וידאו: השיח בין רופא למטופל

(0)
לדרג

אם בעבר דברי רופאים היו בבחינת יהרג ובל יעבור, הרי שהיום למטופלים יש ידע רפואי רב יותר ויש מקום לשיח בין רופא למטופל ביצירת אמון, ושתוף פעולה להצלחת הטיפול

מאת: מערכת zap doctors

בעבר הקנו לדברי הרופאים מעמד של דברי אלוהים חיים ואף מטופל לא חשב לבדוק אותם או לחלוק עליהם. כיום בעידן ד"ר גוגל המידע הרפואי נגיש למטופלים והם מגיעים לרופא מוכנים עם שאלות ובקשות. פרופ' ורד רייך, מנהל המרכזים הרפואיים של "שן עולם" מסבירה כי הדיאלוג בין המטופל לרופא השתנה מאוד ויש לו מקום חשוב ביצירת אמון ושתוף פעולה לטובת הצלחת הטיפול. מחד, הרופא צריך לאבחן כמה ידע רפואי מוכן המטופל שמולו להבין ולעכל. מאידך, גם למטופל יש תפקיד חשוב וזו זכותו וחובתו לשאול ולברר על מצבו הרפואי ואף לפנות לחוות דעת רפואית נוספת במידת הצורך.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום