודע, אך בהחלט מודע... בעקבות המכשירים בפה. רצוי להמתין עוד קצת ולראות האם יש עדיין הבדל בקול שלך עם המכשירים בפה. בכל מיקרה, האורטודונציה הינה זמנית. אם יש שינוי משמעותי, רצוי לפנות לרופא אאג' שיבדוק אולי זה לא קשר ואת רק צרודה עקב מחלה או חולשה, ללא קשר לשיניים.

14/03/2016 | 12:44 | מאת: שירה

שלום פרידה, תודה על הפורום המושקע. ביתי בת שלוש ונדמה לי שהשימוש שלה בשפה אינו מפותח דיו לגילה. יש לציין שסבתא שדיברה עימה אנגלית והייתה דמות מאוד משמעותית עד גיל שנה וחצי אפילו שנתיים בעוד אנו ההורים מדברים איתה עברית. כרגע הדיבור שלה קצת משובש מבחינת זמנים, פעלים, הטיות, זכר נקבה - למשל היא תאמר "אמא יושב" כשהיא מבקשת ממני לשבת, או "זה השמלה שלך" כשהיא מתכוונת לומר השמלה שלי, או "זה של דנה" אבל לא ככ יודעת לומר "זה שלי". כשאני שואלת אותה מה עשתה בגן, או עם מי שיחקה, היא בד"כ לא תענה כאילו לא מבינה.. אבל כן תענה על שאלות קונקרטייות. הדיאלוג איתה הוא לא פתוח במובן הזה..היא משבשת המון הגאים ומבלבלת בין אותיות "קימי מאס" במקום מיקי מאוס וכיוב'. אם מבקשת שאלביש אתה בגד מסוים היא תאמר "תשימי לך". אמנם יש התקדמות ושיפור בשפה, היא אוהבת לדבר וממלמלת המון, זוכרת שירים בעל פה אבל נדמה לי שילדים אחרים בגילה מדברים טוב יותר ממנה. מה דעתך? האם יש כאן עיכוב? האם את מאתרת קושי ממשי? האם כדאי ללכת לאבחוון או לחכות? אשמח לדעתך המקצועית. תודה

לקריאה נוספת והעמקה

לפי התאור המפורט שלך נראה לי שיש מקום להתערבות של קלינאי תקשורת. ההתערבות שבתי רמות, בטיפול ישיר וקבוע בילדה וגם במתן הדרכה לך ולאבא שלה, כדי להמשיך את העבודה בבית, במהלך כל ימי השבוע. רצוי מאד לבצע בדיקת שמיעה לפני או בתחלית תהליך ההתערבות. הטיפול כלול בסל השרותים של הקופה , בתשלום קטן שלכם. בהצלחה

10/03/2016 | 17:05 | מאת: שלמה

שלום, אני בן 26, לפעמים עם דגש על לפעמים, מתקשה להגות אות ס ו צ אני מרגיש מין שיבוש בהן, כאילו הן כבדות להגייה, לא רק הן עוד כמה צירופים של אותיות אבל אלה הכי. מרגיש לפעמים חנק להגות מילים בעיקר אם אני בקרבת אנשים. פניתי לאפ"ג אמר לי תיבת קול תקינה, יש לי רפלוקס אמנם אבל אני מטופל בתרופה, יש לי המון ליחה בגרון אני לא עושה איתה כלום, יש לי אלרגיה לקרדית האבק, יש לי רעד פיזיולוגי, אני לוקח פרולול. מה יכולה להיות הסיבה לכך?....

לקריאה נוספת והעמקה

נושא היגוי לא ניראה קשור למה שאתה כותב, במצבך הרפואי. אם הדיבור מפריע לך, פנה לקלינאי תקשורת וקבל הדרכה וגבי שינוי הרגלי ההיגוי והדיבור. לגבי הליחה, לפעמים אנישם שמדברים מהר, "שוכחים" לבלוע תוך כדי דיבור, תשים לך לבליעה התכופה. לגבי יתר, זה לא בתחום המקצועי שלי. בהצלחה

היי, אני מתחילה ללמוד קלינאות תקשורת בשנה הבאה ומחפשת בנרות ספרים מעניינים בתחום התפתחות השפה אצל ילדים שיפתחו לי קצת את המחשבה. אשמח אם תמליצי לי על ספרים מעניינים. תודה :)

יש ספר נהדר של דר אניטה רום. בהצלחלה בלימודים

16/03/2016 | 18:34 | מאת: מירי

05/03/2016 | 22:56 | מאת: טלי

שלום, בני בן שנתיים וחצי. ילד מתוק, תקשורתי מאוד. אבל משהו בשפה שלו נראה לי לא תואם לגילו. קשה לי להסביר, אבל אנסה: 1. כששואלים אותו שאלה מאוד קונקרטית "איזה צבע הבלון", "מה אתה אוכל" - הוא חושב מעט ומשיב תשובה נכונה. אולם כששואלים שאלה פתוחה מעט: (מה אתה רוצה לראות בטלויזיה, מה אכלת קודם, מה אתה רוצה לאכול) - הוא לרוב חוזר על השאלה ולא עונה. 2. נדמה לי שיש לו קושי עם שיום- ראשית, הוא טועה המון בשמות (קורא לי אבא ולאבא קורא אמא, מתבלבל בין שמות אחיותיו, שמות מאכלים, קורא לסבא סבתא ולהפך ועוד). 3. זכר/נקבה - מתבלבל ללא הרף (כשהוא רוצה שאתן לו משחק: "אמא בוא משחק", כשמבקש מאביו פרי: "אבא יכולה תפוח". כמובן, מקור ההשוואה שלי הוא ילדים בגילו ואחיותיו שהיו הרבה יותר מפותחות שפתית ממנו בגילו. האם יש טעם ללכת לקלינאית ואם כן מתי? אנחנו בתקופה מעט מורכבת כלכלית... מצד שני נראה לי מיותר ללכת בקופה כי ברור לי שהוא יתבייש או יחשוש ובעיקר יהיה עסוק בלהיצמד אלי, יקח לו בסביבות חצי שעה להפשיר... ואז כבר תסתיים הפגישה. תודה

לדעתי את מתארת בן, לא בת...ויש הבדלים גם בקצב רכישת בשפה. האם יש התקדמות בזמן האחרון, לעומת מה שהיה בחנוכה או תאריך אחר שזכור לך? אם הייתה התקדמות, אין מה לדאוג, כרגע. הוא על הדרך. לגבי טיפול אצל קלינאית תקשורת, הוא נמצא בסל השרותים שהקופה חייבת לספק לבנך,ויש לו זכאות עד גיל 3, ללא הגבלה ולאחר מכן, 27 טיפולים בשנה, עד גיל 6. אם את דואגת, קחי אותו לקלינאי תקשורת, בכל מיקרה תהייה המתנה כי התורים רחוקים. זה יהיה לטובתו בשלב זה, כך שאת לא ממהרת ויכולה להמתין לתור ולשינוי ההתפתחותי הטבעי שלו. לגבי הצמדות אליך, קלינאי תקשורת ידעות כיצד ליצור קשר, זאת האומנות שלנו! רק תאפשרי זאת ותסמכי על איש המקצוע שתפגשי.

