הרואה בקלפים
למה לפעמים המוות הוא טוב, ומה באמת אומרים לנו הקלפים? לכבוד פתיחת הפורום החדש - מעגל נשים
בחפיסת טארות מסורתית ישנם 78 קלפים מתוכם מספר קלפים העוסקים במוות לכאורה. בסוף.
מדוע למעשה ישנם מס' רב של קלפים העוסקים בסוף. האם לא מספיק קלף אחד לשם כך ?
התשובה היא שלילית ויש לה הרבה סיבות ומאפינים, כשהם שהמוות והצד השלילי בחיינו הוא בעל מאפיינים רבים, לא תמיד שליליים, לעיתים מלאים כוח ואור.
אם נתעמק בסוגי הקלפים השונים אשר במהותם הם מציינים סוף נגלה כי מאחורי כל קלף מסתתר סוף אחר, שונה.
בקלף אחד למשל המוות בלתי נמנע. הוא מגיע מן היקום. לשואל אין נגיעה בדבר.
בקלף אחר הסוף הוא בשליטתו של השואל. הוא המחליט על הסוף, הוא הקובע והרשות נתונה בידיו- הגיעה העת לכך אף כי לעתים ייאלץ לחתוך בבשר החי לשם כך.
קלפים אחרים יציינו עזיבה, נטישה, מעבר, פסק זמן והכל לטובת עת מוארת יותר, כל הרע המצטבר מוביל אותך לעולם טוב יותר, בעולם הזה.
כולם ביחד וכל אחד לחוד מציינים סוף והתחלה חדשה ומבטיחה יותר לאחריו.
כשמו כן הוא, מוות, חידלון- מוות בלתי נמנע.
הדמות על הקלף מאיימת, שלד לבוש בשריון שחור אשר רומס בדרכו אנשים מבלי לשים לב למעמדם: מלך, הגמון, בתולה.. כולם שווים בפניו ואין איש אשר ימלט.
תיאור אנשים שונים אלו מסביר לנו (לקורא ולנקרא) כי למוות אין התייחסות למעמדות. כולם מגיעים לסוף וכולם שווים בו. לאף אחד אין שליטה על המוות.
הסוף המתפרש מקלף זה הינו סוף מן היקום עצמו. לשואל אין שליטה על המוות ו/או על הסוף בנושא.
הפחד מן המוות הוא על הפחד מהלא צפוי, מהאין, מהלא נודע, רקע הקלף אפור וכמו מצביע על פסימיות ושליליות.
בידי השואל היכולת להחליט כיצד הוא מתייחס אל המוות והאם הוא מפחד ממנו והופך את השמיים לשחורים או שמא מקבל אותו ואת השינוי באהבה וצובע את השמיים לכחול אופטימי וחיובי.
אין אפשרות לטעות בקלף זה. במבט ראשון של הדיוט הוא אף מאיים ודיי מפחיד.
מבט שני ומעמיק בקלף מראה ברקע שמש צהובה וחמימה מפציעה ומעניקה את התקווה להתחלה חדשה, השמש הזורחת בקלף מרמזת על הסיבה ללידה ולמוות.
בהיבט המיסטי מוות פירושו לידה מחדש, בשעת הלידה רוח האדם מתה או שהיא בעצם נדחסת לתוך החומר-הגוף.
לבריאה דרוש הרס על מנת לבנות מחדש וזאת לשם הבטחת המשכיות וייצוב כח החיים.
למעשה אין אנו יוצרים ויולדים אלא רק משנים אנרגיה.
הקלף מעיד על שינוי אשר יביא לאחריו התחלה חדשה וטובה יותר.
רקע הקלף: שחור קודר ומאיים.
זהו הקלף הראשון בסדרה בו קיים מהנה המהווה את מרכז הקלף, מבנה עשוי ידי אדם ולא דמות כזו או אחרת.
המגדל מייצג את הנסיבות החיצוניות המגבילות את ההתפתחות הפנימית של השואל.
המוסכמות החברתיות הכובלות , החברה השולטת, בונה את המגדל האישי של כל אדם וכולאת אותו בתוכו.
שתי דמויות נזרקות מבעד לחלונות המגדל. פניהן מעוותות בפחד והן נופלות עם ראשן לפנים אל עבר הבלתי נודע.
מספיק מבט אחד במראה המבעית על מנת לערער את השואל, ולהכניס אותו למצב של פחד ותהייה.
האמת היא עבור השואל שהערכים הכוזבים ואמונות הסרק מתרסקים ומתמוטטים.
המגדל חייב להיהרס ועל הברק האלוהי לחדור לשאול ולשנות את תת ההכרה, לפזר את כוחות החושך.
מזלג הברק הנראה בקלף הינו ההארה המבקעת את השאול החשוך.
המגדל מסמל את ביתו של השטן. את הגיהנום.
יש מקום לבחון ולערוך מחדש את הצרכים והמחשבות, לנתץ מסגרת קיימת ולפנות מקום לחדשה.
