שביעות הרצון מהאשפוז - כמעט טוב
ישראלים שאושפזו בבתיה"ח הממשלתיים דירגו את שהותם בציון ממוצע של 7.8. סגן שר הבריאות התייחס לעזיבת האחיות את בתיה"ח: ער למצבן אולם שביתה אינה פתרון
למרות העומס והמחסור בכוח אדם בבתי החולים, נראה כי המאושפזים מרוצים באופן יחסי מהשהות שלהם ומהטיפול שקיבלו. על פי דו"ח של משרד הבריאות, המתפרסם היום (ה'), ממוצע שביעות הרצון מהאשפוז בכלל בתי החולים עומד על 7.8.
סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן התייחס בכנס להודעת הסתדרות האחיות על כוונתה לשבות בימים הקרובים ואמר כי הוא ער למצוקת האחיות ויימשכו המאמצים לפתרון, אך עזיבת מחלקות ע?י אחיות אינה צעד ראוי ולא מקובל עליו.
העומסים הצפויים ברובם, הקיימים בימים מסוימים, במחלקות שונות, עקב עונת החורף והעלייה במקרי שפעת, הינם בשליטה וכי השבתת המחלקות אינה הדרך הראויה.
סגן השר הבהיר גם בדבריו כי החלטתו לפטור רופאים ישראלים שלמדו במדינות ה -OECD מבחינת הסמכה בארץ, מהווה פתרון ראוי למחסור הגובר ברופאים וכי יעשה הכל להביא החלטה זו לאישור הממשלה.
כנס חווית המטופל שערך משרד הבריאות היום, יהווה כנס ראשון ויהפוך לכנס שנתי במערכת הבריאות בשנים הבאות.
הסקר נערך בקרב 5,500 מרואיינים שהיו מאושפזים במהלך 2010 לפחות יומיים באחד מבתי החולים בבעלות המדינה: שיבא, רמב"ם, אסף הרופא, וולפסון, רבקה זיו, הלל יפה, נהריה, ברזילי, פוריה, סוראסקי או בני ציון.
23% מהאושפזים במחלקות הפנימיות סיפרו כי המתינו במסדרונות יותר משעה ו-9% שהו במסדרון יותר מיום אחד. בנוסף, שביעות הרצון בקרב המאושפזים במחלקות הכירורגיות בכלל בתי החולים גבוהה יותר יחסית למחלקות הפנימיות, 8.4 מול 7.6 בהתאמה. מי שעברו ניתוח במחלקה הכירורגית היו מרוצים יותר (8.7), לעומת אלה שלא (8.03).
מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו ציין בכנס כי "הטיפול המקצועי הניתן במערכת הוא בעל איכויות גבוהות, אולם לגבי החוויה השירותית, התחושה לעיתים שונה. משימה זו עומדת לפתחו של כל איש צוות רפואי".
גם בביה"ח - חיוך מוסיף המון
הגורמים החשובים למטופלים בבחירת בית החולים הם היחס והאדיבות, אחריהם זמינות הרופאים והידע שלהם, זמינות ויחס האחיות, המקצועיות (אבחונים מדויקים, רמת טיפול כוללת ויסודיות הבדיקות), כמו גם התנאים ונוחות האשפוז.
ממסקנות הדו"ח עולה כי שביעות הרצון עלתה בכל בתי החולים אם הרופאים והאחיות הציגו את עצמם בפני המטופלים. עוד מגלים המאושפזים כי מידת שביעות הרצון מהמקצועיות, והמידה שבה סמכו על הצוות הרפואי עלו, ככל שהרגישו שמקשיבים להם ונותנים להם הסברים מקיפים. כעת נותר רק לקוות שהמסקנות ייושמו במערכת הבריאות וששביעות הרצון של המטופלים תעלה בעתיד.
בואו לדבר על זה בפורום כירורגיה.