21/02/2016 | 19:59 | מאת: טלי88

שלום, בני בן 5 וחצי. ילד מקסים. הבחנתי שהוא מתקשה להמציא מילים באות מסויימת. למשל אני שואלת אותו מה מתחיל באות ב , הוא לא ידע לתת תשובה. במקרה הפוך אם אני אשאל באיזה אות מתחיל בננה הוא יענה ישר ב. כמו כן הוא מכיר ומזהה וכותב את כל האותיות. אין לו בעיות קוגנטיביות , הוא מדבר יפה מאוד לגילו, ואם אנחנו עובדים בחוברת והוא נדרש לסמן מילים שמתחילות באות מסויימת הוא מבצע את המסימה בלי בעיה, אבל מהראש להביא מילה שמתחילה באות מסויימת הוא ממש לא מצליח. האם זאת בעיה? האם יש דרך או משחק שנוכל לעבוד איתו על זה, או שאולי כדי לפנות לאיש מקצוע? ..

לקריאה נוספת והעמקה

את מתארת ילד עם התפתחות תקינה! לחפש מילים באות מסויימת מחייבת אבחנה שמיעתית, שליפה וזכרון של מילים... תהליך מעט מורכב לגיל זה. על פי התאור, הבסיס הפונולוגי (הכרת הצלילים, לא האותיות הכתובות) תקין כך שניראה לי שזה חלק מההתפתחות האוריינות. תהני ותני לו זמן ומרחב. לא נראה מקום לדאגה ולבטח לא לפנייה ל"מומחה"

שלום רב, בני בן ה 17.5 יושב שעות מול המחשב עם אוזניות, ובשנה האחרונה החל לסבול מטנטון דו צדדי. רופא א.א.ג. הציע לעשות בדיקת שמיעה ולהלן התוצאות: SRT 10 בשתי האוזניים DISC 96 באוזן ימין DISC 92 באוזן שמאל DB 45 בשתי האוזניים הבדיקה התקיימה לאחר שנקבע לו פרופיל צבאי 82 בשל צילינדר בעיניים. כרגע מסומן לקרבי אך ממש לא מתאים לזה ולא רוצה בזה. האם ירידה זו נחשבת קלה או בינונית ? האם הירידה שיש לו עשויה להוריד לו פרופיל ? ואם כן, האם ידוע לכם לכמה ? תודה נאוה

לקריאה נוספת והעמקה

תשמחי בבריאותו של בנך....הבדיקה לגמרי תקינה, אין ירידה בשמיעה בכלל!

13/01/2016 | 09:00 | מאת: ניב

שלום לכולם/ן, ההרשמה לשנה"ל נפתחת, הפסיכומטרי עוד שנייה מאחוריי, ואני בהתלבטות לגבי בחירה בלימודי הפרעות תקשורת... מה תוכלו לספר על המקצוע ברבדים הבאים: • גיוון במקצוע: מה אפשר לעשות ועם מי, אילו מקרים פוגשים? מהי סביבת העבודה? "איך נראה יום בחיי קלינאי תקשורת"? • דינאמיות ואפשרויות עתידיות: לשם הרפרנס, אני בוחן גם ריפוי בעיסוק כאופציה, ידידה לא מזמן אמרה לי למשל שלהתרשמותה קלינאי תקשורת זה בסופו של דבר "טכנאי" ושהעבודה בסופו של דבר מתנקזת לעיסוק ספציפי (לא פחות בחשיבותו), ואילו ריפוי בעיסוק פותח דלתות רבות יותר, מגוון יותר, עם יותר אפשרויות להתפתח. יש דברים בגו? אשמח שתשתפו אותי, הנקודה הזו קריטית לקבלת ההחלטה. • מה מבחינת תעסוקה? האם למרפאים בעיסוק ישנה דרישה בשוק? איפה ואיך אפשר להתקדם? להתפתח? • ועוד משהו (יותר לידע כללי ופחות לסל השיקולים): איך הלימודים? ממה ששמעתי, אינטנסיביים להפליא, ולא ניתן לשלב עבודה או עיסוקים נוספים.... לעזרתכם/ן אהיה אסיר תודה! ניב המתלבט

לקריאה נוספת והעמקה

עליך לשוחח עם בעלי המקצוע השונים, לברר לעצמך מה מטרותיך ומה מעניין לך לעשות, שני המקצועות שייכים למקצועות הבריאות, ומעניינים מאד. בשניהם יש מישרות במערכת החינוך, הבריואת והרווחה, וגם עבודנ ציבורית ופרטית, עם מבוגרים ועם ילדים. השונות בעולם התוכן, קלינאי תקשורת עוסקים בתחום התקשורת, השפה, הדביור, הבליעה ובכולם צריך ידע רחב בנאורולוגיה, אאג' התפתחות ועוד, כמו כן בריפוי בעיסוק בו הם מתעסקים עם התפקוד היום-יומי שלהאדם, על כל מהלך חייו. עיין באתרים של כל אחד מהמקצעות. בקריה אקדמית אונו יש לימדים משותפים בשנה הראשונה, בתחומי ההתפתחות ויסודות, אולי יאפשר לך להחליט רק לאחר שנה ראשונה? בהצלחה

04/01/2016 | 01:02 | מאת: כפיר

ד"ר שלום רב אני בן 22 אנסה להסביר לך את הבעיה שלי אולי תכווני אותי.. במשך שנה אולי קצת יותר אני מרגיש הפרעה בדיבור. לא מדובר על הפרעה של גמגום ממש אלה על התקעויות במילים מסוימות כאשר אני מדבר. קושי בהיגוי נכון של המילה במיוחד כאלה עם האות "ל" ו "ת" . לא יודע ממה זה נובע. אני לא חושב שזה מלחץ כי גם כאשר אני רגוע זה יכול לקרות. יש לי מילים ספציפיות מאוד בעייתיות להיגוי בזמן דיבור למשל " יומולדת" ואני מסוגל להגות אותה רק כאשר אני מזייף את ה"ל" של המילה. זה קורה בעוד כמה וכמה מילים.. האם זה יכל ליהיות קשור לשרירי לשון חלשים או חוסר אוויר בריאות בזמן דיבור? אשמח אל תתני לי תשובה

לקריאה נוספת והעמקה

אתה זקוק לפגישה אישית עם קלינאי תקשורת..... או פסיכולוג, לחלופין, כי הפרעות בדיבור לא מתחילות בגילך... יכול להיות שמשהו בחייך גרם לך להתבונן ולשים לב לשמהו שהיה שם (מתאים לקלינאי תקשורת) או משהו אחר גורם לך לביקורת יתר וחרדה המתבטאת בדאגה לדיבור... לכולנו יש תקלות חולפות בדיבור אשר אינם פוגעים לאורך זמן או בכלל, הם חלק מחיינו.

