הילד מתקשה בקריאה או בחישובים פשוטים? קיים פער בין יכולת...
אושר בקריאה ראשונה: ילדים ובני נוער ממשפחות מתחת לקו העוני...
האם לבצע אבחון מורחב או מצומצם? מהו אבחון דידקטי, לעומת...
אבחון פסיכודידקטי לילדים ונוער נעשה פופולרי למדי, וילדים...
כ-10% מהילדים מתמודדים עם לקויות למידה. אבחון בגיל צעיר...
שלום, EEG נועד לעזור לאבחן אפילפסיה או הפרעות אחרות בהולכה העצבית של המוח (אנצפלופטיה, ESES ועוד). EEG לא שולל ולא מאבחן הפרעת קשב. אין בדיקה שמאבחנת הפרעת קשב. גם מבחן קשב ממוחשב לא מאבחן הפרעת קשב, וברוב מכריע של המטופלים הוא מיותר וחסר ערך (למעט מיקרים בודדים שבהם מבחן קשב ממוחשב יכול לתרום משהו בתהליך האבחון). האבחון של הפרעת קשב נעשה ע"י תשאול מעמיק אצל רופא (נוירולוג או פסיכיאטר או רופא קשב), שמסתמך על שאלות רבות למטופל ולהוריו + מידע ושאלונים מההורים ומהצוות החינוכי + אבחון דידקטי או פסיכודידקטי (בגיל המתאים). בכל מקרה, בגיל 1.10 לא בודקים הפרעת קשב. אם יש בעיה קוגגניטיבית, רגשית או התנהגותית - צריך לפנות למכון להתפתחות הילד. בברכה
שלום תגובה לתרופה היא אינדיבידואלית ואצל מובגרים אין קשר ישיר בין משקל הגוף ומינון של תרופה מינון קונצרטה מעבר ל72 מ"ג נחשב חריג ודורש אישור של נוירולוג או פסיכיאטר
שלום רב מציע לשאול את המרכז הארצי להערכה. בהצלחה
הילד מתקשה בקריאה או בחישובים פשוטים? קיים פער בין יכולת...
אושר בקריאה ראשונה: ילדים ובני נוער ממשפחות מתחת לקו העוני...
האם לבצע אבחון מורחב או מצומצם? מהו אבחון דידקטי, לעומת...
אבחון פסיכודידקטי לילדים ונוער נעשה פופולרי למדי, וילדים...
כ-10% מהילדים מתמודדים עם לקויות למידה. אבחון בגיל צעיר...
חוזרים לביה"ס: הילד מתקשה בקריאה? ייתכן שהוא סובל...
כדי לסייע לילדים הסובלים מלקויות למידה, חשוב לזהות את הקושי...
על הורי הילד ליצור תקשורת טובה עם הצוות החינוכי. לשם כך,...
רבים מהילדים המתמודדים עם הפרעת קשב וריכוז ימשיכו להתמודד...
כל ילד שלישי בישראל סובל מלקות למידה. למרות זאת, האבחון...
