תמיד רצית לעבוד עם אנשים? חינוך.. טיפול.. עזרה.. - אבל...
אבחון פסיכודידקטי לילדים ונוער נעשה פופולרי למדי, וילדים...
הקיץ הוא אימת הסובלים מהזעת יתר, שלרוב מתבטאת בבתי השחי...
כשהעצבים נפגעים: תחושות נימול, שריפה או רדימות הן הסימנים...
אני בן 27 עם אינטליגנציה מעל הממוצע אבל עם בעיות כתיבה וקריאה ,מה אני יכול לעשות יש טיפול/תרגול לזה
שלום לך, כתבת מאוד בכללי, מהן הבעיות? האם קשה לקרוא מבחינת דיוק ו/או קצב? האם יש שגיאות כתיב? האם קשה בהבנת הנקרא? בהבעה בכתב? האם הקשיים היו תמיד או שהחלו לאחרונה? אם אתה סטודנט, ממליצה לפנות למרכז התמיכה במוסד שבו אתה לומד ולהתייעץ איתם. אם אתה חושד שייתכן שיש לך לקות למידה, יש לפנות לאבחון, מומלץ מסוג מת"ל. בהצלחה.
יש לי קריאה נחושית אני לא קורא את כל המילה אלה מנחש
אוקי, התשובה היא אותה התשובה שכתבתי למעלה.
שלום, מאז גיל 16 הבחנתי אצלי בקשיי קשב וריכוז, ובהפרעה שבה אני יכולה לרשום בצורה תקינה ורהוטה אך פעם לכמה להתבלבל בין מילה אחת לאחרת, או בין אות-שתים. ברצוני לדעת מאיזה סוג של דיסגרפיה אני סובלת? מהן הסיבות בד"כ? ומה הן דרכי הטיפול? תודה מראש!
שלום רוני, מדברייך לא ברור האם קיימת אבחנה של הפרעת קשב וריכוז. שגיאות בכתיבה יכולות להיגרם מסיבות רבות ולעתים אפילו הפרעת קשב וריכוז יכולה להשפיע על היבטים לימודיים ולהביא לשגיאות מסוימות. נשאלת השאלה האם השגיאות האלה הן משהו חדש או שחווית זאת מאז שהתחלת את בית הספר, מה התדירות והכמות של השגיאות והאם הדבר מלווה בקשיים נוספים בכתיבה או בקריאה. על מנת לבחון את כל זאת מומלץ לבצע אבחון דידקטי ובמידת הצורך גם אבחון להפרעת קשב וריכוז. ניתן לבצע אבחון דידקטי אצלנו במכון "אות ועוד". אני עצמי מבצעת אבחונים כאן במכון. במידה ויעלה הצורך, יש לבצע אבחון קשבי אצל רופא- נוירולוג או פסיכיאטר. באשר לדרכי הטיפול - במידה והקושי הוא בתקינות הכתיב, הוראה מתקנת מסייעת בהפחתה של שגיאות הכתיב, במקביל לחשיפה מרובה לקריאה כדי ללמוד את תבניות המילים הנכונות. אם הקושי הינו קשבי בלבד - טיפול להפרעת הקשב. אם קיימים קשיים בכתיבה הפיזית- יש לפנות למרפא בעיסוק. את כל זאת ניתן לברר אצלנו, את מוזמנת ליצור קשר בטלפון: 02-5611561. שיהיה בהצלחה!
שלום, לא ציינת בת כמה את, אך אם את בוגרת ניתן לבצע אבחון להפרעת קשב וריכוז אצל נוירולוג המתמחה במבוגרים. דיסגרפיה מאובחנת באמצעות אבחון דידקטי, אך במידה ואת מעוניינת לטפל בקשיי הכתיבה ניתן להגיע לסיוע של הוראה מתקנת ללא אבחון קודם. אבחון למבוגרים מומלץ בעיקר למי שהינם סטודנטים או לקראת השכלה גבוהה, ואז יש לפנות לאבחון מת"ל. בהצלחה רבה!
בני בן 8 בכיתה ג כבר בשנה שעברה פניתי למורה בבית הספר שלעניות דעתי בני לוקה בדיסלקציה ו / או דיסגרפיה וזאת מאחר שהוא קורא ואין הוא מבין ככ את הנקרא אלא אם מקריאים לו , כותב מאוד לאט עם שגיאות כתיב מרובות ובנוסף בצורת מראה . המורה טענה שהכל בסדר גם שהראתי את המגמתיות בין מקצועות העברית / השפתיים למקצועות המטמתיים עדין המשיכה וטענה שאין לו כלום . הילד רוצה ללמוד אך מאוד קשה לו . ברצוני לדעת לאן או למי עלי לפנות והיכן ניתן לבצע אבחונים בצורה מקצועית על מנת לתת לילד כלים שיוכל להמודד ולא להרגיש שהוא מתאמץ לחינם.
צהריים טובים, דרוש אבחון לקויות למידה מקיף. מהו איזו מגוריכם? בברכה אלמוג
אנחנו גרים במצליח - רמלה.
צהריים טובים, אנסה לברר עבורך בהקדם על מאבחנים באזור בברכה אלמוג
המון תודות ממתינה לתשובתך
תלונות מאוד מתאימות לילד עם לקות בתפקודי עיניים (מיקוד ראייה), אם יש לעיניים קושי בתפקוד, שרירים קצת חלשים, הילד יתקשה קרא יתעייף מאוד, ולכן לא יבין את הכתוב, זה גורר גם שגיאות כתיב. ממליצה מאוד לפנות לאופטומטריסט התפתותי
בני בן 6 ושבעה חודשים, כותב בכתב ראי. 1. האם זה נורמלי בגיל הזה? 2. מתי זה אומר לעבור? 3. האם יש ילדים שזה לא עובר להם?
דנה, קודם כל "שלום". כתב ראי בגיל הזה יכול להיות נורמלי, במיוחד אם הילד עדיין בגן. אם בנך מסיים כתה א' כבר היה צפוי שיפנים כתב רגיל, ובשלב זה הקושי יכול לנבוע ממספר אפשרויות: לקות כתיבה (דיסגרפיה), הפרעה בתפיסה חזותית, קשיי ארגון וכו'. כדאי לפנות להערכת מרפאה בעיסוק. תודה? בבקשה.