3 חודשי המתנה לרופא מקצועי
נתוני הלמ"ס מציגים תמונה אופטימית: מרבית הישראלים מרוצים משירותי הבריאות, אך לעתים ההמתנה לרופאים מקצועיים ארוכה. 20% השתמשו בביטוח פרטי כדי לבחור רופא
רוב הישראלים מרוצים מהטיפול הרפואי הניתן להם, כך עולה מנתוני הסקר החברתי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס). עם זאת לעתים נדירות ההמתנה לרופא מקצועי ארוכה מדי - באזור שלושה חודשים ואף יותר. שביעות הרצון מהשירות הניתן בחדר המיון נמוכה יותר מאשר שביעות הרצון מטיפול בקהילה או בזמן האשפוז.
לפי הסקר, כמחצית מהפונים לרופא המקצועי (48%) המתינו עד שבועיים מאז הזמנת התור ועד לביקור אצל הרופא המקצועי, 24% המתינו בין שבועיים לחודש, 19% - 519.5 אלף איש - המתינו בין חודש לשלושה חודשים ו-5% - 122.5 אלף איש - המתינו יותר משלושה חודשים מאז הזמנת התור ועד לביקור אצל הרופא המקצועי.
בסך הכל הישראלים מרוצים מהשירות הניתן להם אצל הרופאים המקצועיים: 90% מאלה שביקרו אצל רופא מקצועי בשנה האחרונה היו מרוצים מיחס הרופא במהלך הביקור. 94% חשו יחס של כבוד מהצוות הרפואי (הרופא, האחות), 61% 'במידה רבה', 33% נוספים 'במידה מסוימת'. רק 3% מסרו כי הרופא המקצועי לא התייחס אליהם בכבוד ('לא כל כך' או 'בכלל לא'). בנוסף, 79% היו מרוצים משעות הקבלה של הרופא המקצועי ו-78% היו מרוצים ממיקום המרפאה. 73% מהפונים לרופא מקצועי הרגישו שותפים להחלטות על הטיפול בהם, רבע (25%, 683.6 אלף איש) לא הרגישו כך. בנוסף, כל ישראלי חמישי 19% השתמש בשנה האחרונה בשירותי רפואה פרטיים, כשהסיבה העיקרית לכך היא האפשרות לבחור רופא.
בקרב מי שהיו מאושפזים בשנה האחרונה נרשמה שביעות רצון גבוהה גם כן. 82% היו מרוצים מהטיפול שקיבלו. 85% היו מרוצים מהיחס של אנשי הצוות הרפואי: נשים בדומה לגברים; 83% מבני 44-20, 87% מבני 64-45, 90% מבני 65 ומעלה; יהודים יותר מערבים (87% לעומת 79%, בהתאמה).
למרות המחסור במיטות והצפיפות בבתי החולים הציבוריים, 76% דיווחו שהיו מרוצים מהתנאים הפיזיים של האשפוז - פרמטרים כמו מספר האנשים בחדר, האוורור, האוכל והניקיון. בקרב מי שביקרו בחדר מיון בשנה האחרונה - 72% היו מרוצים מיחס אנשי הצוות הרפואי, 27% - 361.9 אלף איש, לא היו כל כך מרוצים או לא היו מרוצים בכלל מיחס אנשי הצוות. רק 61% היו מרוצים מהתנאים הפיזיים בחדר המיון.
כשמדובר בביקורים אצל רופא המשפחה - מרבית הישראלים (94%) מרוצים. כמו כן 90% מרוצים ממיקום המרפאה ו-83% מרוצים משעות הקבלה של רופא המשפחה.
בואו לדבר על זה בפורום רפואה פנימית.