24/12/2015 | 10:39 | מאת: אמא

שלום בני בן שנה וחמישה חודשים . מאובחן עם היפוטוניה וגמישות יתר . לא הולך עצמאית אלא רק בעזרת היד שלי. כיום נמצא במסגרת טיפולי פיזיותרפיה פרטיים ובהתפתחות הילד בגלל הגמישות וריפוי בעיסוק בגלל שהרגשתי איחור כלשהוא במיומנות המשחק וטווח קשב קצר . יש לציין שיש התקדמות ניכרת בשני התחומים (אנחנו בסהכ פחות מחודש בריפוי בעיסוק וכבר בונה מגדל , מכניס עיגול לחור מתאים ) עוד לציין שכל אבני ההתפתחות שלו הושגו באיחור על הרף העליון . בדיקת שמיעה התנהגותית נעשתה בגיל תשעה חודשים עקב רקע גנטי כל המטפלות שלו (הפיזיותרפיסטית מהתפתחות הילד , הפיזיותרפיסטית הפרטית שעבדה בהתפתחות הילד ,המרפאה בעיסוק הפרטית שעבדה בהתפתחות הילד )מתרשמות מילד חברותי, חייכן ,דעתני, תקשורתי שמשתף פעולה , יוצר קשר עין , אבל מטרידים אותי כמה דברים: כשהוא עסוק מאוד במשחק גם אם תקראי לו הוא לא יגיב (לרוב מגיב לשמו ואפילו עונה כשאני שואלת איפה אתה (הוא בחדר ואני לא לידו ) הוא עונה "אה " מנגד אם אני אומרת לו "אסור" או "לא" מיד הוא עונה לי "די" מבחינת שפה ופה החלק הכי מטריד הוא מסוגל לחזור על מילים אבל לא משתמש בהן כלומר יודע מה זה פרפר אבל אם אני אראה לו פרפר הוא לא יאמר פרפר (למרות שמכיר וחזר על המילה כמה פעמים ), אמר כמה ימים "ילדה "והפסיק מבחינת אוצר מילים יש לו אבא , משלים "דה" במילה עבודה , אומר "דה" כשרואה דג כשאני מכינה לו תמ"ל אומר ארבע , אומר "אדה" כשהוא רוצה תשומת לב ואת המילה "די" כשאני אומרת לו אסור ולפעמים סבתא לפעמים ביי. יש לי תחושה שהוא מעין ספוג סופג סופג ולא מוציא החוצה... מבחינת ג'סטות מוחא כפיים ונותן נשיקה בשפתיים מכווצות אבל לא מצביע ! ולא עושה תנועת ביי ביי עם היד אני כבר כמה חודשים מנסה ללמד אותו (הצבעה ובייביי )ולא הולך .הוא מצביע אך ורק לעבר דרדס שהוא מכיר שתלוי בחדר או על אף או עיניים שלי וזה כאשר אני שואלת אותו איפה דרדס איפה אף, פעם אחת הצביע על תמונה של כלב בספר כשנשאל איפה כלב . הוא מבקש דברים ע"י נדנוד או מושיט ידיים שאני אקח אותו, דוחף עם הידיים אם לא רוצה משהו מניד את הראש ל "לא" וכמו כן משתמש בטלפון משחק ועושה "הלו" עכשיו התחיל להנות ממשחק משותף ומגלגל אליי כדור ואני מחזירה , אוהב לשחק במשחקי "קוקו" ,אוהב שירי אצבעות . אני מרגישה שגם פה יש איחור מסויים לאור הרקע שלו שבכל דבר לוקח לו את הזמן שלו נורא מטריד אותי חוסר ההצבעה. האם צריך ללכת לאבחון קלינאית? איך אפשר ללמד להצביע?

לקריאה נוספת והעמקה

מכוון ששהוא מטופל בהתפתחות הילד, בקשי מהקלינאי תקשורת במקום לבדוק אותו, תבצעי בדיקת שמיעה, רק לשיתר בטחון וקבלי הדרכה אישית מהקלינאיץ המלצה לטיפול לפי ההערכה שלה. כל טוב

14/12/2015 | 17:47 | מאת: רג'ש

שלום, לבן שלי בן ה-3 ש' שורקת. אין לו בעיות אחרות בשפה או בהיגוי. הוא עדיין עם מוצץ חלק מהזמן. האם לפנות לקלינאית?

לקריאה נוספת והעמקה

עדיף שיפסיק עם השימוש במוצץ בנתיים ובודאי א תאפשרי לו לדבר עם המוצץ בפה! הוא צעיר מדי לטיפול בשורקות

10/12/2015 | 16:03 | מאת: ruth

ירידה בשמיעה- לבדיקה אמינה לאן עלי לפנות

לקריאה נוספת והעמקה

לכל מכון שהקופה תפנה אותך, לאחר בדיקת רופא אאג' בהצלחה

05/12/2015 | 13:55 | מאת: אסנת

שלום, אנחנו מחפשים עבור אחי ליווי ותמיכה של קלינאי תקשורת הוא 'סובל מאפזיה, נפגע בצד ימין במח ומדבר רק ג'יבריש. תושבי ראשון לציון במערב. נשמח ליצירת קשר בהקדם אסנת 0546209290

לקריאה נוספת והעמקה

תפני קופת חולים וגם לאגודת קלינאי התקשורת בישראל

02/12/2015 | 21:25 | מאת: שירי

שלום, הבת שלי בת שנתיים ותשעה חודשים, חשופה לשתי שפות בבית. היא בעלת אוצר מילים די רחב ויודעת לשיים, אבל מתקשה לבנות משפטים, להשתמש בגופים נכונים. היא מרבה לחזור על משפטים ששמעה בטלוויזיה, לא יכולה להגיד "אני רוצה לשתות", תאמר "רוצה לשתות". לדבר על תחושות כמו רעב,קור חום וכו זה בכלל לא קיים. כששואלים אותה שאלה היא בד"כ לא עונה, רק בכן ולא, או אם מבקשים לשיים היא תשיים. היא לא ממש מנהלת שיחה, מדברת הרבה ג'יבריש כאילו ממש הייתה רוצה לדבר.שירים מדקלמת ושרה נהדר. בכל זאת יש לי תחושה שמשהו לא מספיק מפותח בטח לא בהשוואה לילדים אחרים בגילה בגן. מה דעתך?

