ניתוחים אסתטיים בישראל 2024: נמשך הביקוש למרות המלחמה

(2)
לדרג

למרות ואולי בגלל מלחמת חרבות ברזל, ממשיך הביקוש לניתוחים אסתטיים בישראל, לצד עלייה משמעותית בטיפולי הזרקה וניתוחים שחזוריים. דו"ח חדש חושף: יותר מ-50,000 ניתוחים אסתטיים בוצעו בשנה האחרונה

מאת: מערכת זאפ דוקטורס

בתקופה של אי ודאות בטחונית, הישראלים פונים לניתוחים אסתטיים כמקור לנחמה ושליטה. כך עולה מנתונים מפתיעים שפרסם האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהודעה לעיתונות, לקראת הוועידה השנתית שתתקיים ב-5-6 בנובמבר. הוועידה תציג את הכירורגיה הפלסטית והאסתטית כתחום רפואי "360 מעלות", המשלב טיפול במצבי טראומה, שחזורים וכוויות, לצד הפן האסתטי.

מגמות בולטות בניתוחים אסתטיים

הנתונים מראים כי בשנה האחרונה בוצעו בישראל כ-54,000 ניתוחים אסתטיים. מתוכם, ניתוחי החזה היו הפופולריים ביותר, עם כ-35,000 ניתוחי הרמת חזה המהווים 65% מכלל הניתוחים. בנוסף, בוצעו כ-14,000 ניתוחי הקטנת חזה (26%) וכ-6,000 ניתוחי הגדלת חזה (11%).

נתיוחי חזה

6,000 ניתוחים להגדלת חזה בשנה האחרונה. צילום: שאטרסטוק 

ניתוחים פופולריים נוספים כללו כ-11,500 ניתוחי הרמת פנים מלאה או חלקית, לרבות ניתוחי עפעפיים (21% מכלל הניתוחים), כ-11,000 מתיחות בטן (20%), וכ-4,000 ניתוחי אף (7%). כמו כן, כ-1,800 ניתוחי הצמדת אוזניים בוצעו, המהווים כ-3% מכלל הניתוחים האסתטיים.

עלייה בטיפולי הזרקה וניתוחים שחזוריים

על פי הפרסום, תחום ההזרקות ממשיך להיות במגמת עלייה, עם כ-30,000 מזרקי חומצה היאלורונית שהוזרקו במהלך השנה. במקביל, תחום הכירורגיה הפלסטית השחזורית גם הוא צומח, עם כ-36,000 ניתוחים שחזוריים שבוצעו במערכת הפרטית.

אתגרים וסיכונים בתחום

למרות הפופולריות הגוברת, הסקר חושף גם אתגרים משמעותיים בתחום הטיפולים האסתטיים. בשנה האחרונה טופלו אלפי ישראלים על ידי מומחים לכירורגיה פלסטית בחדרי המיון של בתי החולים והמרפאות הפרטיות, בעקבות סיבוכים חמורים של הליכים קוסמטיים שנערכו על ידי רופאים שאינם מומחים בכירורגיה פלסטית. סיבוכים אלה גרמו לזיהומים קשים, שיכולים להוביל לעתים לסכנת מוות או לצלקות קשות לכל החיים.

תרומת הכירורגים הפלסטיים במצבי חירום

בנוסף לפעילות השגרתית, מאות מנפגעי אירועי שבעה באוקטובר והמלחמה קיבלו טיפול מציל חיים על ידי חברי האיגוד בבתי החולים והמרפאות הפרטיות, ללא עלות. זאת במסגרת הירתמות מלאה של חברי האיגוד לעזרת נפגעי המלחמה, המדגישה את חשיבות התחום גם בעתות חירום.

פרופ' יוסי חייק, יו"ר האיגוד לכירורגיה פלסטית ואסתטית, מתייחס למורכבות התקופה: "זו היתה שנה מורכבת לעם ישראל. המלחמה השפיעה על כל תחומי החיים ולצד האתגרים הבטחוניים והרגשיים, רבים פנו אל תחום האסתטיקה כדי למצוא רגע של נחמה ותחושת שליטה בתוך הכאוס. עבור רבים, ניתוחים אסתטיים אינם רק עניין של מראה חיצוני, אלא אמצעי לחידוש ולהתחדשות פנימית בשנה קשה כל כך".

פרופ' חייק מדגיש את הצורך בפיקוח והסדרה של התחום במטרה להגן על המטופלים ולמנוע סיבוכים מיותרים. הוא מוסיף: "לצד זאת, הכירורגים הפלסטיים עובדים לילות כימים במאמץ להציל חיים ולשפר את איכות חייהם של מאות החיילים והאזרחים, הפצועים הקשים, שנפגעו מצלקות חמורות, כוויות עמוקות, חתכים עמוקים ומצבים מסכני חיים. אנו גאים לעמוד בחזית הטיפול המורכב הזה ולעזור לנפגעים לשוב למסלול חייהם".

ד"ר אריאל טיסונה, מזכיר האיגוד ומומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית, מדגיש את חשיבות שיתוף הפעולה בין מומחי התחום לגורמי בריאות אחרים: "הצורך בשילוב כוחות בין מומחי כירורגיה פלסטית לבין גורמים בתחום הבריאות הציבורית והפרטית הופך לחיוני יותר מתמיד, במיוחד על רקע העלייה במקרי הפציעות המורכבות מחודשי המלחמה והצורך בשחזורי טראומה מורכבים. אנו שמחים לתרום את חלקנו ולעזור לכל מי שנזקק לטיפולים מצילי חיים ומשפרי איכות חיים, במיוחד בימים מורכבים אלה".

לסיכום, הביקוש לניתוחים אסתטיים ממשיך מחד לעלות, גם בתקופות מאתגרות. מצד שני, התחום מתמודד עם אתגרים משמעותיים, כולל הצורך בהגברת הבטיחות והפיקוח. בנוסף, המלחמה הנוכחית הדגישה את חשיבותם של מומחי התחום בטיפול בפצועים ובשיקומם. ככל שהמצב הבטחוני ממשיך להתפתח, נראה כי תפקידם של הכירורגים הפלסטיים בישראל יהיה חיוני יותר מתמיד, הן בהיבט האסתטי והן בהיבט הרפואי-שיקומי.

(צילום: שאטרסטוק)

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום