ב-13 בפברואר 2022 יצוין יום הרדיו העולמי בנושא ״רדיו...
כ-10% מהילדים מוגדרים כסובלים מהפרעות מקשב וריכוז. הרפואה...
ילד הולך לכיתה א', ילד קטן עם ילקוט גדול, איך עוזרים לו...
מחקר שנערך בארה"ב גילה כי ילדים שנולדו כשלושה חודשים לפני...
שלום וברכה התחלתי טיפול בבית חולים איכילוב לפני חודש כרגע אני כבר לקראת סוף טיפול של טיפות fml לשיפור עין יבשה כשהסתכלתי עכשיו במחש הרגשתי קצת הרגשה של טשטוש ויש לי שאלה אני עובדת כל יום בוקר במעון יום שיקומי של ילדי חינוך מיוחד העבודה מתישה אותי וגם אני באה הביתה בלי כח בגלל שאני מקבלת משכורת יותר גבוה (בשכר שעתי...) אין לי יום חופשי אבל כשזה כבר מגיע על חשבון של משהו אחר שם אני כבר נשברת.. התחלתי טיפול של עין יבשה לפני חודש בבית חולים איכילוב אצל דוקטור כהן הוא אמר לי לחזור אליו בחודש נובמבר התחלתי להסביר להם שהמצב לא נראה לי שזה ימשיך ככה... יש תורים שכבר עשיתי לפני החגים ואני כל הזמן דוחה דברים שאני צריכה ולכן רציתי לשאול שאלה האם החמרה בראיה יכול לגרום מי לעבוד בעבודה קשה כל היום בלי יום חופשי ובלי יכולת להתכונן למשהו??? האם הטשטוש בעיניים יכול להיות תוצאה של לשבת מולה מחשב כל היום? האם יכול להיות של עליה במסםר בגלל משקפיים לא נכונים בעבר הייתי צריכה לעשות משקפיים חדשים ועוד לא עשיתי מי אז (וזה כבר כמה חודשים שאני הולכת מספר לא נכונה וכל יום אני באה הביתה עייפה...) האם יכול להיות הגורם יותר עין יבשה ללא טיפול וללא שטיפת עיניים מי היובש ??? או יותר העייפות של העיניים בגלל התאמצות עם המשקפיים בגלל המספר?? תודה רבה ויום טוב
.
שלום יש לי ילד חמוד בן 3 , התפתחות תקינה הליכה זחילה, בדיקות הריון כולל מי שפיר תקינים. בגיל שנה וחצי שמתי לב שהילד לא מדבר ועשיתי השוואות עם אחותו שההתפתחות שלה מעל למצופה היא כבר בת 6 .פניתי לטיפת חלב ולהתפתחות הילד במסגרת מכבי השלום בת"א. לרוע מזלי עמדה מולנו רופאה שלילית שטענה שיש לנו בעיה עם הולדת בנים לעולם לא התמקדה בבעיה של הילד ואיך אפשר לעזור. הזלזול כלפינו היה כל כך פוגע וההתייחסות לילד כאל חפץ פגע בי קשות וחוץ מלצאת החוצה ולהבין שסוף העולם הגיע לא נשארו לי המון תקוות. אני בתחום הרפואה כבר 14 שנה אני רנטגנאית במקצועי רואה וראיתי הרבה מקרים קשים וגם סיפורים עם סוף טוב. כאן לא היתה לי שום הרגשה טובה וחבל. בסוף המשכתי בדרכי טיפלתי בילד אצל קלינאי תקשורת ומרפאה בעיסוק במשך שנה. כמובן שראיתי תוצאות.בגן היתה לו סייעת צמודה. והיום הוא נמצא בגני מרחב "לימן" חינוך מיוחד בכיתה של איחור שפתי / עיכוב התפתחותי. מלבד שהוא לא מדבר חוץ ממילים בודדות הוא מראה כל דבר שהוא רוצה, מבקש מוביל אותי אל היעד הרצוי מבין מה אני רוצה ממנו ,יש קשר עין, עונה לשמו חוזר מהגן כל יום עם משהו חדש שנלמד עומד מול הטלויזיה ורוקד לצלילי השירים. אבל התפתחות השפה עדיין נשארה עם מילים בודדות הוא כל כך רוצה לדבר ולא יוצאות לו המילים רק הברות. מאוד היתי רוצה להתייעץ עם רופא התפתחותי שאפשר לדבר איתו ולהבין מה קורה עם הילד ולאן פנינו מועדות , אבל לצערי אינני מכירה. שאלתי היא האם הילד ידבר פעם? אני מבינה שאיחור שפתי נמצא על סקלת האוטיזם? ואם אפשר לקבל איזשהו מכון טוב ורופא שאפשר להתייעץ איתם. אודה לכם מאוד.
