ספורטתרפיה: גורמים אפשריים, מצבים דומים ומאמרים

לא רק לספורטאים: פסיכולוגיית ספורט עוזרת לשפר ביצועים

פסיכולוג ספורט וביצוע מלווה אנשים שנדרשים להתמודד עם ביצועים חזקים תחת תנאי לחץ ומסייע להם להגיע לתוצאות הטובות. הנהנים העיקריים הם ספורטאים, אבל לא רק הם פסיכולוגיית ספורט וביצוע היא תת תחום בתוך עולם הפסיכולוגיה הרחב והיא עוסקת במגוון תחומים שמשפיעים על אנשים שעוסקים בספורט הישגי, כמו ביטחון עצמי, עמידה בתנאי לחץ, מוטיבציה, הצבת מטרות, שיקום מפציעות, ריכוז ועוד. אבל למה בעצם נדרש פסיכולוג עבור נושאים אלה? "היכולת להצליח לשלב בין ספורט לבין שאר תחומי החיים היא אתגר עצום עבור ספורטאים", אומרת קרן כהן, פסיכולוגית לספורט וביצוע ומאמנת אישית לחיים. "להצליח להפגין ביצוע טוב בזמן אמת זאת התמודדות שהיא ממש לא פשוטה רוב הזמן. ספורטאים עומדים בלחצים אדירים וצריכים לדעת לווסת את עצמם ולייצר לעצמם את התנאים הכי טובים שיאפשרו להם למצות את הפוטנציאל המקסימלי שלהם". פסיכולוגיית ספורט וביצוע מעניקה בדיוק את הכלים המתאימים להתמודדות נכונה עם...
ללמוד עוד על ספורטתרפיה
לא רק לספורטאים: פסיכולוגיית ספורט עוזרת לשפר ביצועים-תמונה

פסיכולוג ספורט וביצוע מלווה אנשים שנדרשים להתמודד עם...

מאת: קרן כהן -...
11/03/2022
הפרעת קשב:  סוד הסיפור המנצח-תמונה

הילד מתמודד עם הפרעת קשב? פעולות משותפות לא רק מעצימות את...

מאת: ד"ר אורנה...
24/04/2018

ספורטתרפיה: תשובות ממומחים וייעוץ אונליין

תשובות לשאלות

הבת שלי בת 6. כשהיתה קטנה הובחנה עם טונוס שרירים נמוך וגמישות יתר, וטופלה אצל מלווה התפתחותית באופן פרטי. היה לה עיכוב קל בהתפתחות מוטוריקה גסה - הלכה בגיל שנה וחצי. היום נראה שמתפקדת כרגיל, למעט קושי בפעילות גופנית כגון קפיצה על רגל אחת וכדומה. אין לה בעיות אחרות. האם הדבר דורש בדיקה ומעקב כיום? אם כן, מאיפה להתחיל? ולמי לפנות.. <

נרצה תמיד לפתוח ב"שלום". ובכן, שלום. בגיל 6 שנים ילד אמור לעמוד וגם לקפוץ על רגל אחת. אני ממליצה לשלוח את הילדה בהקדם לחוג ספורט טיפולי פרטני, או בקבוצה קטנה של מקסימום 3-4 ילדים. תודה? בבקשה. בברכה ובהצלחה.

תודה רבה לך על תשובתך :)

בשמחה ☺

בני בן 6 ושלושה חודשים, לא מבטא נכון את האות צ. הוא ילד עם הרבה קשיים ומטופל כבר שלוש פעמים בשבוע (ספורט טיפולי, מרפאה בעיסוק וטיפול ריגשי). האם כדאי כבר להתחיל בטיפול אצל קלינאית תקשורת או שלא ממש חשוב מתי מתחילים? אם אפשר לחכות - עד איזה גיל?

יעל שלום, לא ציינת את סוג השיבוש באות צ. אני יוצאת מנקודת הנחה שמדובר בשיבוש מסוג דחיקת לשון, הגיית ההגה כשהלשון מבצבצת מבין השיניים. אם בנך לא מביע תסכול מהשיבוש ניתן לחכות. הטיפול יהיה יעיל יותר כשיעשה בתקופה בה יש לכם פנאי לתרגל ובה יש לילד מוטיבציה לשינוי ההגייה שלו. בהצלחה!

בני בן 6 ושלושה חודשים, לא מבטא נכון את האות צ. הוא ילד עם הרבה קשיים ומטופל כבר שלוש פעמים בשבוע (ספורט טיפולי, מרפאה בעיסוק וטיפול ריגשי). האם כדאי כבר להתחיל בטיפול אצל קלינאית תקשורת או שלא ממש חשוב מתי מתחילים? אם אפשר לחכות - עד איזה גיל?

מורכבת מ /ט/ ובסיומה /ס/, אם תצליחי להציג לו ולהסביר לו, אולי יצליעצמו. הטיפול אצל קלינאי תקשורת בד"כ מאד קצר וממוקם ויכול לתת לו תחושה של הצלחה וחיזור בדמוי העצמי, כך שיכול להיות שדווקא לילד מטופל בהמון תחומים טיפול קצר וממוקד יכול לסייע לו בתחושת ההצלחה, לשיקולך הגיך נכון, במיוחד אם התחלפו לו השיניים הקדמיות. בהצלחה!

שלום רב, בני בן 4, וגם אנחנו וגם הגננת הבחנו בדומנינטיות מעורבת אצלו, הוא מצייר ביד ימין אבל מתעקש לגזור רק ביד שמאל, הוא אוכל לפעמים ביד ימין לפעמים בשמאל, הוא בועט בכדור אך ורק ברגל שמאל. כמו כן הוא צובע משטחים בצורה מאד חזקה ממש חורט בדף, אבל כשהוא מתבקש לצייר צורה למשל הוא מצייר בקו מאד עדין והססני. האם זה נקרא דומיננטיות מעורבת והאם יש צורך באבחון ובריפוי בעיסוק?

שלום, יתכן ויש דומיננטיות מעורבת. כדאי לעבור הערכה של רפוי בעיסוק, גם לגבי הדומיננטיות וגם לגבי הבדלי הוויסות במהלך ציור. אפשר גם לשקול חוג של ספורט טיפולי. בברכה