קלינאית תקשורת, מנהלת פורום הפרעות בתקשורת
מחקר שנערך בארה"ב גילה כי ילדים שנולדו כשלושה חודשים לפני...
יותר טוב מהחינוך המיוחד? מחקר ישראלי חדש מצא כי ילדים...
לקראת השנה החדשה - קצת על זכאותם של חולים ונפגעים להחזרי...
.
ערב טוב, האם מטופל על ידי קלינאית תקשורת גם כעת? מה היא אומרת לכם לגבי תפקודו התקשורתי? הייתי ממליצה בראש ובראשונה לפנות לקלינאית תקשורת טובה. ניתן לקבוע תור לצוות קלינאיות התקשורת במכון שלנו ( מרפאת PDD בראשות ד"ר חגית טולדנו ) להערכה יסודית ובניית תכנית טיפול. בברכה,
רצוי שתקבלי הדרכה מהאנשים שמטפלים בה ותוכלי להשלים את המלאכה גם בבית. לגבי ההמשך, כן, היפוטוניה הינה תכונה בסיסית ולא שמתנה, אלה שלומדים לחייות איתה ואם הזמן נעשת פחות ופחות חשובה. לגבי הדיבור, ודאי יהיה שיפור, אני טיפלתי בילדים גם בשנים הראשונות של התבגרותם, ואז הם השלימו את מה שעוד היה צורך להשלים (הפרעות היגוי שלא הצליחו להתגבר עליהן בילדות מוקדמת יותר. הבשלה ומוטיבציה מצד היליד הם אלה שנונים את האפשרות להשלים את מלאכת רכישת ההיגוי, הכל גיל ובכל פתולוגיה! עם עבודה מתואמת ומובנת, עקבית ומקצועית ניתן בגיל הרך, לבנות מנגנוני התפתחות וסיוע לכל החיים. מה יהיה בעתיד, לרוב האנשים יש דיבור ברור ובהיר! כמה עובדים קשה והשיגו, ואחרים לא.
קלינאית תקשורת, מנהלת פורום הפרעות בתקשורת
מחקר שנערך בארה"ב גילה כי ילדים שנולדו כשלושה חודשים לפני...
יותר טוב מהחינוך המיוחד? מחקר ישראלי חדש מצא כי ילדים...
לקראת השנה החדשה - קצת על זכאותם של חולים ונפגעים להחזרי...
ממדור הצרכנות: סיוע בשעת חירום לאנשים עם צרכים מיוחדים;...
הילד מתקשה בקריאה או בחישובים פשוטים? קיים פער בין יכולת...
מקום חופשי ומוגן, מקום שמחוץ לזמן ובו ניתן ולשחזר חוויות...
ב-13 בפברואר 2022 יצוין יום הרדיו העולמי בנושא ״רדיו...
לקראת יום המודעות לאוטיזם, המצוין מדי שנה ב-2 לאפריל - כל...
הילד לא מדבר? הילד מדבר יותר מדי? כל התשובות לכל השאלות...
על החלום הרטוב, תרתי משמע, של רבים מאתנו: שחייה, שייט, לצוף...
.
ערב טוב, האם מטופל על ידי קלינאית תקשורת גם כעת? מה היא אומרת לכם לגבי תפקודו התקשורתי? הייתי ממליצה בראש ובראשונה לפנות לקלינאית תקשורת טובה. ניתן לקבוע תור לצוות קלינאיות התקשורת במכון שלנו ( מרפאת PDD בראשות ד"ר חגית טולדנו ) להערכה יסודית ובניית תכנית טיפול. בברכה,
רצוי שתקבלי הדרכה מהאנשים שמטפלים בה ותוכלי להשלים את המלאכה גם בבית. לגבי ההמשך, כן, היפוטוניה הינה תכונה בסיסית ולא שמתנה, אלה שלומדים לחייות איתה ואם הזמן נעשת פחות ופחות חשובה. לגבי הדיבור, ודאי יהיה שיפור, אני טיפלתי בילדים גם בשנים הראשונות של התבגרותם, ואז הם השלימו את מה שעוד היה צורך להשלים (הפרעות היגוי שלא הצליחו להתגבר עליהן בילדות מוקדמת יותר. הבשלה ומוטיבציה מצד היליד הם אלה שנונים את האפשרות להשלים את מלאכת רכישת ההיגוי, הכל גיל ובכל פתולוגיה! עם עבודה מתואמת ומובנת, עקבית ומקצועית ניתן בגיל הרך, לבנות מנגנוני התפתחות וסיוע לכל החיים. מה יהיה בעתיד, לרוב האנשים יש דיבור ברור ובהיר! כמה עובדים קשה והשיגו, ואחרים לא.