ערב טוב, האם מטופל על ידי קלינאית תקשורת גם כעת? מה היא אומרת לכם לגבי תפקודו התקשורתי? הייתי ממליצה בראש ובראשונה לפנות לקלינאית תקשורת טובה. ניתן לקבוע תור לצוות קלינאיות התקשורת במכון שלנו ( מרפאת PDD בראשות ד"ר חגית טולדנו ) להערכה יסודית ובניית תכנית טיפול. בברכה,
ילדה בת 10 ישנם כל מיני מצבים ( כנראה כאלו שפוגעים בה באגו , בביטחון , בדימוי עצמי ) שהיא מתפוצצת בצורה לא פרופורציונלית לגיל . דוגמאות : אח שמציק - היא יכולהלהרביץ לו בצורה מאוד כואבת כמו בעיטות לבטן , זריקת חפצים. לפעמים יש מקרים גם לפני אנשים מה שגורם לי לפחד להסתבובב עם כל המשפחה בפומבי. אחרי זה היא מתעשתת וגם מבינה שזה לא במקום ..אבל רק לאחר מעשה. לפעמים צרחות לא הגיוניות ( שוב - גם בבית וגם בחוץ ) . יש ציפיה מילדה בת 10 שכבר תבין ותפנים ןתתנהג בהתאם במיוחד בחוץ. אני ניסיתי לדבר איתה על זה ברוגע לאחר מעשה ( לא כשהברזל חם אלא יום אחרי למשל ) היא מבינה ומודעת אבל בזמן אמת זה ממש לא עוזר. היינו באבחון ( בהקשר ללימודים - מרחפת וחולמנית מאוד , אבל לא היפראקטיבית בכלל ) . הפסיכולוג אמר שיש בעיה של ביטחון עצמי וצריך לחזק אותה עם דברים וחוגים שבהם היא טובה , לעודד אותה לפתח לעצמה תחביב שבו היא תהיה טובה כדי למצוא לעצמה את מקומה וכו כדי למצוא את מקומה במשפחה ובחוץ ) . היא מסרבת בכל תוקף ללכת לחוגים. בוחרת תמיד את המסכים. לפעמים הולכת לחברות אבל רק ביוזמה שלי או של חברה. כמעט לא מצידה. מעדיפה תמיד לשחק עם האחים בבית מאשר בחוץ עם חברים ( יש 2 אחים ואחות נוספת בבית) אין בעיות חברתיות בבית הספר אבל כן יש ביטחון עצמי מאוד נמוך בלימודים ( בגלל ליקויי למידה של זיכרון , למרות הכל היא מצליחה יחסית בעזרת הוראה מתקנת פרטית ) אשמח לעצות רעיונות. נראה שהמצב מחמיר עם השנים.
הי יפעת, אני חוששת שלא כ"כ תאהבי את תשובתי..אז אני מתנצלת מראש.. לפי מה שאני שומעת ומעבר לקשיים האוביקטיבים של ביתך, זה נשמע שלכם ההורים קשה מאוד לווסת אותה, להציב לה גבולות, לשמור על ילדים אחרים שלכם מפני האלימות שלה ועליה מפני ההרסנות של עצמה. מעבר לכך, הגעתפם למצב שאתם אפילו חוששים ממנה. חוגים וכיוב' - זה הכל טוב ויפה, אבל ביתכם זקוקה כעת להרגיש אתכם ההורים חזקים, שומרים מגנים ומכילים - והכל בעת ובעונה אחת. ללא ספק משימה מאוד מאוד לא פשוטה במצב בו אתם נמצאים מולה ולכן אני מציעה לכם לגשת להדרכה הורית אינטנסיבית ומעמיקה שתסייע לכם ההורים להבין יותר לעומק את קשייה וצרכיה של ביתכם ואת האופן המיטיב והנכון להיות עבורה. חשוב לגשת לאיש מקצוע מקצועי , מיומן ומוסמך, שמסוגל גם להעמיק את ההבנה של הקשיים ואת אופן הנוכחות ההורית הנדרשת. כל טוב, ירדן פרידון ברשף פסיכולוגית קלינית מומחית ילדים מתבגרים ומבוגרים 0523873044
בני בן 5 עוד מעט, ויש לו ADHD ברור אם כי עוד לא מאובחן רישמית. כמו כן הוא מתקשה בביצוע הוראות שמכילות יותר מפעולה אחת. האם בעיה זו ניתנת לתיקון או שזה פגם מולד שצריך לחיות איתו?
הגר שלום, ADHD (במידה ויאובחן), כלומר הפרעת קשב היפראקטיבית היא תופעה ידועה היום וניתנת לטיפול תרופתי ולסיוע באמצעות הוראה מתקנת וסיוע פרטני, ואני משערת שניתן גם לטפל בה באופנים רבים אחרים. כדאי לשאול בפורום הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים - http://www.doctors.co.il/forum-4901#message-2433. למיטב ידיעתי היום מאמינים שמדובר בעיקר בנטייה מולדת (המושפעת מגורמים גנטיים ביולוגיים), אך הניתנת לטיפול ולשיפור משמעותי. אני בטוחה שאיבחון מוקדם בגיל 5 יכול לשפר את המצב מאוד, וכדאי מאוד לעשות זאת טרם הכניסה לכיתה א' בכדי למנוע תסכול והערמת קשיים רגשיים נלווים. בהצלחה.