שלום, EEG נועד לעזור לאבחן אפילפסיה או הפרעות אחרות בהולכה העצבית של המוח (אנצפלופטיה, ESES ועוד). EEG לא שולל ולא מאבחן הפרעת קשב. אין בדיקה שמאבחנת הפרעת קשב. גם מבחן קשב ממוחשב לא מאבחן הפרעת קשב, וברוב מכריע של המטופלים הוא מיותר וחסר ערך (למעט מיקרים בודדים שבהם מבחן קשב ממוחשב יכול לתרום משהו בתהליך האבחון). האבחון של הפרעת קשב נעשה ע"י תשאול מעמיק אצל רופא (נוירולוג או פסיכיאטר או רופא קשב), שמסתמך על שאלות רבות למטופל ולהוריו + מידע ושאלונים מההורים ומהצוות החינוכי + אבחון דידקטי או פסיכודידקטי (בגיל המתאים). בכל מקרה, בגיל 1.10 לא בודקים הפרעת קשב. אם יש בעיה קוגגניטיבית, רגשית או התנהגותית - צריך לפנות למכון להתפתחות הילד. בברכה
שלום תגובה לתרופה היא אינדיבידואלית ואצל מובגרים אין קשר ישיר בין משקל הגוף ומינון של תרופה מינון קונצרטה מעבר ל72 מ"ג נחשב חריג ודורש אישור של נוירולוג או פסיכיאטר
שלום רב מציע לשאול את המרכז הארצי להערכה. בהצלחה
דוד שלום (כן, מקובל להתחיל ב"שלום"). בדיקה נקודתית לא יכולה לשקף את מהלך החיים השלם של ילד עם הפרעת קשב וריכוז על כל מורכבותה. כדי לאבחן הפרעת קשב וריכוז, ואם יש הפרעה כזו - איך היא משפיעה על הילד וסביבתו בתחומים השונים (לימודי, התנהגותי, חברתי, משפחתי, רגשי), יש צורך באבחון מעמיק ומפורט ע"י נוירולוג או פסיכיאטר שמומחה בתחום. לעיתים יש צורך בבירור נוסף, כגון: אבחון דידקטי או פסיכודידקטי לאפיון רמה שיכלית ולקויות למידה, הערכת פסיכולוג אם יש חשד לדיכאון או חרדה, ולעיתים אף בדיקות דם, EEG או הדמיה. נדיר שיש צורך במבחני קשב ממוחשבים, כגון TOVA או MOXO. כאמור, מבחן נקודתי לא משקף את מה שקורה בשגרת היומיום בגן, בבי"ס ובבית עם המשפחה והחברים. בברכה (כן, מקובל לסיים ב"תודה").
שלום מרב, איני מכירה באופן אישי את המכונים הללו. אם את מעוניינת, תוכלי להתייעץ עם מכון אות ועוד בירושלים, המבצע אבחונים לגילאים השונים, בטלפון: 02-5611561. בהצלחה,
לנתן שלום, המצב שאתה מתאר אכן מורכב. כדאי לך להתעייץ שנית, או עם אותה נוירולוגית או אם נוירולוג אחר, ואולי עם פסיכיאטר שיצליח לנווט היטב בין טפול בקשיי הקשב לבין הנטיה לדכאון. בברכת בריאות, כרמל ערמון
שלום שרון, האם יש רק שגיאות כתיב או גם קשיים נוספים בקריאה או בכתיבה? האם בכתיבה יש קשיים נוספים מעבר לשגיאות כתיב? חשוב גם לשים לב אילו סוגי שגיאות כתיב יש והאם הן משפיעות על קריאות הכתב. בכל אופן אם יש קשיים בכתיבה בהיבט הדיוק (שגיאות כתיב) מומלץ לפנות להוראה מתקנת. אבחון דידקטי מיועד לבחון את תפקודי הלמידה ובודק תחומים כגון קריאה, כתיבה, הבנת הנקרא, שפה, זיכרון, וכד'. לכן במידה ויש קשיים נוספים בתפקודי הלמידה ו/או הוראה מתקנת לא מביאה לשיפור מספק, מומלץ לפנות לאבחון. מרכז "אות ועוד" נמצא בירושלים, את מוזמנת להתייעץ עימנו בטלפון 02-5611561. בהצלחה,
שלום רב, במידה והאבחון מלמד כי יש לקויות למידה ויש צורך בלמידה פרטנית, עלייך לקבל שיעורים בהוראה מתקנת. אצלנו במכון ניתן לקבל הוראה מתקנת. נשמח לתאם לך שיעור הערכה עם מנהלת מקצועית, עלייך להביא עמך את האבחון והמנהלת המקצועית תכין בעבורך תכנית למידה אישית ללמידה במכון. נשמח לתת מידע ופרטים נוספים. מס' הטלפון שלנו הוא: 02-5611561 מרכז "אות ועוד" רחוב סוקולוב 15 ירושלים
שלום, במקרים שישנה הצדקה למתן שתי ההתאמות ניתן להמליץ על שתיהן. שימי לב שהכתבה לבוחן ניתנת על ידי אבחון דידקטי ואילו לשם קבלת המלצה על מבחן מותאם יש לבצע גם השלמה פסיכולוגית לאבחון זה. בהצלחה!
