שקד שלישי מוגדל אינו רק מטרד "לא נעים", אלא עלול לגרום לילד...
ילדים מתחת לגיל 3 או ילדים בעלי עיכוב שפתי, מתקשים להביע...
מהי לקות שמיעה? מהם הסימנים לירידה בשמיעה? מה הקשר של...
הורים רבים מוטרדים מבעיות שמיעה של ילדיהם. האם יש סיבה...
המחוקק קבע כי ילדים אוטיסטים זכאים לגמלה, אולם הביטוח...
שלום רב חלק משאלותייך יענו לאחר בדיקת השמיעה . כעירן עיכוב בדיבור יכול להיות ממגוון סיבות כאשר ירידה בשמיעה היא השכיחה בהם. במידה ובדיקת השמיעה תראה זאת ויש גם נוזלים ניתוח כפתורים הוא אכן הדבר המתבקש
הי, אני מניחה שהילד עבר אבחון התפתחותי, במידה ולא אפשר וכדאי לערכו דרך מכונים להתפתחות הילד. שם תוכלי לקבל תשובה באשר לחשד לקשיי תקשורת, המצריכים טיפולים ספציפיים וככל שיעשו מוקדם כך התועלת שתופק תהיה רבה יותר והאפשרויות לתיקון ושיפור גדלות. קחו בחשבון שייתכן ומדובר בשלבים התפתחותיים טבעיים. ילדים גדלים, מבינים יותר ובעקבות כך לפעמים נסגרים, חוששים יותר מבעבר. העניין הוא שלא אוכל לאבחן דבר מרחוק.. אני מציעה לכם להתייעץ עם פסיכולוג/ית קליני/התפתחותי או מטפל המתמחה בגיל הרך כדי שתוכלו להרגיע את דאגותיכם. כל טוב וחג שמח, ירדן פרידון ברשף פסיכולוגיה קלינית וייעוץ ילדים מתבגרים ומבוגרים 0523873044
שלום רב יתכן כן אך פחות סביר . רצוי לעשות לה בדיקת שמיעה חוזרת יתכן וניקוי השעווה גרם לשיפור. במידה ואותם תוצאות בבדיקה אזי קיימת הפרעה שמצריכה טיפול כלשהו.
שקד שלישי מוגדל אינו רק מטרד "לא נעים", אלא עלול לגרום לילד...
ילדים מתחת לגיל 3 או ילדים בעלי עיכוב שפתי, מתקשים להביע...
מהי לקות שמיעה? מהם הסימנים לירידה בשמיעה? מה הקשר של...
הורים רבים מוטרדים מבעיות שמיעה של ילדיהם. האם יש סיבה...
המחוקק קבע כי ילדים אוטיסטים זכאים לגמלה, אולם הביטוח...
אחד ממאה ילדים יאובחן כבעל תסמונת אוטיסטית. לא ניתן "לרפא"...
צפייה בטלוויזיה עד גיל שנתיים עלולה לפגוע בהתפתחות, כך לפי...
לקראת יום המודעות לאוטיזם, המצוין מדי שנה ב-2 לאפריל - כל...
הפולמוס סביב מידת נחיצותם של כלל החיסונים שתינוקות מקבלים...
נשים רבות נוטלות תרופה אחת או יותר בעת ההיריון, אם בשל...
שלום רב חלק משאלותייך יענו לאחר בדיקת השמיעה . כעירן עיכוב בדיבור יכול להיות ממגוון סיבות כאשר ירידה בשמיעה היא השכיחה בהם. במידה ובדיקת השמיעה תראה זאת ויש גם נוזלים ניתוח כפתורים הוא אכן הדבר המתבקש
הי, אני מניחה שהילד עבר אבחון התפתחותי, במידה ולא אפשר וכדאי לערכו דרך מכונים להתפתחות הילד. שם תוכלי לקבל תשובה באשר לחשד לקשיי תקשורת, המצריכים טיפולים ספציפיים וככל שיעשו מוקדם כך התועלת שתופק תהיה רבה יותר והאפשרויות לתיקון ושיפור גדלות. קחו בחשבון שייתכן ומדובר בשלבים התפתחותיים טבעיים. ילדים גדלים, מבינים יותר ובעקבות כך לפעמים נסגרים, חוששים יותר מבעבר. העניין הוא שלא אוכל לאבחן דבר מרחוק.. אני מציעה לכם להתייעץ עם פסיכולוג/ית קליני/התפתחותי או מטפל המתמחה בגיל הרך כדי שתוכלו להרגיע את דאגותיכם. כל טוב וחג שמח, ירדן פרידון ברשף פסיכולוגיה קלינית וייעוץ ילדים מתבגרים ומבוגרים 0523873044
שלום רב יתכן כן אך פחות סביר . רצוי לעשות לה בדיקת שמיעה חוזרת יתכן וניקוי השעווה גרם לשיפור. במידה ואותם תוצאות בבדיקה אזי קיימת הפרעה שמצריכה טיפול כלשהו.