הנסיבות החיצוניות הנכפות עלינו גורמות לשינוי ומאלצות אותנו להשתנות ולהסתגל למצב החדש.
בהתחלה אפשר לראות את השינוי כאסון אך לאחר מכן יבין השואל כי זה העתיד הנכון ביותר עבורו, הכל קורה לטובה.
יש לזכור כי לכל דבר שקורה ישנה סיבה.
הקלף יכול לתאר גם יציאה לחופשי לאחר תקופה ארוכה של קיפאון כפוי ו/או סמוי, לידה מחדש.
אירוע חיצוני העלול להרוס את האדם ואת כל שבנה עד כה.
על השואל לדעת להתמודד עם המגדלים בחייו כדי לצאת מהם מחוזק על אף כל התקלות והקשיים. להתייחס לכך כאל שיעור רוחני.
תיאור הקלף: דמות הנראית כגוויה שרועה על פניה. בגופה נעוצות עשר חרבות.
מתקבל הרושם כי הדמות חסרת חיים לחלוטין. מתה
נראה בבירור כי תשע חרבות נעוצות בגופה של הגוויה אך זה לא ברור האם החרב העשירית נעוצה בראשה או בקרקע לידו..
ברקע אגם שקט ומאחוריו שחר מפציע.
המים שקטים באגם ומסמלים כי הכל נגמר ומכאן אפשר רק לעלות, המוות הוא בלתי נמנע.
מערכה אחת הסתיימה אך ברקע יש אור בהיר המסמל התחלה חדשה, הקרב היה נחוץ ואין דרך אחרת להתקדם מלבדו.
הקלף נראה אכזרי אך התחושה והמסר הינו של ניקוי שטח לקראת דבר מה חדש, הקלף מרמז כי הגעת לתחתית ומכאן אין לאן לרדת עוד אלא רק לעלות למעלה.
השואל הגיע לתחתית כשהוא מותש ושבור וחושש מכל הבחינות: פיסית, נפשית, רגשית ורוחנית, בכל מובן מדובר בקלף המרמז על משבר, על נקודת אל חזור שגרועה ממנה לא יכולה להיות.
אבל הוא יתאושש, התחושה הקשה תעבור והאדם יתגבר ויעלה מהמצב הנורא בו הוא נתון, מחוזק יותר.
על השואל ללמוד את הלקח להבין מה הביא אותו למצב הנוכחי וללמוד כיצד לא להגיע אליו שוב.
לסיכום: במאמר זה ראינו כיצד המוות שלכאורה נתפס כ"סוף" כמשהו שאין אחריו אלא חידלון, יכול להיות פתח לצמיחה אישית ולהתפתחות נכונה יותר, כמו הקלף, כך המציאות.
נכתב על ידי אסנת בן ברוך "הילה סגולה קלפי טארות"
בעבודתי אני מנחה ערבי מיסטיקה המותאמים לאירועים שונים בחיי האישה. מתחילת דרכי הנחתי את ערב המיסטיקה בישיבה מעגלית "ככה סתם" ולו בגלל שהרגיש לי נוח ונכון בישיבה זו.
עם הזמן הבנתי כי למעשה אני מנחה מעגל נשים.
מהו למעשה המעגל ?
למעגל אין התחלה ואין סוף והוא סמל אוניברסלי לנצח, אינסוף, הגשמה, השלמה וכן משמש כמרחב מקודש בטקסים בו כל המשתתפים שווים זה לזה.
למעגל שני פנים מחד הוא מסמל את השמש ומכאן את הכוח הזכרי ומאידך את הנפש והנשמה ומכאן את הכוח הנקבי ומביא לידי ביטוי את האיזון והשלמות המתבקשים כל כך.
במעגל כולנו שווים ולכולנו זכות הדיבור וההקשבה.
מצאתי כי אין זה משנה אם אני מנחה מעגל נשים לכבוד אירוע כלשהו (נישואין, יומולדת, לידה) או בלעדיו.
הישיבה המעגלית מוציאה מהמשתתפות את היכולת הרוחנית הפנימית העזה שלהן וגורמת להן להתבטא מהמקום הנקי והאמיתי ביותר זו כלפי זו.
רוחניות האישה היא למעשה חזרה אל האלה המסמלת את עיקרון הנשי של הבריאה הייחודי לנשים.
רוחניות האישה היא חגיגת החיים של האישה אשר חשה עצמה כחלק ממחזורי הטבע והיקום וזו הפועלת ליצירת עולם טוב יותר אם בשבילה, אם למשפחתה ואם ליקום כולו.
הכלים לצמיחה רוחנית נשית הינם רבים וכל אחת מוזמנת לבחור את הדרך הנכונה והטובה ביותר עבורה.
אני מזמינה אתכן לחוות ביחד מעגל נשים וירטואלי.
בפורום נוכל למצוא ולהפריח מחדש את היכולת הרוחנית הנשית הייחודית שלנו, להעלות נושאים שונים, לשתף, לחלוק, לשאול, להשיב, לתמוך ולהיתמך.
לפורום - לחצו כאן