שלום רב בהחלט יש עניין להמשיך את הטיפול כל עוד הבעיה נמשכת .
רחל יקרה לא הבנתי את מהות הקושי- האם את חוששת שיש תחרות בינכן משום שאצלה מוציאים עבודות החוצה? כי אם כן חשוב לשים לב למהות השוני בין היחסים שלך כמטפלת מול התלמידים ושלה כמורה. היא אינה כפופה ליחסי מטופל מטפל ובשל כך גם האתיקה שלה שונה, ויש מקום להוצאת יצירות לשם הצגתן. לך כמטפלת יש מקום לחבק את היחודיות שלך ומתוך המקום הבטוח להסביר למי שמולך את ההבדל. על אחת כמה וכמה למטופל ששואל ולהגיד שיש סיבה שאצלך שומרים על העבודות וזה כמובן, כמו כל דבר בטיפול, נושא לשיחה ובירור מעמיק מה זה אומר, איך זה מרגיש וכן הלאה. תהיי בטוחה בדרכך ואם יש לך קושי עם הוצאת היצירות מאומנות, אולי המקום רק להפנות את תשומת הלב לצוות כולו ולבקש שיהיו גם רגישים להבדלים. בהצלחה , הדס, מתמחה בטיפול זוגי ומשפחתי, מטפלת במוזיקה, מומחית חינוך מיוחד .
הי רננה, בכיתת חינוך מיוחד - ולא פירטת מה הלקויות שם, הייתי משקיעה רבות בשיעורי כישורי חיים אפילו אחת ליום! בתחילת היום. על הישעורים להתמקד בכיצד נכון להתמודד עם מצבים מסוימים, אתגרים, קונפליקטים, פיתוח כישורי תקשורת, המשמעות לקיחת אחריות אישית, תכנון, וויסות עצמי ואפשר אפילו להוסיף סימולציות ולשבת במעגל דיון והקשבה. בעיני כל כיתה באשר היא צריכה כאלה שיעורים על אחת כמה וכמה כיתות מהסוג הזה. אפשר להעזר במלווה חיצוני שיבנה תכנית יומית כזו - בסה"כ קווי מתאר של תכנית, לתוכהניתן יהי הלצקת כמעט כל תוכן. מקווה שסייעתי, בהצלחה! ירדן פרידון ברשף פסיכולוגית קלינית מומחית ילדים מתבגרים ומבוגרים 0523873044
שלום לך אורה, כלל וכלל לא מדובר בעיסוק טבעי במין ובמיניות. נדלקים כאן אלף אורות אדומים המעוררים חשד סביר מאוד לכך שהילד עבר או עובר סוג מסוים של פגיעה מינית. אל תמתיני ודווחי לשירותים הסוציאליים אשר במגע עם בית הספר בו את עובדת. כל טוב, ירדן פרידון ברשף פסיכולוגית קלינית מומחית ילדים מתבגרים ומבוגרים 0523873044
בטח אין משמעות להמלצת הרופא שלך בלי הערכת רופא תעסוקתי ולכן טוב עשה שביקש אותה קודם לכן צגישי ותשמרי על הזכויות שלך
כל השאלות האלו , אפשרי לענות רק אחרי בדיקה אופטומטרית מקיפה.
שלום לך, צריך לבדוק את הנושא מול צוות ביה"ס, עם המת"לית או היועצת. לגבי הוראה מתקנת בצפון, ממליצה לבדוק באתר של האגודה למומחי לקויות למידה (אגד"ל) או באתר של מכון אותיות, המאגד מורים מרחבי הארץ. בהצלחה.