שלום, לא ציינת בת כמה את, אך אם את בוגרת ניתן לבצע אבחון להפרעת קשב וריכוז אצל נוירולוג המתמחה במבוגרים. דיסגרפיה מאובחנת באמצעות אבחון דידקטי, אך במידה ואת מעוניינת לטפל בקשיי הכתיבה ניתן להגיע לסיוע של הוראה מתקנת ללא אבחון קודם. אבחון למבוגרים מומלץ בעיקר למי שהינם סטודנטים או לקראת השכלה גבוהה, ואז יש לפנות לאבחון מת"ל. בהצלחה רבה!
היי.. אבחון דידקטי בודק אם יש חשד לקושי בתפקודי הלמידה. הכוונה לקריאה, כתיבה, הבנת הנקרא, זיכרון וכו'. לפי התיאור שלך, אין חשד לתפקודים אלו ולכן אין צורך לפנות לאבחון דידקטי. לעומת זאת, אם יש חשד לקשיי קשב וריכוז, ניתן ומומלץ לפנות לנוירולוג לבירור מעמיק בנושא הקשב, אשר יוכל להמליץ על טיפול תרופתי במידת הצורך. בהצלחה!
שלום חיה, מתוך דוג' אחת מבודדת, לא אוכל להגדיר "בעיה" או מקור של בעיה. באופן כללי אומר שזה עשוי (!) לבטא קושי ביכולת להפשטה. אם את חושדת שלבנך ישנם קשיי למידה כלשהם אז הייתי מציעה אבחון דידקטי. אם לא, ומדובר בדוג' אחת בלבד, אז את יכולה לתרגל איתו את המשימה הזו הפוך מבלי שהצורה לנגד עינכם למשל איזו צורה יש לשמש, לפיצה וכו' לאחר מכן למנות את כל הדברים שאנחנו מכירים שיש להם צורה שדומה עיגול. אפשר גם לשחק משחק אסוציאציות חופשי בתור התחלה, גם כדי להפוך את הלימוד לחוויתי ומהנה, ובכל פעם שמזכיר קטגוריה לחזור על זה בעזרת הסבר (למשל אם מגפיים מזכירים לו שלוליות - תאמרי שזה כי מגפיים שייכים לעונת החורף). בברכה, ירדן פרידון ברשף פסיכולוגיה קלינית וייעוץ מבוגרים וילדים 0523873044
שרון שלום רב, הפרעות קשב וריכוז ומתן תרופות, ניתן לאבחן על ידיי נוירולוג. שלב אחד קודם, במכון שלנו ניתן לאתר את הלקויות הן על ידיי אבחון דידקטי/פסיכודידקטי-(אחד מהמרכיבים לבדיקת קשב הוא אבחון דידקטי) וכמו כן, לתאם איתנו הערכה. הערכה מתבצעת עם המנהלות המקצועיות שלנו. בה נוכל לזהות את הקשיים ולבנות לילד תכנית עבודה להוראה מתקנת. ניתן ליצור קשר אצלנו במכון "אות ועוד" רחוב סוקולוב 15-ירושלים 02-5611561 בברכה ובהצלחה!
שלום רב, אצלנו, במכון "אות ועוד", נהוג לשאול את התלמיד, האם הוא ילמד עם רטלין? במידה וכן, מומלץ לעבור את האבחון עם רטלין. בברכה, "אות ועוד" רחוב סוקוךוב 15 ירושלים 02-5611561
ממליץ על מבחן מוקסו לבדיקת יעילות התרופה.