שלום רותם נשמע שבנך עטוף מכל הכיוונים, אתם במסגרת טיפולית אצל קלינאית תקשורת , במעקב אצל א.א.ג והכי חשוב הוא עטוף על ידייך, כפי שכתבת את נותנת לו תשומת לב, חום ומדובבת לו את המציאות. את עושה המון למענו, ונשמע שהוא "מכוסה" מבחינה מקצועית. כמה טיפים קטנים לעידוד השפה בבית- תקריאי לו באופן קבוע ספרים שתואמים לגילו וליכולותיו השפתיות, ספרים עם מספר משפטים בכל עמוד, חריזה ותמונות מעניינות. כאשר הוא אומר כמה מילים, תחזרי על דבריו ותרחיבי אותם- למשל הוא אומר- "הנה כדור" תעני "נכון, הנה כדור עגול, הכדור מתגלגל". תדובבי כל פעולה שאת עושה במילים, השתמשי במשפטים פשוטים. אבל הכי חשוב תמשיכי לחזק אותו על הצלחותיו ולהראות לו שהוא מתקדם ומצליח, ופשוט תהני ממנו ומהפעילויות איתו! ביחד עם הטיפול המקצועי והמעקב הוא יתקדם ויפרח בהצלחה רבה רבה טופז
ערב טוב, האם מטופל על ידי קלינאית תקשורת גם כעת? מה היא אומרת לכם לגבי תפקודו התקשורתי? הייתי ממליצה בראש ובראשונה לפנות לקלינאית תקשורת טובה. ניתן לקבוע תור לצוות קלינאיות התקשורת במכון שלנו ( מרפאת PDD בראשות ד"ר חגית טולדנו ) להערכה יסודית ובניית תכנית טיפול. בברכה,
שלום, במילים פשוטות הילד צריך ללכת לגן כל יום ולא להיות בבית עם אמא.
שלום, אם אני מבינה נכון את כוונת המאבחנת, אז כנראה כשבנך איתך בבית את לא עושה איתו מספיק פעילויות מגוונות, שמתאימות לגילו ומרחיבות את ההתפתחות שלו. כדי שילד ירכוש אבני דרך ויתקדם בתחום השפתי, החברתי והמוטורי - צריך להשקיע בו ע"י הקניית מושגים ויכולות בדיבור, שירים, תנועה, יצירה, ספרים, טיולים, מתקנים וכו'. כל אלה, כמובן, בהתאם לגילו. הדבר הכי גרוע לילד בגיל הרך הוא חשיפה למסכים (טלויזיה, טלפון, מחשב וכו'). שנים הראשונות מספיק מקסימום חצי שעה מסך ביום, וגם זה רק של תוכן חינוכי מתאים לגילו, וביחד עם מבוגר שיסביר לו, ישיר לו וירקוד איתו. אבל כאמור, כך אני מפרשת את הסיכום, אבל את צריכה לשאול את המאבחנת למה היא התכוונה. בברכה
שלום, הפיענוח כשמו כן הוא-שקד שלישי מוגדל. זה גורם לרוב לנוזלים באוזניים ולירידה בשמיעה ולכן עיכוב שפתי. ניתן לטפל ע"י ניתוח או בעזרת טיפול טבעי לניקוז הנוזלים. אשמח לעזור.