לקריאה נוספת והעמקה

רצוי שתבדק אצל קלינאי תקשורת, ואחר הבדיקה תחליטו אם צריך טיפול או מספיקה הדרכה ומעקב

01/12/2015 | 22:57 | מאת: איילת

אבי, אדם עובד ופעיל, עבר אירוע מוחי קל בשבוע שעבר כתוצאה ממנו מתקשה מאד בקריאה. אנו מחפשים קלינאית תקשורת באופן פרטי שמתמחה בתחום ונמצאת באזור כרמיאל

לקריאה נוספת והעמקה

חפשי דרך קופת החולים, הוא זכאי לטיפול על חשבונם. כדאי לבדוק את ראייתי לפני כל דבר אחר. תחפשי גם באתר לקינאי התקשורת www.ishla.org.il

30/11/2015 | 11:11 | מאת: מרים

שלום, נכדתי בת השנתיים, פיתחה דיבור שוטף ועשיר. אולם לאחרונה, הופיעה תופעה חדשה אודותיה אשמח לשמוע את חוות דעתכם. כשהיא מתחילה לדבר, לא אחת היא "נתקעת" במילה הראשונה וחוזרת עליה שוב ושוב...עד שמשתחרר לה כל המשפט אותו רצתה לאמר. יש תחושה שקושי זה, בולם אותה מלדבר בכלל, ויש צמצום בשיח הספונטני שלה. האם צריך לעשות משהו? לחכות שיעבור מעצמו? בתודה מרים

זו תפעה מוכרת ונורמלית בילדים בגיל זה, תחלוף מעצמה ככל שתניחו ותתנו לה לדבר בקצב שלה. כשהיא חוזרת על תחילת המילה או משפט למעשה חושבת מה להגיד ומארגנת את המילים למשפטים, היא פשוט מתחילה לדבר לפני שמוכנה מבחינה שפתית. אין מקום לדאגה

24/11/2015 | 09:28 | מאת: נילי

שלום, בתי בת 2.5 שומעת שתי שפות גם בבית וגם בגן.היא מבינה שתי שפות, איך בדיבור יש בעיה: היא אומרת רק משפט אחד שמורכב משלוש מילים. בנוסף היא אומרת רק סוף של מילה אם מילה מורכבת משתי הברות או יותר. לדוגמה לבקבוק היא קוראת "בוק". אם היא רוצה לאכול היא אומרת "כול" ולא אומרת "אני רוצה לאכול". האם בגיל הזה יש מה לעשות? האם כדאי לפנות למכון להתפתחות הילד? קלינאי תקשורת? האם אפשר לעשות את זה בפרטי או שעדיף לערב את המערכת? אשמח לקבל עצות

לקריאה נוספת והעמקה

שתי שפות בגיל זה, מבינה הכל.... נשמע שהיא מתפתחת כראוי כי שתי שפות מקשות על הדיבור. רצוי להיבדק אצל קלינאי תקשורת להקפיד על חשיפה לשפה אחת על ידי מבוגר אחת, לא מבוגר שמבלבל שתי שפות כי כך היא לא תצליח לפענח את השוני בין שתי השפות. סבלונות ומעקב ואם אין התקדמות ממשית במהלך שלושה חודשים, רצוי לפנות לקלינאי תקשורת מכון להתפתחות היל רק למי שיש עיכוב התפתחותי ביותר מהבט אחד. בהצלחה

30/11/2015 | 16:01 | מאת: נילי

תודה על התגובה, אני ובעלי מדברים איתה רק בעברית, אבל ביננו מדברים ברוסית, לכן היא שומעת שתי שפות בבית. הזכרתי את מכון להתפתחות הילד כי רופאת ילדים אמרה שבגיל הזה לא שולחים לקלינאי תקשורת, אלא פונים רק למכון להתפתחות הילד. בכל מקרה ננסה לעקוב, תודה!

24/11/2015 | 08:59 | מאת: רן

שלום, יש לי בדיבור בעיות עם צ' וש'. שאני מדבר אני שומע את עצמי לרב באופן תקין וכך כנ''ל לגבי הקול. לעיתים אני מרגיש שאני מבטא מילים בצורה לא הכי תקינה, אך לרב אני שומע את עצמי מדבר מצויין. עם זאת, אומרים לי לעיתים קרובות שאינני ברור. וגם בהקלטות/וידאו נשמע כאילו מדבר אדם אחר לחלוטין ולא אני. כמובן שללתי את העיניין הטכני על ידי כך שבדקתי אנשים אחרים מדברים לעומתי. ההקלטה שלהם זהה למה ששמעתי בפועל. כמובן שזה תקין, מכיוון שאנו שומעים את עצמנו פעמיים ולכן הקול שאחרים שומעים שונה ממה שאנחנו שומעים.. אבל אם עד כדי כך ההבדל? יש הבדל של שמים וארץ בין הקול שנשמע לי לבין הפועל, וכך גם לאופן הגייתם של המילים. פתאום כול הדיבור נראה עמוס בש' וצ' "והרעשים" הנלווים לכך.. בקיצור, הייתי רוצה לדעת אם בגילי (25) אפשר לשפר את הדיבור ואת הקול באופן משמעותי, ובדרך כלל על כמה זמן זה מדובר? והאם על פי מה שזה נשמע לך, מדובר במקרה של בעיה גופנית?

לקריאה נוספת והעמקה

בעקרון אפשר לשפר, במיוחד למי שיש מוטיבציה ומודעות. תתחיל בביצוע בדיקת שמיעה ותמשיך בחיפוש קלינאי תקשורת. הטיפול בגילך איננו בסל של קופ"ח בהצלחה

מחפש קלינאי תקשורת המטל/ת בנושא קול באזור אשקלון. תודה, ערן 054-5550999

תפני לאגודת קלינאי התקשורת

14/11/2015 | 23:15 | מאת: אנונימי

שלום אני בן 16 אני מתחיל עוד מעט טיפול אצל קלינאית תקשורת, השאלה שלי אם שווה לי להתחיל תטיפול שכנראה יכול להיות שלא יצליח או ללכת לדייב לדרמן ובטוח אני יוכל להיפטר מהדיבור המהיר ומהתקיעות שכל מיני מילים ובאיזה ערים דייב עובד אני גר בטבריה.

לא מכירה את דייב לדרמן. הטיפול אצל קלינאי תקשורת יואיל, במידה ויש לך נכונות ומוטיבציה אמיתית לשינוי, כי כניראה שיש לך מודעות ורצון לשיפור, שאלה התנאים הבסיסייים להצלחה של כל שינוי שיגרום לשיוני הרגלים. בהצלחה!

15/11/2015 | 15:54 | מאת: אותו אנונימי בן השש העשרה

תודה לך על התגובה תאמת יש לי המון מוטבציה להיפטר מהדיבור המהיר בגגל שעוד שמונה חודשים יש לי גיבוש שייטת.