רינה שלום, אבחון דידקטי בא לאבחן לקויות למידה. בדיקת TOVA היא בדיקת עזר שלעתים משתמשים בה לצורך אבחון של הפרעת קשב ורכוז. הן האבחון הדידקטי, והן בדיקת ה-TOVA אינם אבחון של הפרעת קשב ורכוז. כמו כן, ה-"המלצות" שאת מצטטת אינן המלצות, אלא תאור מלולי של תוצאות. בדיוק בשל כך צריך אבחון של הפרעת קשב ורכוז שיעזה ע"י רופא - פסיכיאטר ילדים, נוירולוג ילדים או רופא ילדים שהתמחה בכך. באבחון כזה הרופא בודק האם הנער עומד בקריטריונים האבחנתיים, בוחן האם יש מצוקה או פגיעה בתפקוד, ומביא בשקול גורמים נוספים. הרופא אמור לתת בסופו של דבר תשובה מעשית, כלומר המלצות מעשיות. בקצור, אני ממליץ לפנות לאבחון של הפרעת קשב ורכוז, ולשקול אתו את האפשרויות הטפוליות השונות. שבת שלום, ד"ר ברנע ארז.
רינה שלום, בעקבות האבחון הדידקטי, חשוב שתפנו לנוירולוג-ילדים או פסיכיאטר-ילדים, לצורך אבחון של הפרעת קשב וריכוז. לאבחון הזה תביאו שאלונים ספציפים כפי שיבקשו מכם (גם מההורים וגם מהמורה), מכתב מהמורה על המצב הלימודי-חברתי-התנהגותי-ריגשי, ואת האבחון הדידקטי שבוצע. כמו כן תוודאו שבוצעו בעבר בדיקות שמיעה ובדיקת עיניים. לגבי מבחן TOVA או כל מבחן ממוחשב אחר: ההמלצות הן לא לבצע מבחן שכזה, אלא אם הנוירולוג או הפסיכיאטר בקשו ספציפית לעשות מבחן כזה לאחר אבחון אצלם ובהתאם לשיקול דעתם. לכן, על סמך הTOVA אי אפשר להחליט כלום. בכל מקרה, אבחון של הפרעת קשב הוא מעמיק ונמשך שעה לפחות, ואף רופא לא ימליץ לתת תרופה כזאת או אחרת על סמך חמש שורות בפורום. בברכה
היי לי! אפשרויות התעסוקה בתחום מאוד מגוונות. ישנן בוגרות המועסקות במסגרת משרד החינוך, ואז נדרשת תעודת הוראה, ישנן בוגרות העובדות במסגרות פרטיות כמו מכוני אבחון או רשתות בתי ספר שאינן שייכות למשרד החינוך (כגון רשת עמל), ישנן בוגרות העובדות במכוני אבחון וטיפול לסטודנטים...המשרות יכולות להיות חלקיות או מלאות -ישנן מאבחנות שעובדות במקום אחד בלבד, וישנן מאבחנות שמפצלות ועובדות במשרות חלקיות בשני מקומות. תמיד, כמו בכל תחום, מומלץ למצוא עבודה בתחום במהלך התואר (למשל בהוראה מתקנת) כדי לרכוש ניסיון שגם יסייע לך להבין מה מתאים לך וגם ייתן לך יתרון חשוב בסוף התואר. לגבי תעודת מאבחן - כיום אין תעודה כזו. אבחונים דידקטיים אמורים להתבצע ע"י בעלי תואר שני באבחון ובטיפול בלקויות למידה. לגבי הוראה מתקנת - אפשר להיות מורה מתקנת בלי תואר שני, למעשה אין התייחסות להסמכה הנדרשת בחוק על מנת לעסוק במקצוע. אצלנו במרכז "אות ועוד" מעסיקים רק מורות בעלות תואר ראשון בתחומים רלוונטיים, כאשר קיימת עדיפות למורות הנמצאות בלימודי התואר השני. על מנת להיות מורת שילוב בבתי ספר דרושה כמובן תעודת הוראה, אך אין דרישה הכרחית לתואר שני. בהצלחה, אביה
שלום חני, לאחרונה, חלים שינויים בתחום של אבחונים והכשרה בתחום של לקויות למידה. המגמה היא להכשיר מאבחנים דידקטיים בעלי תואר שני. כדאי לפנות לאגף לקויות למידה במשרד החינוך ולקבל מהם את האינפורמציה המתבקשת. בהצלחה!