שלום רב הצורך בניתוח נקבע לפי תסמיני הילד, משכם וההפרעה לאיכות החיים. לפי התיאור חלק ניכר מהתסמינים יכולים להגרם עקב שקד שלישי מוגדל ופעיל. במצב זה ניתוח הופך לכדאי . זה אף פעם לא חובה או אסור
הטיפול באבמיס מומלץ לחולים מעל גיל שנתיים , לחיצה אחת בכל נחיר . לגבי הנוזלים באם ישנו ליוקי שמיעה הולתכי ועיכוב בהתפתחות שפתית ממליצים על ניתוח כפתורים
הירידה משמעותית ויש לשקול טיפול כירורגי בריאות פרופ' חיים גבריאל. מומחה אא"ג, מנתח ראש וצוואר. מנהל מחלקת אא"ג וניתוחי ראש וצוואר. מרכז רפואי אסף הרופא, מסונף לאוניברסיטת ת"א. טל 08-9779660 פקס 08-9779661 סניפי אסותא מרכזים רפואיים. https://sites.google.com/site/drgavrielhaim נייד לקביעת תור 053-9956570
הי, אני מציעה שתיגשי איתה בקדם לאבחון אצל קלינאית תקשורת (שמכירה גם את התחום של אוטיזם, יש כאלה שמתמחות בזה), ותמשיכי משם. בברכה, ירדן פרידון ברשף פסיכולוגית קלינית מומחית ילדים מתבגרים ומבוגרים 0523873044
ג'בריש הינה שפה של הילד!, מבחינתו אלו מילים ותפקידך לסייע לו לעצב אותם לעברית... תעשי מאמץ להבינו. לא נשמע שיש מקום לדאגה, בשלב זה....יש לו זמן עד גיל שנתיים לצרוף שני מילים, לפחות!
1. תחליפי קלינאית תקשורת... כניראה אין לה מספיק נסיון עם ילדים, אנו לא יכולים "להזמין" את הילד הנוח ומשתף פעולה כרצונינו. לגבי השמיעה, מכוון שיש לו עיכוב בשפה, רצוי להעמיק את ההבנה לגבי הקושי בנשימה, האם הוא נוחר, האם הוא אוכל וגדל כפי שמצופה על פי הגיל, האם הוא פעיל פיזי. ישן טוב וכו'. יכול להיות שאפילו בירידה קטנה בשמיעה, יש השפעה על רכישת השפה. אשמח לשמוע מה קורה בהמשך.
1. ניתוח במיתרי הקול אינו שכיח בגיל 4, מכיוון שבד"כ אין בעיות במיתרי הקול בגיל הזה שמצריכות ניתוח. אולי במקרה שלכם כן יש צורך, לא בדקתי את הילד כך שאיני יכול לומר באופן חד משמעי. 2. אין נתונים מספריים שכן הצלחה מודדים שבועות וחודשים אחרי הניתוח. מדובר בניתוח קצר ופשוט שהסיבוכים בו נדירים ביותר. 3. חשוב שהמנתח יהיה מנוסה בניתוחי מיתרי קול בילדים ושיהיה מרדים מנוסה בהרדמות ילדים. כן או לא חדרי מיון - זה פחות חשוב. 4. בלתי אפשרי ליישם בגיל 4. זו הסיבה שרוב המנתחים ואני ביניהם לא מנתחים יבלות בגיל הזה, זה חסר טעם. ההצדקה לנתח בגיל הזה היא אם הממצא אינו יבלת אלא חשוד למשהו אחר, או שיש הפרעה קשה מאוד לנשימה או לקול. 5. בעקרון זה נכון, שאם אפשר להמנע מניתוח בגיל הזה אז עדיף להמנע. מצד שני לא בדקתי את הילד כך שיתכן ויש הצדקה מלאה לנתח אותו - אני מציע שתפני את כל השאלות הנ"ל לרופא שבדק אותו ומתכנן לנתחו. בהצלחה .