10/11/2015 | 23:29 | מאת: בן 29

שלום אני בן 29 קול שלי כמו בחורה או בן 12 בבדיקות דם טסטסטרון נמוך מהנורמה האם יש קשר? אם כן מה הטיפול ומי אחראי לתת לי טיפול

יש קשר בין רמת הטסטוסטרון ו"החלפת הקול" בהתבגרות ובבגרות. ניתן לטיפול אצל קלינאי תקשורת המתמצא בטיפול קול. בהצלחה

07/11/2015 | 08:43 | מאת: אמא

הי אני דוברת עברית שפת אם ואנגלית לא טובה כל כך מבחינת דקדוק וכו אבל ברמה סבירה. אני משמיעה ושרה לבניי בני ה4 חודשים באנגלית ומדברת מפשטים קצרים תקניים בבאנגלית. השאלה אם בהמשך אצרף מטפלת או בני משפחה שדוברים אנגלית תקנית לדבר איתם מדי פעם - האם זה ייצור נזק או יועיל ללמידה של שפה שנייה?

קודם כל עליו ללמוד שפת אם, אותה שפה שבה תאוהבי אותו ותצעקי אליו כדיהיה בסכנה! העקרון יהיה מבוגר אחד, שפה אחת.... בנתיים את משעשעת אותו ואת עצמך באנגלית, אבל לבטח לא תחזיקי מעמד לטווח ארוך. הילד צריך עקביות ויכולת לצפות מראש באיזה שפה תפני אליו. פשר שיהיו עוד מבוגרים שידברו איתו שפה אחרת, העקרון של מבוגר אחד- שפה אחת חייב להישמר וכשיתחיל לדבר, הוא כבר יחליט בעצמו על השפה לתקשורת עם הסביבה.

06/11/2015 | 21:37 | מאת: נועה

שלום, בני בן שלוש וחצי לא מדבר שוטף ,אומר מילים בודדות ומשפטים של 2 מילים וגם לא תמיד וחוזר על אותם מילים לעיתים , תסכול עצום שלא יודע לדבר. הוא ילד שמח ומבין הכל וגם מה שאנחנו מדברים איתו , אבל התקשורת המילולית קשה מאד מאד. מגלה סימניי בלבול וחרדה לפעמים , שינויים במצב רוח לעיתים ומפגין הרבה לחץ כשצריך להתמודד עם פעולה כגון לשבת איתי למשל לצייר, מתחמק ורק מה שמאד מעניין אותו הוא יושב ועושה. אני מודאגת בעיקר מכך שהוא לא מדבר אני יודעת שזה מצביע על בעייה. רציתי לשאול מה הגישה הנכונה למצב שילד לא מדבר בסביבה שכן מדברת? אני רוצה לציין שאנחנו בהמתנה לאיבחון ושהילד בגן רגיל והגננת מדווחת על קשיים . הילד כן מתקשר עם ילדים אחרים בדרכו שלו.

לקריאה נוספת והעמקה

יש להפנותו, דרך רופא ילדים או אאג' לבדיקת שמיעה. במקבלי לפנות לקלינאי תקשורת, דחוף! הוא זכאי לקבלת טיפול דרך הקופה, לא להמתין דקה יותר!

12/09/2015 | 10:17 | מאת: רות

יש לי בעיה של דחיקת לשון שלא טופלה. כיום אני בת 27, האם לדעתך יש עוד דרך לשנות הרגל זה?

לקריאה נוספת והעמקה

אם יש לך מוטיבציה, אפשר!

10/09/2015 | 09:28 | מאת: מלי

שלום בתי בת 3 לא מבטאה ש ו - צ. במקום זה היא אומרת ס. עד איזה גיל לחכות לפני שפונים לקלינאי תקשורת? איך פונים לקלינאי תקשורת? דרך קופת חולים? מה התהליך? תודה!

פונים דרך קופ"ח, ישיר או דרך הרופא המטפל, בהתאם לקביעת הקופה שלך. לגבי הגיל, בסביבות גן חובה. כל טוב

31/08/2015 | 09:53 | מאת: מישהו

אני בן 12 וכל פעם אני בא לדבר יורד לי הביטחון ואני לא מצליח להתחיל תמשפט אפילו ואני מגמגם לדעתי זה מהלחץ ואני הייתי אצל קלינאית תקשורת שנה

לקריאה נוספת והעמקה

אז אולי צריך גם טיפול אצל פסיכולוג? אולי משולב? תשוחח עם הרויך ותמצאו פתרון ביחד

06/09/2015 | 07:06 | מאת: נטעלי

אם קלינאית תקשורת לא עזרה מציעה שתפנה לדייב למלמן.

29/08/2015 | 13:38 | מאת: אמא מודאגת

שלום רב, תינוק שלי כבר נכשל בבדיקות שמיעה כבר בלידה בבית החולים, באבחון בירה בגיל 5 חודשים, אובחנה לקות שמיעה קשה. בבדיקה אחרונה בגיל 7 חודשים דווח על לקות בינונית. הילד אומר כמה מילים (אבא, אמא, אדדדאא). האם צריך התערבות טיפולית כבר בגיל הזה? נא להפנות אותי בבקשהתנ

לקריאה נוספת והעמקה

חשוב מאד לעקוב אחר שמיעתו,צהאם נעזר במכשירי שמיעה? האם זקוק להתערבות חינוכית טופולית עי קלינאי תקשורת, האם בקשר עם מיחא, באזיור מגורים? מעקב רופא אאג, וקלינאי תקשורת חשובים ביותר, לכל אורך הדרך

23/08/2015 | 11:36 | מאת: אמא מודאגת

שלום רב, בני בן 10 חודשים לא מסוגל לאכול שום מרקם חוץ מנוזל. ברגע שמרגיש אוכל בגדול של פירור ישר מתחיל אצלו רפלקס הקאה שלבסוף הוא מקיא גם אחרי שהאוכל נפלט. אני לא יודעת למי לפנות לקלנאי תקשורת, מרפא בעיסוק או רופא אאג אשמח לקבל הכוונה מסודרת מה עושים במקרה הזה. אנחנו מאיזור השרון. תודה רבה.

לקריאה נוספת והעמקה

יש מספר מקורות, לעזרה מרפאת אכילה לילדים בבית חולים תל השומר או אלין בירושלים קלינאי תקשורת עם נסיון עם תינוקות, דרך קופח או פרטי מכון להתפתחות הילד, כדי לבדוק עוד רגישויות ותגובה לגירויים את מוזמנת לפנות גם אלי, באופן ישיר לטל 050-2099435

16/08/2015 | 12:41 | מאת: חן

שלום ביתי בת שנתיים וארבעה חודשים, אינה ובטאת ק. היא אומרת תומי במקום קומי. ירות במקום ירוק. האם זה דרוש טיפול או שיעבור מעצמו? תודה!