שלום רב, על מנת לקבל תוספת זמן או התאמות אחרות לדרכי היבחנות, יש צורך לבצע אבחון דידקטי. עבור נערה בת 12 מדובר בפגישה אחת שתימשך כארבע שעות. בהתאם לממצאי האבחון ולצרכים שיעלו ממנו, המאבחן/ת יוכלו להמליץ על התאמות שונות, לרבות תוספת זמן. במרכז "אות ועוד" מתקיימים אבחונים דידקטיים המועברים ע"י מאבחנים בעלי תואר שני באבחון ובטיפול בלקויות למידה. לקבלת פרטים נוספים על אבחון במרכז "אות ועוד", ניתן לפנות בטלפון 02-5611561. בברכה, אביה מרכז "אות ועוד"
שלום רב, אבחון פסיכו דידקטי בנוי מאבחון דידקטי והשלמה פסיכולוגית. אבחון דידקטי כולל התייחסות לתפקודי למידה, קריאה, כתיבה, הבנת הנקרא וכו'. השלמה פסיכולוגית בודקת היבטים רגשיים. אצלנו במכון מתקיימים אבחונים. נשמח לתת פרטים נוספים אצלנו במרכז "אות ועוד". טלפון:02-5611561 בברכה, אביה בטקר מנהלת מקצועית
יונה שלום, את מתארת שבתך אובחנה כלוקה בהפרעת קשב ורכוז ללא היפראקטיביות, מגלה קושי בחשבון, ויש קשיים בזכרון. יתכן והקשיים בזכרון מקורם בהפרעת הקשב והרכוז - היא אינה מרוכזת כאשר לומדים את החומר, הדברים לא נרשמים בזכרון, ולכן אין מהיכן להוציאם. יתכן גם שהיא סובלת גם מלקות למידה, המופיעה בשכיחות גבוהה בקרב ילדים הלוקים בהפרעת קשב ורכוז. מומלץ לטפל בהפרעת הקשב והרכוז, ולהוועץ במחנכת וביועצת ביה"ס לגבי בצוע אבחון דידקטי. לצערי, אין טפול "טבעי" יעיל, ואם אובחנה הפרעת קשב ורכוז, מומלץ להתחיל גם טפול תרופתי. יום טוב, ד"ר ברנע ארז
דנה שלום, קושי באנגלית ומתמטיקה יכול לנבוע הן הפרעת קשב ורכוז והן מלקות למידה, ובהחלט רצוי לברר את קיומן של הפרעות אלו. אני מציע תחילה להוועץ במחנכת הכתה, ובמורים של מקצועות אלו, הן המורים בביה"ס, והן המורים הפרטיים. אבחון דידקטי מבוצע אצל פסיכלוג/ית. אבחון של הפרעת קשב ורכוז מבוצע ע"י פסיכיאטר ילדים, נוירולוג ילדים או רופא ילדים שהוכשר לכך ("רופא קשב"). יום טוב, ארז ברנע.
דלית שלום, רופא קשב - רופא ילדים שהוסמך לאבחון של הפרעת קשב ורכוז - מוסמך הן לאבחן הפרעת קשב ורכוז והן לטפל בה. בנוסף, מטפלים בהפרעות אלו גם פסיכיאטרים וגם נוירולוגים. לצערי, הן פסיכיאטריה של ילדים והן נוירולוגיה של ילדים, הם מקצועות במצוקה, כלומר חסרים בהם רופאים רבים, ולכן התורים לפסיכיאטר ילדים או נוירולוג ילדים ארוכים מאד. אבחון של לקויות למידה הוא אבחון פורמלי (שנקרא 'אבחון דידקטי'), ובד"כ אינו מבוצע ע"י רופאים, ואינו כלול בסל הבריאות (כלומר, לא ממומן ע"י קופת החולים). עם זאת כל אחד מהרופאים הללו שיכולים לאבחן הפרעת קשב ורכוז מתייחס לכלל מצבו של הילד ויוכל לחוות את דעתו גם לגבי המסגרת החנוכית המתאימה לילד. שבוע טוב, ד"ר ברנע ארז.