שלום שרון, בדיקת הרופא אינה כואבת כלל. לעיתים יש צורך בניקוי שעווה על מנת לצפות טוב יותר בעור התוף וכמובן לבטל השפעה שלה על בדיקת השמיעה. הניקוי יכול לעיתים להכאיב, בעיקר כי הקטנטנים לפעמים זזים, ואינם יודעים שאנחנו בעצם לעזרתם. הסבירות לנזק הוא אפסי מבדיקה זו, ואפילו אם לא, אנחנו כהורים צריכים להתגבר על הפחד מ"אי נעימות" לילד - במידה ויש ירידת שמיעה שמשפיעה על ההתפתחות השפתית שלו - על מנת לוודא זאת, האם אינך מוכנה לשם מחיר של "אי נעימות" ואפילו מעט כאב? רק בריאות, ד"ר אורי חבקין מומחה אא"ג וכירורגיה של ראש וצוואר מחלקת אא"ג וניתוחי ראש וצוואר המרכז הרפואי "שמיר" (אסף הרופא)
הי אני שומעת את המצוקה הרבה ... האם עברתם אבחון בהתפתחות הילד? אני שואלת כי אמרת ששללתם אוטיזם למשל. כיתבי לי שוב ואענה לך. ירדן
הילה שלום, חסר לי מידע רב על מהלך ההריון והלידה, תלונות או בעיות נוספות (כגון פרכוסים, תפקודי אכילה, ראייה ושמיעה ועוד סימפטומים רבים שצריך לברר), היקפי הראש, רקע משפחתי, והבדיקה הנוירולוגית של בנך. אני מאמינה שהנוירולוג והרופא ההתפתחותי שאלו על כל אלה ובדקו את אותו בדיקה גופנית ונוירולוגית, ועל סמך כל המידע הזה החליטו איזה בירור צריך לעשות. בברכה
שושי שלום, אם הילד התפתח כצפוי, ומיד לאחר מחלת החום חלה נסיגה ברורה וחד משמעית, ותוך זמן קצר הילד איבד אבני דרך שכבר רכש - זה מחייב בירור בשאלה של תהליך אוטואימוני, זיהומי או מטבולי שמערב את המוח. אבל אם התפתחותו של הילד נעצרה עוד לפני מחלת החום, ויש התדרדרות איטית ונסיגה שלא בהכרח קשורה חד משמעית למחלת החום, אז יותר סביר שהיה גורם ראשוני (כנראה גנטי) למצב. התיזמון הכרונולוגי מאד משמעותי כאן, ויתכן שעצירת ההתפתחות או הנסיגה החלו עוד לפני מחלת החום, ואז אי אפשר "להאשים" את המחלה בהתדרדרות במצבו של הילד. בברכה
הילה שלום, ל-NF1 יש קריטריונים נוספים חוץ מכתמי קפה בחלב. קשה לי לחוות דעה בלי לבדוק את בנך, וחסר עוד מידע רב על מהלך ההריון והלידה, בריאותו של בנך, שאר התפתחותו, והרקע המשפחתי. לפר' שוחט יש ניסיון רב מאד. תוכלי לפנות ליעוץ לנוירולוג/ית שמתמחה ב-NF1. בברכה
יתכן. מומלץ להתייעץ עם הצוות המאבחן ולהחליט על דרכי טיפול. בהצלחה חגית
שלום, 1. נסיגה שפתית (כלומר, אובדן יכולות שפתיות שכבר נרכשו) זה מצב מדאיג, שעלול להיגרם מבעיות בריאותיות ונפשיות. 2. הגורמים השכיחים לעיכוב שפתי ותקשורתי הם נזק מוחי (בהריון, בלידה או אחריה) ומצבים גנטיים שונים. בברכה
שלום רב מצב הילד נקבע ע״י אבחון סטנדרטי שציינת אך גם הסתכלות והכרות. ממליצה לדבר עם קלינאית תקשורת ורופא התפתחותי לקביעת מצבו של הילד . ברור שטיפול קבוע אצל קלינאית יכול לשפר מצבו. בהצלחה חגית
שלום, זה בגדר התקין. נשמע לי שאת מצפה להתקדמות בקצב מהיר מהמצופה. כדי שלא תהיי מודאגת יותר מדי אני ממליצה שתתייעצי על בסיס שוטף עם צוות טיפת חלב ו/או רופא הילדים. בברכה