היא בטח גם מחליפ האת הג ל ד, בגיל זה עדיין נורמלי ואף חמוד. תמתיני לגיל 3ץ5-4 ואם לא מסתדר, תפני לקלינאי תקשורת. בנתיים דברי איתה נכון ואל תחזרי על מה שהיא אומרת או תנסי לתקן, זה רק ילחיץ אותה. כשתהיה מוכנה ובלשלה תעשה זאת בעצמה.

02/08/2015 | 13:56 | מאת: יניב

אני בן 28 קול שלי עדין כמו ילד . טסטוסטרון אצלי 7.8 האם יש קשר? אם כן מה הטיפול

לקריאה נוספת והעמקה

בהחלט יש מה לטפל..תפנה אלי או לקלינאי תקשורת במתמחה בתחום טיפול קול. 050-2099435

01/08/2015 | 19:38 | מאת: יותם

אהלן, קודם כל תודה על ההתעניינות. אני בן 22 ותמיד אמרו לי שאני מדבר קצת מהר ולפעמים לא מובן. לפני כמה זמן שמעתי את עצמי ושמתי לב שאני אכן בולע מילים ומדבר לא מובן. אני רוצה ללכת לקלינאי תקשורת שיעזור לי להתמודד עם זה, ובכללי שאני אוכל לדעת איך לדבר יותר מובן וברור. האם שירות שכזה כלול בקופת חולים?

בגילך השרות לא כלול בסל השרותים של הקופה.

21/07/2015 | 23:07 | מאת: מוטי

בבקשה איזה אוכל או שתיה אסור לי לאחר הסרת הרירית הניתוח בוצע לפני כשלושה חודשים כרגע אני מונע מעצמי הרבה מאכלים בתודה מראש ורפואה שלמה מוטי

לא יודעת על איזה רירית מדובר, שאל את הרופא שטיפול בך

10/07/2015 | 01:40 | מאת: י

שלום רב, מזה זמן רב אני מרגיש אי נוחות בגרון ותחושה של הגבלה בתנועתיות של הקול בזמן שאני מדבר . התחושה שהיא שהקול יוצא לא בצורה הטבעית שלו, מרגיש שיוצא בצורה דקה ולחוצה שלא אופייני לקול שלי שאני מכיר . כמו שאמרתי התחושה היא שהתנועתיות של הקול ניהיתה מאוד מוגבלת ויוצאת בצורה רק חד גונית, כמעט בלתי אפשרי בשבילי לשנות את הטון דיבור ולדבר באינטונציה נכונה(כמעט בלתי אפשרי למי ששומע אותי להבין אם אני אומר משהו עם סימן שאלה או סימן קריאה וכו') וכתוצאה מכך אני לא מסוגל לדבר מבלי להרגיש את החוסר נוחות וההגבלה בזמן דיבור.. אני בן 23 ואת הבעיה אני מרגיש קרוב ל5 שנים,פעם היו תקופות ש'הקול הבריא' היה בא והולך כלומר ימים שהקול היה בסדר וימים שלא היה בסדר,בשנה האחרונה אני תמיד מרגיש את הבעיה . בדקתי את הבעיה מכל כיוון אפשרי,בדיקות אף אוזן גרון,הייתי אצל כמה קלינאי תקשורת שעבדו איתי (עם חלקם היו ימים טובים שהקול הבריא חזר,אבל לאורך זמן לא היה שיפור)בדיקות CT של אזור הפנים והגרון ולא הייתה סיבה ברורה שגרמה לזה. אחד הרופאות קול שהייתי אצלה ובדקה אותי אמרה לי שאני לא מפעיל את מערכת הקול כמו שצריך ושאני משתמש בחלקים/שרירים לא נכונים וגבוהים של הקול . לאחר המון נסיונות טיפול כושלים אני אובד עצות ולא יודע מה נותר לי לעשות, שכן הבעיה מגבילה אותי באופן קיצוני ולא מאפשרת לי לדבר בצורה טבעית ונינוחה .

לקריאה נוספת והעמקה

יכול להיות מרכיב נאורולוגי, תפקודי שניתן להעריך על ידי בדיקה של פעילות השרירים בזמן הפקת קול ובמנוחה, מעט רופאי אאג מתעסקים עם הנושא הזה.. מכוון שלאידוע לי היכן הייתה ומה עשיתה, לא יכולה להמליץ לך ספציפית למי ללכת. כמובן יש גם מרכיב רגשיש יכול להיות תוצאה או מקור הבעיה, רצוי לבדוק גם את הכוון הזה. בהצלחה

05/07/2015 | 09:38 | מאת: רחלי

שלום בני בן שנתיים וחצי נבהל אתמול בצורה חריגה כתוצאה מפריט שכמעט נפל עליו וההיסטריה סביב זה. לאחר מכן הופיע אצלו גמגום בעיקר במילה הראשונה..אאאאמא...או אאאאבא..לרוב במשפטים שלמים התופעה לא קיימת. מה עליי לעשות??

לקריאה נוספת והעמקה

כלום, בטח דבר כך ואולי עשה קפיצה באוצר המילים שלו וכעת מתקשה לבחור במה להשתמש. אני ממליצה לך , מכל הלב, אל תיצרי קשר בין הדיבור לשום דבר שקורה חיצוני. תעייני בתשובותי לאורך השנים על הנושא של חוסר שטף בדיבור ואל תחפשי בעיה במקום שזו תופעה נורמלית להתפתחות שפה אצל כל הילדים.

06/06/2015 | 10:54 | מאת: shaigro

שלום, אני בן 39 ויש לי 2 בעיות שמפריעות לי. 1) יש לי בעיה להגיד את האותיות האלו ש","ס","ז","צ". לפי מה שקראתי, אומרים שזה "דחיקת לשון" האם ניתן לטפל בזה ? ואיך ? 2) טון הדיבור שלי הוא בסדר, אבל בטלפון אני נשמע קצת מוזר, האם ניתן לשנות את טון הדיבור שיהיה קצת יותר גבוה ? תודה מראש:

לקריאה נוספת והעמקה

התשובה חיובית שלתי השאלות. תלוי במוטיבציה והרצון שלך. הטיפול בגיל זה אינם בסל ולא מכוסות על ידי קופ"ח. תפנה באופן פרטי לקלינאי תקשורת

16/05/2015 | 13:34 | מאת: אייל

שלום, יש לי בעיה, אני בן 33 ומדי כמה ימים למשך שעה או יותר, אוצר המילים שלי בראש יורד בצורה משמעותית ברמה שאני לא יכול לדבר או לקרוא בצורה רגילה. הרבה מילים אני לא יכול להגיד אותם או לקרוא אותם או אפילו יש מילים שאני לא יכול לחזור עליהם כשאני שומע אותם. יש למישהו מושג ממה זה נובע?

