אבחון פסיכודידקטי לילדים ונוער נעשה פופולרי למדי, וילדים...
כ-10% מהילדים מתמודדים עם לקויות למידה. אבחון בגיל צעיר...
ילד הולך לכיתה א', ילד קטן עם ילקוט גדול, איך עוזרים לו...
איך אנחנו לומדים? איך אנחנו חושבים? ומה קורה במצב המוגדר על...
תמיד רצית לעבוד עם אנשים? חינוך.. טיפול.. עזרה.. - אבל...
קשה לדעת מראש. פני, הבדקי, ותראי אם יניב מימד חדש. בברכת בריאות, כרמל ערמון
שלום, לי אישית אין תשובה לשאלתך מאחר ונדמה לי שהמקרה מאוד תלוי אדם, ואינני מכירה את הנער או את מערכות התמיכה שלו. מאחר ואת פותחת את שאלתך לגולשים, אשמח גם אני לשמוע אם למישהו מכם יש ניסיון קרוב או רחוק עם מקרה דומה. בברכה, ירדן פרידון ברשף פסיכולוגיה קלינית וייעוץ מבוגרים וילדים 0523873044
במקרה של שאלה כזו מוטב להתייעץ עם הגורמים שמכירים אותך, את ביתך, את הרקע שלו ואת המסגרות המסוימות שביניהם אתם מתלבטים. לכל אפשרות יתרונות וחסרונות. כדאי לשוחח עם יועצת בית הספר ומחנכת הכיתה לגבי האפשרויות העומדות בפניכם, ועם הגורם בבית הספר אליו מיועדת ביתך העוסק בלקויות למידה (מורת שילוב, מת"לית וכיו"ב) על מנת לבחון את האפשרויות. בנוסף, חשוב להמשיך ולקיים מעקב נוירולוגי במידה ויש קשיי קשב וריכוז, גם אם הטיפול התרופתי אינו מתאים לביתכם, בין היתר משום שקיימות אפשרויות סיוע אחרות שחשוב להכיר.
אבחון פסיכודידקטי לילדים ונוער נעשה פופולרי למדי, וילדים...
כ-10% מהילדים מתמודדים עם לקויות למידה. אבחון בגיל צעיר...
ילד הולך לכיתה א', ילד קטן עם ילקוט גדול, איך עוזרים לו...
איך אנחנו לומדים? איך אנחנו חושבים? ומה קורה במצב המוגדר על...
תמיד רצית לעבוד עם אנשים? חינוך.. טיפול.. עזרה.. - אבל...
הילד מתקשה בקריאה או בחישובים פשוטים? קיים פער בין יכולת...
האם לבצע אבחון מורחב או מצומצם? מהו אבחון דידקטי, לעומת...
כל ילד שלישי בישראל סובל מלקות למידה. למרות זאת, האבחון...
קשה לדעת מראש. פני, הבדקי, ותראי אם יניב מימד חדש. בברכת בריאות, כרמל ערמון
שלום, לי אישית אין תשובה לשאלתך מאחר ונדמה לי שהמקרה מאוד תלוי אדם, ואינני מכירה את הנער או את מערכות התמיכה שלו. מאחר ואת פותחת את שאלתך לגולשים, אשמח גם אני לשמוע אם למישהו מכם יש ניסיון קרוב או רחוק עם מקרה דומה. בברכה, ירדן פרידון ברשף פסיכולוגיה קלינית וייעוץ מבוגרים וילדים 0523873044
במקרה של שאלה כזו מוטב להתייעץ עם הגורמים שמכירים אותך, את ביתך, את הרקע שלו ואת המסגרות המסוימות שביניהם אתם מתלבטים. לכל אפשרות יתרונות וחסרונות. כדאי לשוחח עם יועצת בית הספר ומחנכת הכיתה לגבי האפשרויות העומדות בפניכם, ועם הגורם בבית הספר אליו מיועדת ביתך העוסק בלקויות למידה (מורת שילוב, מת"לית וכיו"ב) על מנת לבחון את האפשרויות. בנוסף, חשוב להמשיך ולקיים מעקב נוירולוגי במידה ויש קשיי קשב וריכוז, גם אם הטיפול התרופתי אינו מתאים לביתכם, בין היתר משום שקיימות אפשרויות סיוע אחרות שחשוב להכיר.