שלום לך מיה, זה נשמע שבנך זקוק להרבה מאוד סיוע במסגרת הגן. אם זה יהיה בגן רגיל בתוספת שעות שילוב או בגן חינוך מיוחד - זה את תחליטי. מה שחשוב הוא שהוא יקבל את התנאים להם זקוק כדי להתקדם. לגבי האלימות - חשוב לנסות להבין מנין היא נובעת. אם זה קורה רק בגן אז כדאי לנסות להבין מדוע? מה גורם לזה? צר לי שהפסקתם את הטיפול הרגשי אך אני מציעה לך בכל זאת לגשת בעצמך להדרכה הורית כי זה נשמע שגם את וגם בנך זקוקים לתמיכה רגשית אל מול כל האתגרים העומדים בפניכם. בנוסף את עצמך תוכלי לקבל תמיכה וזה חשוב מאין כמוהו כדי לגדל את ילדינו בצורה טובה. לגבי מעבר לגן ערבי - מה דעתך בעניין? מדוע הציעו לך את זה? את מוזמנת לכתוב לי שוב. את יודעת לפעמים בחיים ההורים צריכים ל עשות את מה שקצת יותר קל ונוח להם במיוחד עם ה"מחיר" שהילד משלם הוא יחסבית נמוך. זה נשמע שאת נאלצת להתמודד עם הכל לבדך, וייתכן שאם תורידי מעצמך מעט עומס, תהיי יותר פנויה גם לתמוך בבנך כפי שהוא זקוק לך. כל טוב, ירדן פרידון ברשף פסיכולוגית קלינית מומחית ילדים מתבגרים ומבוגרים 0523873044
שלום לך, מצער לשמוע שהמטפלת לא מצליחה לשמור על ה"סטינג" הטיפולי מאחר וזה בהחלט משהו שיכול לערער ולא רק בעלי הפרעת אישיות גבולית... אני שומעת עד כמה את משתדלת למען ביתך לעשות את ההפרדה בינך לבנה, להשאיר את הטיפול ואת כל הרגשות הקשורים בו -לה ואצלה ואני מורידה את הכובע בפנייך על כך. יחד עם זאת אני חושבת שכן חשוב שתמצאי דרך לבטא את הרגשות האלה מול המטפלת כי בכל זאת - מדובר בילדה מאוד קטנה ואת אמא שלה. סביר להניח שהתחושות שלך יחלחלו וישפיעו במוקדם או במאוחר גם עליה ולכן ערוץ פתוח עם המטפלת הוא חשוב מאין כמוהן. אני מציעה לך לקבוע איתה פגישה ולשתף בתחושות שלך - פשוט לשתף. מבלי לבוא בטענה, בדרישה, או אפילו בבקשה - אלא לשתף כשזו כל המטרה - ואני מאמינה שזה עשוי לסייע לך להישאר ממוקדתו למטפלת לשמוע אותך ובוודאי להבין אותך עד כמה שאפשר... כל טוב, ירדן פרידון ברשף פסיכולוגית קלינית מומחית ילדים מתבגרים ומבוגרים 0523873044
שלום רב, ביתך מאוד צעירה ולכן אי אפשר לאבחן אותה כהפרעת אישיות גבולית, אבל היא ככל הנראה אכן סובלת מחרדות. אני מציעה לך בחום לדאוג לה לטיפול רגשי ולהדרכת הורים אינטנסיבית עבורך. במידה ותוכלי לעמוד בזה, כיתה רגילה וסייעת יכול להספיק. במידה ואין ביכולתך לעמוד בזה - ולעמוד בזה לאורך זמן, אז אני חושבת שכדאי לשקול לשלוח אותה לכיתה קטנה עם יותר תמיכה וסיוע רגשי. כל טוב, ירדן פרידון ברשף פסיכולוגית קלינית מומחית ילדים מתבגרים ומבוגרים 0523873044
יתר לחץ דם, גם אם מאוזן, מהווה גורם סיכון. ולכן על פי הנחיית משרד הבריאות מומלץ שתשארי בבית
מסכים עם הנכתב.
כדאי לך לשלב טיפול פסיכיאטרי עם טיפול פסיכולוגי. תרגישי טוב!
שלום לך שירה, תשובה מספקת לשאלתך קשה לתת במסגרת הקטנה של פורום זה. כללית, אכן בנזקי חוסר חמצן למוח לאחר לידה שאפשר להוכיח אותם במיפוי מוח, קיים רציונל מחקרי ואף ניסיון קליני ליעילות הטיפול בתא הלחץ. נושא נרחב זה עדין אינו מקובל כיאות על ידי הקהילה הרפואית המקצועית מפאת חוסר מחקרים קליניים מספיקים ועדין אינו בסל השירותים אך יש לקחת בחשבון כי הטיפול עצמו בטוח מאוד מבחינה רפואית ובמידה ועושים זאת במקצועיות תופעות הלוואי זניחות לחלוטין. . במרכז תא הלחץ באסף הרופא מטפלים בילדים אלה וגם ביחידת תא הלחץ של רמב''ם ואלישע בחיפה יש ניסיון מה בנושא. תפני למרכזים אלה שילחי המסמכים הרפואיים ומקווה שתעני בהצלחה.
שלום מעיין, אני מציעה לך לבחון היטב מול העובדות הסוציאלית, את המאפיינים של כל פנימייה הנשקלת ביחס אליה. לי אישית אין המלצה לצערי, מפאת חוסר היכרות מספק. כל טוב, ירדן פרידון ברשף פסיכולוגיה קלינית וייעוץ ילדים ומבוגרים 0523873044
תצטרכי לפנות דרך רכזת האזורית במכבי. או לאל התעצל, לצלצל לקלינאיות לפי הסדר בחוברת השרותים של הקופה ולשאול מי מטפל בעניין זה. לדעתי, אם היא רק בת חמש ונמצאת במסגרת חינוך מיוחד, הייתי מהמרת על כך שזאת תופעה התפתחותית ולא נוגעת בעניין. בגיל זה, בכל הילדים, יש תקופה של חוסר שטף וחיפוש אחר מילים, הילד מתחיל לדבר לפני שהצליח לגבש לעצמו מה ואיך ידבר ובנתיים חוזר בעקר על תחילת המילה או המשפט, עד שמארגן את המסר. בחינוך המיוחד יש קלינאיות תקשורת, אולי תתיעצי גם איתם? בהצלחה
שלום רב, לפי מה שאת מתארת, יתכן ושיטות העבודה המשמשות לעבודה עם בנך אינן מתאימות לו, ולכן חשוב לנסות ולעבוד בשיטת קריאה מותאמת יותר. יתכן, למשל, שישנו קושי בזכירת סימני הניקוד, ואילו ההוראה המתקנת מתמקדת בשטף קריאה או באסטרטגיות למידה, ולכן אין התאמה בין הצרכים ובין העבודה שנעשית. אני ממליצה לפנות אלינו, למרכז "אות ועוד", ולבצע הערכה דידקטית על מנת להבין את עומק הקשיים וכיצד מומלץ לעבוד בצורה שתתאים לילד. במרכז "אות ועוד" אנו עובדים בשיטת קריאה בעלת אחוזי הצלחה ניכרים, המותאמת לתלמידים המתקשים ברכישת הקריאה - גם בגילאים מבוגרים יותר. הערכה מדויקת היא הצעד הראשון בדרך לקידום בנך. לפרטים נוספים ולקביעת הערכה, מוזמנת להתקשר - 02-5611561. בהצלחה!
אמא שלום ציינת שבנך עם קושי שפתי. האם לומד בגן חינוך מיוחד? אם כן מומלץ שתתיעצי עם הגן. כמו כן מומלץ שלפני השינה ילך לשרותים. אולי גם באמצע הלילה לנסות לקחת אותו לשירותים.
שלום ילנה, אם נראה שביתך משתלבת יפה בכיתה, יש לה חברות קרובות, ולה עצמה אין תלונות או מצוקות כלשהן בהקשר הזה, אני מציעה להניח לה ולדברים כפי שהם. מכיוון שאת עצמך מודאגת, אני מציעה לך לשוחח עם המחנכת ולנסות לברר לעצמך כיצד נראים הדברים בתוך שטח בית הספר, מקום בו ישנה השגחה צמודה וכללי התנהגות ברורים, להבדיל ממסיבת יום הולדת. אגב את יכולה גם לשוחח עם ביתך ולנסות להבין ממנה איך מתנהגים בני כיתתה ביום יום. בברכה, ירדן פרידון ברשף
היי גילי, במקרה של שאלה כזו מוטב להתייעץ עם הגורמים שמכירים אותך, את ילדך, את הרקע שלו ואת המסגרות המסוימות שביניהם אתם מתלבטים. לכל אפשרות יתרונות וחסרונות. כדאי לשוחח עם יועצת בית הספר ומחנכת הכיתה לגבי האפשרויות העומדות בפניכם. בהצלחה רבה, אביה
מהתאור והאינפורמציה שנמסרה לא יכולה לקבוע מהו האחור . האם מתגלגלת? מסתובבת סביב עצמה - כמו שעון? לקבוע איחור המצריך מעון שיקומי מסתכלים על התינוק מכל הבחינות.(תקשורת, משחק, קשר עין) אם לא ברורה הסיבה להפניה למסגרת מעון שיקומי מציעה לקבוע פגישה עם רופא התפתחותי של המכון ולבקש הסבר מפורט. בהצלחה.