המלצתי הראשונה, תבדק אצל רופא כללי וגם אצל נאורולוג, אשר יוכלו להעריך האם מדובר על סימן של בעיה רפואית. זו תופעה מאד נדירה ויכולה להוות סימו למחלה פיזית, ובכן, בכל תופעה או בעיה צריך קודם לשלול גורם פיזיולוגי ורק אחרכך, לחפש סיבה תפקודית. לך לשני רופאים ואחרכך תבין מה יש לך. בהצלחה

13/05/2015 | 21:24 | מאת: מאיר

שלום יש לי בן שנתיים וחצי הוא התחיל ממש להגיד משפטים שלמים לפני כמה חודשים , אבל שהוא מדבר הוא נתקל בקושי שאומר הרבה אה אה אה אה אה ואז אומר את המילה הוא שממש מתקשה להגיד את המילה שרוצה להגיד האם זה נורמלי? לפעמים זה נמשך ממש כמעט דקה עם האה אה אה ... תודה מראש

לקריאה נוספת והעמקה

כן, זה נורמלי. עייני בתשובותי הרבות בעניין זה לאורך הפורום. תופעה שכיחה שמראה שהוא מתארגן במילים ומתחיל לדבר לפני שהוא ממשממוכן... חוסר שטף היבור, על רקע התפתחותי ונורמלי בהחלט

07/05/2015 | 21:55 | מאת: יעל

שלום, דודתי בת 67 לאחר אירוע מוחי מלפני 7 שנים לא שוקמה מעולם! היא סובלת מנכות פיזית וכן שפתית- ההפקה פגועה. לפני כשבועיים היא עברה אירוע נוסף ושוחררה לביתה. לי אין מידע איבחוני לגבי מצבה השפתי והקוגניטיבי (עושה רושם שההבנה והחזרה שמורות)כיום היא סובלת מהפרעה בבליעה! ללא אבחון של קלינאית תקשורת! אני סטודנטית להפרעות בתקשורת בשנה ג', לכן אני פונה אליך אם תוכלי לתת לנו קצה חוט למי לפנות כדי לקבל איבחון וטיפול של קלינאית תקשורת בהקדם האפשרי.

לקריאה נוספת והעמקה

קודם כל, בהצלחה בלימודים. לגבי הדודה, מצטערת לשמוע כי האירוע הראשון היה בגיל צעיר. בעקרון מגיע לה לקבל בדיקה אצל קליאני תקשורת, למעשה, אם הייתה מאושפזת, על פי נהלי משרד הבריואת, הייתה צריכה להיות מאובחנת על ידי קלינאית תקשורת במהלך האשפוז. כעת, כשהיא בביתה, תלוי בכמה גורמים. מי ממשיך לטפל בה? יחידה להמשך טיפול או הרופא הרגיל שלה? איפה היא גרה? מה מצב התנועתיות שלה, הולכת לא הולכת? מה תוכנית השיקומי הכללי שלה, מה נפגע אצל. מכוון שאת קלינאית תקשורת וקולגה בדרך, אשמח לשוחח איתך ולכוון אותה, ככל שאוכל. תתקשרי אלי 050-2099435 שבת שלום

07/05/2015 | 20:02 | מאת: אביב

שלום יש לי תינוקת בת שנה ו 5 חודש, אני נתקלתי בכתבה על אוטיזם ושם היה רשום לגבי תנועות מסוימות שיכולות לרמוז על אוטיזם לדוגמה רחרוח באף ונקישות בלשון ובשיניים, אלו 3 דברים שהבת שלי עושה, רח רוח באף היתה עושה בגיל קטן ועכשיו אני שמה לב שהיא מתחילה מדי פעם לעשות זאת שוב, לפעמים אני מוצאת אותה בוהה וכשאני קוראת לה היא מקשיבה, והיא גם מסתובבת כשקוראים לה בשמה,היא מכניסה כמעט כל משחק לפה, כשאני מראה לה איך לשחק היא משחקת היא חוזרת אחרי תנועות שאני עושה היא חוזרת אחרי מילים שאני אומרת היא מבינה כשאומרים לה להביא חפץ מסוים, היא מצביעה לדוגמה על האור ואמרת אור ועל נדנדה, היא יודעת להכניס קוביות לקופסה, היא יודעת לבנות מגדל של קוביותכשאני מראה לה, היא היתה עושה כאילו היא קוראת מספר ועכשיו זה פחת, היא יודעת קולות של חיות, היא מביאה חיבוק ונשיקה כשמבקשים לא תמיד היא רוצה אלא אם כן מראים לה,בגן יש ימים שהיא משחקת ממש יפה ויש ימים שהיא יכולה לבכות כל היום,האם יש מקום לדאגה? כי לפי מאמר זה יש נסיגה בהתפתחות בגיל הזה, אנ קצת הרבה מודאגת, תודה מראש על המענה

07/05/2015 | 20:11 | מאת: אביב

07/05/2015 | 20:12 | מאת: אביב

היא מתעסקת הרבה עם הלשון

לפי התאור לא מתרשמת מבעי, בטח לא אוטזם אשר הינו ביסוד בעית קשר ותקשורת

27/04/2015 | 16:33 | מאת: anonymus

שלום, ביתי בת שנתיים וחצי, בחודש האחרון התחילה לגמגם בצורה לא סדירה, חזרה על מילים, לא מוצאת את המילה שהיא רוצה להגיד, אך לא כל הזמן (בזמני עייפות והתרגשות זה מתגבר). נראה שהגמגום מפריע לה והיא מאוד מאוכזבת שהיא לא מצליחה להגיד את מה שרצתה. יש לציין שלפני שהגמגום התחיל היא דיברה בצורה שוטפת עם אוצר מילים גדול מגיל שנתיים. בנוסף, עד גיל שנתיים היא הייתה בגן דובר רוסית ועברית ומאז שעברה לגן חדש בגיל שנתיים היא מדברת רק עברית. האם יש לפנות לטיפול בגיל זה? הא ישנן המלצות? תודה רבה

לקריאה נוספת והעמקה

כדאי שתעעיני בתשובותי בפורום כדי לתשימי לב שמדובר על תופעה נורמלית ושכיחה ביותר, הילדה מחפשת את המילים (זה בעקר לילדים עם התפתחות שפה מהירה) ובנתיים משמיעה הברה או מילה, כתמשוך תשומת לב ויתן לה השהייה עד שתמצא את המילה. זה יחלוף ככל שלא תתני לכך חשיבות ולא תתחילי לפתח תאוריות, מה קרה ומה השתנה... הכל בסדר ולא ללחוץ עליה ולבדוק כל פעם האם זה עבר, התופעה שכיחה ולרוב חולפת עם הזמן, עד סביבות גיל 6, או קודם!