אין לי דרך לענות על שאלתך ללא בדיקה
לירון, צהריים טובים וסוף שבוע נעים, לצערי, המענה האמיתי לסטודנטים בעלי לקויות למידה הוא מועט מאוד. עם זאת אולי יש לי רעיון מסויים... פני אלי למייל האישי ( רשום בראש העמוד ) בברכה אלמוג
הי, טוב מאוד שאתם שמים לב למצב כבר בשלבים מוקדמים. קשיי למידה פוגעים לעיתים קרובות בדימוי העצמי והחברתי ועשויים להביא לדכדוך ולמחשבות ותחושות של חוסר תקווה ואף רצון למות. נשמע לי שעצם היותכם קרובים לחוויה שלו, מנסים לעודד ולמצוא את מקור הקושי, גורם לבנך להרגיש שיש לו עם מי לדבר והוא משתף אותך בהרגשותיו מתוך קרבה. אני מציעה ששניכם כהורים תשבו לשוחח איתו. אני מאמינה כי הוא זקוק לתמיכתכם ותחושה כי אתם אוהבים אותו ללא תנאי, וכי הרגשתו ובריאותו הנפשית ואושרו הם החשובים מכל. הבהירו לו כי אהבתכם אינה מותנית בהצלחה לימודית כזו או אחרת, וכי הטיול לבר המצווה יתקיים עם או בלי הצלחה במתמטיקה. חזקו את היותו מוצלח ומצליח למרות הפרעת הקשב שלו, וכי הצלחתו מעידה על כוחותיו הייחודיים, שהרי ברור שיש לו התמודדות מיוחדת. בדקו איתו האם וכיצד היה רוצה שתתייחסו למתמטיקה והאם היה רוצה להיעזר. מוזמנת להמשיך ולשתף אותי ונחשוב יחד. בהצלחה.
סיגל שלום, ציונים גבוהים בהחלט אינם שוללים קיומה של הפרעת קשב ורכוז. עם זאת, קושי ספציפי במתמטיקה, אינו מעיד בהכרח על הפרעת קשב ורכוז. יתכן ובתך לוקה בהפרעת קשב ורכוז, אך יתכן ויש הפרעות אחרות, כמו למדל דיסקלקוליה - לקות למידה בתחום המתמטיקה. בשלב זה אני מציע לך לשוחח עם המורים בביה"ס ולקבל מהם מידע על מצבה בביה"ס, וכן לשוחח עם המחנכת של כתה ו' שהכירה אותה אולי מספר שנים. לאחר מכן, אני מציע להוועץ ברופא הילדים, ולשקול עמו אם נכון להפנות את בתך לאבחון של הפרעת קשב ורכוז, אבחון של לקויות למידה או בדיקות אחרות. שבת שלום, ד"ר ברנע ארז.
טל, ערב טוב נדמה לי שהשאלה הראשונה והחשובה ביותר היא מה כן החלום שלך. מה באמת היית רוצה לעשות? מה מדליק לך את האור בעיניים? באשר לשאלה הספציפית האם להמשיך במסלול הלימודים הנוכחי, מצד אחד אני דוגלת באמונה שהכל אפשרי. אמנם לא פשוט , לא קל, אבל ניתן להגשים כל מטרה נבחרת. מצד שני כדי להגשים באמת צריך לרצות. אתה נמצא במסלול קשה. בתחום שאולי לא מתאים לך. עצתי היא לעצור למחשבה אמיתית מה טוב לך באמת לעתיד ולנפש. בנוגע לאבחון - עלות של אבחון היא כ - 2000 שקלים לאבחון רב תחומי. מזמינה אותך להמשיך לחשוב ולהתלבט יחד. הרבה הצלחה בכל מסלול שתבחר בברכה אלמוג
לילה טוב, המחשבון המסופק בבחינה הוא לביצוע 4 פעולות החשבון בלבד. מחשבון בסיסי ביותר. בברכה אלמוג
בוקר טוב, האבחון המאוחר יקשה מאוד לקבל הכרה במרכז הארצי לשם התאמות בבחינה הפסיכומטרית. בנוגע למשרד החינוך המצב טוב יותר... עם הגשת האבחון לועדת חריגים את זכאית לגשת לבחינה מותאמת. כלומר , צמצום שאלות הבחינה ( 3 שאלות במקום 4 ) לאיזה חוג את מבקשת להתקבל? כמה יחידות בגרות מאושרות יש לך כעת ללא מתמטיקה? יכול להיות שיש פיתרון יצירתי... השיבי לי ונמשיך משם. בברכה אלמוג
שלום, קודם כל ניתן לתקן בקלות את ברזל וויטמין B12. דבר נוסף - כדאי חהיבדק עח ידי נוירולוג ופסיכיאטר גם כן ולנסות להבין את הבעיה.
צהריים טובים, ראשית אני מציעה להיזהר. אם מטרת האבחון היא הבחינה הפסיכומטרית, כאשר לא אובחנת בעבר, הסיכוי לקבלת התאמות היבחנות נמוך מאוד. שנית, את מתארת חרדה. יתכן שלא מדובר כלל בדיסקלקוליה, אלא ליקוי למידה כללי או חסר באסטטרטגיות למידה. שלישית, מהו תחום הלימודים בו את מעוניינת? יתכן שאת זקוקה לאבחון רב תחומי מקיף ולא רק בתחום אחד. ולבסוף - יש לבדוק היטב במוסדות בהם את רוצה ללמוד איזה אבחון מקובל עליהם עלמנת לא להוציא כספים רבים לחינם מבלי שהאבחון יכובד לבסוף.נסי להשיב על שאלותיי ונמשיך משם. בברכה אלמוג
ניר, לילה טוב תודה רבה על הכנות והשיתוף בפרטים לא פשוטים. על מנת להשיב על שאלתך בצורה הטובה ביותר אני צריכה לראות את האבחון שלך. עם זאת, בנוגע להפרעות קשב חשוב שתדע כי בכל רגע שבו אינך מטפל בהן אתה פוגע בצורה קשה באיכות חייך, ולא רק בתחום הלמידה. מדובר ביכולת לקרוא ספר, לראות סרט טוב ולהנות לאורך זמן מבילוי הדורש ריכוז. ריטלין היא אחת התרופות הותיקות בשוק, מעל 30 שנה, היא בטוחה יותר מאקמול, ולבעלי הפרעת קשב היא מועילה במידה רבה מאוד. הסכנב בשימוש בריטלין היא לאדם שאינו זקוק לתרופה, אך בהחלט לא במקרה שלך. פנה לרופא המשפחה , פנה לנוירולוג והתייעץ , אך אל תפגע בזכותך להצליח בגלל דעה קדומה. בהצלחה אלמוג
ערב טוב, לפני מורה אני זקוקה למעט יותר מידע. האם קיים אבחון בתוקף? האם הוגשה בקשה למרכז הארצי לקבלת התאמות היבחנות? האם אתה משתמש בריטלין? האם העזרה הנדרשת היא בתחום המתמטיקה בלבד, ויותר מכך האם שימוש במחשבון עשוי לפתור את הבעייה? נסה להשיב על שאלותיי ונמשיך משם... בברכה אלמוג
פגי שלום, עדי לא נמצאת במעקב נוירולוגי. אמנם היא עברה בירור בעבר, אך משנה לשנה נצבר עוד מידע ויש עוד בדיקות שאפשר להציע. נראה שהחשובה מכולן היא MRI (אם עוד לא בוצעה). לכן אני ממליצה לחזור למעקב נוירולוגי, לעדכן את הבדיקה של עדי ואת הבירור המטבולי-גנטי והדמייתי שאפשר להציע לה. מבחינת טיפול: נשמע בעדי מקבלת מגוון טיפולים שבודאי קידם אותה. לאחר הערכה עדכנית אפשר יהיה לגבש "תוכנית פעולה" למצבה הנוכחי. בברכה
שלום רב, לעניות דעתי, המסלול הנכון הינו מבחן BRC ואז החלטה לגבי הטיפול (לא אמרתי תרופות....). בהצלחה, ד"ר מ. למפיט
איני מכיר התמחות שכזו. יחד עם זאת לא בטוח שהבעיה היא תעסוקתית. הייתי ממליץ פגישת יעוץ עם פסיכולוג קליני על מנת לבחון מה מוקד הבעיה ולהמשיך משם.
בוקר טוב, אתחיל מן הסוף. מאוד לא אהבתי את השאלה האחרונה, אשר קלקלה מבחינתי סדרת שאלות אינטיליגנטיות ולגיטימיות. אז לא! דיסגרפיה היא תופעה נוירולוגית מולדת. שום מורה לא יכול ליצור אותה או לגרום לה. דיסקלקולים לא! מצטיינים בהנדסה שכן פעמים רבות תפיסת המרחב שלהם לקוייה ואינם מבחינים בחלקי צורות גיאומטריות. אין קשר בין דיסגרפיה לדיסקלקוליה. בברכה אלמוג דיסגרפיה אכן מתבטאת בכתב יד בלתי קריא, שגיאות כתיב וצורך להשקיע אנרגיות רבות בעיצוב הכתיבה על מנת שתהיה קריאה אם בכלל.
צהריים טובים, האבחון חשוב ומשמעותי. אסור לוותר. יש לדרוש מבית הספר אבחון רב תחומי. זו זכותכם ובהחלט לא מוקדם מדי! יתכן וקיימת דיסקלקוליה... חשוב מאוד לבדוק. בברכה אלמוג
לא ידוע לי על תופעה כזאת, בדרך כלל זה משהו רגשי לא הגיוני שאם זה לא קיים בשום תחום אחר, זה ליקוי אורגני עירית
אבחות מת"ל הוא אבחון חלקי ביותר. למעשה הוא מפספס חלקים משמעותיים הנוגעים לרגש וסביבה ובנוסף חסר בו המגע האנושי וההבנה כיצד אתה מתמודד במשימות לימודיות כתהליך ולא בתוצאה. הבעיה בקיומו של אבחון נוסף היא מטרתו. אם האבחון דרוש למוסד אקדמאי והמשך לימודים, הרי שנדרשת בדיקה האם יכובד במוסד בו אתה רוצה ללמוד. אבחון להכוונה בחיים והתמודדות רגשית הוא כבר שונה לחלוטין. במקרה זה דרוש אבחון רב תחומי מקיף. יתכן כי בנוסף לחיזוק תחושת היכולת בלמידה אתה זקוק לתמיכה והכוונה רגשית על מנת לבנות מטרות ולגייס כוחות בחיים בכלל ולא רק בתחום הלמידה. בברכה אלמוג
ערב טוב, נדמה לי שלידכם יש סניף של מכון תושייה... על כל פנים אנסה לבחון אפשרויות נוספות ואחזור אלייך בברכה אלמוג