15/04/2015 | 20:26 | מאת: טלי

ערב טוב לבני בן ה 8.5 יש בעית היגוי בש שורקת לפני כשנה טופל אצל קלינאית תקשורת ותמיד היה עובר לתקופה קצרה ואחכ שוב חוזר אני חזרתי איתו בבית על התרגילים אך רק בזמן שזה חזר לו עכשיו תקופה ממושכת שוב התחיל לדבר בש שורקת אך מידי פעם ומיום ליום שמעתי הדרדרות ועכשיו חזר לנקודת ההתחלה הוא דיי מתייאש מהתרגילים שאני עושה איתו יש לציין שהילד מטופל בעוד תחומים לפחות 4 פעמים בשבוע ויש עליו עומס מבחינת תרגולים שעליו לבצע השאלה שלי היא מדוע הבעיה חוזרת על עצמה והאם לקחת אותו לקלינאית אחרת? האם מצב זה יכול לעבור ולא לחזוראו שתמיד יהיו השלכות גם בגיל הבגרות? אשמח לתשובות אני די בלחץ תודה

לקריאה נוספת והעמקה

מטרת הטיפול לשנות הרגלי דיבור ובטח לא "לתרגל", יכול ליהיות שסיימתם את הטיפול מוקדם מדי, בשלב שעדיין לא הגיע לשימוש ספומטני ועקבי, זה שלב שבו משחקים ועושים פעילויות שהן מקפידים על דיבור נכון. אם הוא מטופל בעוד תחומים, יכול להיות שהבעיה שלו ביישום או העברה, והקושי בשימוש בהיגוי נכון נובע מיתר קשייו. רצוי להתייעץ עם איש המקצוע שמרכז את כל הטיפולים. קלינאית נוספתך, אחרת או אותה האחת תוכל לסייע לו במידה והוא מעוניין ובעל רצון לשנות הרגליו. קצת דומה להבדל בין לעשות דיאטה ולשמור על משקל הנכון,

08/04/2015 | 18:07 | מאת: אביב

שלום יש לי תינוקת בת שנה ו 4 חודש והיא התחילה לנקוש בשיניים שזה חדש,ולמשוך באף שזה משהו שהיתה עושה כשהיא היתה קטנה יותר עד גיל שנה בערך ועכשיו היא עושה זאת שוב, חשוב לציין שהיא לא עושה זאת בשנתה, היא ממלמלת ויודעת לומר כמה מילים בודדות,היא יודעת איברי גוף, קולות של חיות מסוימות, לשים קוביות בקופסא, היא מכניסה האם זה בסדר? תוף, ואיך אפשר להפסיק את ההרגל הזה, כי ככל שאומרים לה לא היא עושה את זה יותר, אני מקווה שאני בפורום הנכון, תודה מראש

לקריאה נוספת והעמקה

תבדקי האם יש סיבה רפואית להתנהגות שתארת, לאחר מכן, אם הכל בסדר, תניחי לה ותשתדלי לתת לה גירויים שיפתחו אותה ולא תשימי אותה במשום שיקבל ביקורת או משהו שיגרום לדימוי עצמי שלילי

06/04/2015 | 11:37 | מאת: אפרת

שלום בני בן ה-11 הוגה את האות ר' עם הלשון ולא מהגרון. קצת כמו עולה חדש, רק שהוא יליד הארץ ועברית היא שפת אם. הוא טופל אצל קלינאית כשהיה בן 3-4 כי היו לו שיבושי הגייה אחרים של האותיות ל' ועוד כמה שכבר שכחתי וזה הסתדר. נותרנו עם ה-ר' ואמרתי לעצמי שזה לא נרא בכלל, הרבה אנשים מדברים עם ר' כזו. אבל לאחרונה שמתי לב שכשאנשים מעירים לו בצחוק או מחקים אותו (צוחקים איתו) זה כן מפריע לו והוא נעלב. ניסיתי ללמד אותו להגיד רררררר מהגרון, אבל זה נראה כאילו אין לו בכלל יכולת, הוא לא מצליח. האם זה דבר שניתן לתקן? האם לרדת מזה? אני רוצה לציין שבהיסטוריה המשפחתית יש גמגום גנטי ודיבור מהיר (בליעת הברות על הדרך) ואני די מודה לאל שהוא לא מגמגם אלא רק הוגה את הר' בצורה כזו. מה את ממליצה?

לקריאה נוספת והעמקה

הצעתי שתשוחחי איתו על כך ואם הוא מעונין, תפני לקלינאי תקשורת. הוא יכול ללמוד להגאות את ה /ר/ כמו ישראלי, לפי הצורך והמוטיבציה שלו. העקר שלא יפתח רגישות לצורת הדיבור. בעמצי הוגה /ר/ קדמית ומשתמשת באחורית רק לתירגול עם ילדים או להבהרת מילה, לפי הצורך בהצלחה!

31/03/2015 | 22:29 | מאת: אבי

שיחקתי עם אחיין שלי מה גדול ממה, הראיתי לו ביד אחת 3 אצבעות וביד שניה 2 אצבעות. אח"כ בקשתי ממנו שהוא יעשה אותו דבר והוא לא הצליח לפתוח 3 אצבעות לבד. ידוע לי שיש לו בעיות של שרירים בידיים וצריך לחזק אצלו את השרירים. יש תרגילים מומלצים לפתיחת אצבעות?

31/03/2015 | 22:36 | מאת: אבי

שכחתי להוסיף שהוא עוד חודש בן 6

31/03/2015 | 22:29 | מאת: אבי

שיחקתי עם אחיין שלי מה גדול ממה, הראיתי לו ביד אחת 3 אצבעות וביד שניה 2 אצבעות. אח"כ בקשתי ממנו שהוא יעשה אותו דבר והוא לא הצליח לפתוח 3 אצבעות לבד. ידוע לי שיש לו בעיות של שרירים בידיים וצריך לחזק אצלו את השרירים. יש תרגילים מומלצים לפתיחת אצבעות?

לקריאה נוספת והעמקה
31/03/2015 | 22:35 | מאת: אבי

שכחתי להוסיף שהוא עוד חודש בן 6

01/04/2015 | 13:36 | מאת: חגית שגיא

אבי שלום, זה פורום הפרעות בתקשורת... אנא פנה לפורום הנכון

28/03/2015 | 16:23 | מאת: אורלי

בתי נבונה וחכמה היא כבר מדברת יפה ומבינה הרבה אבל היא לא קוראת לי. נגיד שהיא מתעוררת מהשינה אני שומעת אותה מתלוננת בשביל יחס אבל היא לא אומרת אפילו אמא. בנוסף אם יש משהוא שהיא רוצה או לא רוצה היא לא אומרת כן או לא אפילו כשאני פונה עליה בשאלה שהיא מבינה.

מה השאלה?

19/04/2015 | 13:02 | מאת: orli

התקשורת שלה דלה אך יש לה אוצר מילים רחב אין בזה בעיה?

1 ... < 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > ... 74