ממחקרים חדשים עולה כי תינוקות המוצצים מוצץ בזמן השינה...
המוצץ- המצאה גאונית, הגורמת לתלות ושלווה במרוץ ההורות, נמצא...
מוצץ או אצבע? עדיף מוצץ, וגם ממנו כדאי להיגמל לפני גיל ארבע...
תינוקות מפעילים באופן טבעי את רפלקס המציצה וזקוקים להפעלתו...
החל מ-1 בספטמבר תיאסר חלוקת דוגמיות תחליפי חלב ליולדות על...
שלום, מוצץ מותר שכיבה לא רצוי
ענבל שלום,אנסה לענות לפי סדר היום שתיארת. כמות שעות שנת הלילה והיום סביב 14 וחצי שעות מהם כ11 שעות בלילה ועוד 2 פרקי שינה ביום - תקינים לגילו. הקימות בלילה לא אמורות להיום קימות של רעב - בגילו הוא אינו אמור להיות רעב בלילה - בייחוד לפי התפריט היומית המוצעת - וסביר כי הקימות נובעות מהרגלי הירדמות לא תקינים - למעשה הוא רגיל שכדי להירדם הוא זקוק למשהו ממך - או תמ"ל או מים או מוצץ. מבין 3 הנ"ל כדאי להשאיר את המוצץ - הוא זקוק למוצץ כחפץ מעבר - וניתן להרגיל אותו לקחת את המוצץ לבד באמצע הלילה אם הוא מתעורר (לעומת בקבוק שהוא זקוק שאת תביאי לו). כאשר רוצים להרגיל תינוק לקחת לבד את המוצץ - כאשר הוא מתעורר בלילה - יש לשים את המוצץ בידו ולקרב את היד שלו לפה - כך שהכנסת המוצץ הוא למעשה עושה בעצמו(בניגוד להכנסה של המוצץ לפה שלו על ידך). כך שבמרוצת הזמן הוא יבין שברגע שהוא נוגע במוצץ הוא יוכל להכניסו לפה בלי לקרוא לך. לגבי הארוחות - הן נשמעות מגוונות וטובות - כיון שהן כבדות לו - אני מציעה לתת לו לסירוגין טחינה בפירות ולסירוגין אגוזים/שקדים טחונים - ולא את שניהם באותה ארוחה. כנ"ל לגבי הירקות - אני מציעה לסירוגין גרגרי חומוס ולסירוגין עדשים כתומות. כך המנות לא יהיו כבדות מדיי ואז יש פחות סיכוי לנטיה להקיא אחרי הארוחות בהשכבה על הבטן. לא מומלץ לתת לו לראות טלויזיה במשך 15-20 דקות פעמים ביום - זה הרבה מאד(10 דקות ביום זה כבר הגבול העליון ), ובטח לא בטרמפולינה - כי זה מגביל את האפשרות להסיט את עצמו מהטלויזיה במידה והוא רוצה להתעסק במשהו אחר באותו זמן - ובמילים אחרות כשהוא בטרמפולינה מול הטלויזיה הוא "תקוע" מול הטלויזיה בלי יכולת "לברוח" - והטלויזיה "ממגנטת " אותם למרקע. אפשר להניח אותו בטרמפולינה אחרי הארוחה על מנת להקטין את אפשרות ההקאה - אך אז עדיף עם אוניברסיטה לגריה - או אפילו לשבת לידו ולקרוא לו סיפור מתוך ספר. לגבי תכולת הארוחה העשירה בברזל - שהינו עם עוף בלי בשר - עוף גם מכיל ברזל והוא גם חלבון - על כן אין בעיה להסתפק בעוף - בייחוד שהוא מקבל ההעשרה עם עדשים ובארוחת פירות עם טחינה/אגוזים טחונים/שקדים טחונים - זה עשיר בברזל וזה נהדר!! היכולת לאכול מוצקים לא בהכרח קשורה לשיניים - יש תינוקות בני חצי שנה ללא שיניים שאוכלים מוצקים ולעומתם יש תינוקות בני שנה עם שיניים שחייבים הכל מרוסק. היכולת לאכול מוצקים קשורה להתנסות של התינוק באוכל במרקמים שונים, ובלימוד עצמי איך להעביר את האוכל מקידמת הפה לאחור ולעיסת המזון בעזרת החניכיים - כך שאפשר לנסות להציע לו מזונות לדוגמא מתוך המרק - שאת מועכת במזלג לעומת ריסוק בבלנדר - ולראות האם הוא מסתדר עם זה. במידה וכן אפשר להמשיך בחשיפה למוצקים יותר - כולל דגים(בלי עצמות כמובן), ביצה קשה מגורדת,ביצה מקושקשת , חתיכות קטנות של פשטידה, ובמידה ולא - ממשיכים עם המרוסקים ומנסים שוב בעוד שבועיים. לגבי תוספת מלח - האוכל צריך להיות טעים אך הוא לא צריך להיות מלוח - כיון שהמתוק שלך לא זקוק לתוספת מלח למאכלים כי הוא לא מכיר משהו אחר - אין סיבה לא לאפשר לו לאכול מזונות בטעם הטבעי שלהם. אך מותר ואף רצוי לתת לו לטעום מאכלים מתוך תפריט המשפחה - גם אם זה מתובל/ מלוח וכדו' כל עוד זה במרקם המתאים לו. בכל הקשור לאוכל חשוב להקפיד על הגיוון יותר מאשר על הכמות - כלומר הוא יכול לטעום ממגוון מאכלים, טעמים, מרקמים - בין אם זה מתובל ובין שלא. האוכל שאת מכינה ספציפית לו רצוי שיהיה בטעם הטבעי שלו.בתיאבון!
גלי שלום, זו התנהגות מצויינת לגילה! מגיל 3 חודשים תינוקות מתחילים למצוא את קו האמצע שלהם - ולכן - כאשר הם שוכבים על הגב, מתחילים לראות הרמת ידיים לכיוון צעצועים (באוניברסיטה למשל), מתחילים לראות שילוב הידיים/אצבעות אחת עם השניה - והכנסת הידיים לתוך הפה(ובד"כ הם מכניסים את 2 הידיים לפה - ונראה כי מגרדים את החניכיים- אף כי זו בד"כ לא הגיל של בקיעת השיניים ). בגלל מציאת קו האמצע - תינוקות מרבים להכניס את הידיים לפה - והם לעיתים "באטרף" על זה - וזה נורמלי!!לא צריך להוציא לה את הידיים מהפה - כי זו תגובה התפתחותיתי שלה - אבל כאשר היא עייפה אם את רוצה להוציא לה את הידים ולהכניס מוצץ במקומם - זאת אפשרות הגיונית ונכונה. המשך יום נעים!
ממחקרים חדשים עולה כי תינוקות המוצצים מוצץ בזמן השינה...
המוצץ- המצאה גאונית, הגורמת לתלות ושלווה במרוץ ההורות, נמצא...
מוצץ או אצבע? עדיף מוצץ, וגם ממנו כדאי להיגמל לפני גיל ארבע...
תינוקות מפעילים באופן טבעי את רפלקס המציצה וזקוקים להפעלתו...
החל מ-1 בספטמבר תיאסר חלוקת דוגמיות תחליפי חלב ליולדות על...
מהו ההבדל בין חלב אם לתחליפי חלב? האם יש דרך להגביר ייצור...
ציוד לתינוק - הכל מתוק, הכל חדש ואתם רוצים הכל, מה באמת...
שחרור התינוק מבית החולים גורם שמחה להוריו, אך הוא גם מלווה...
מתי חולף הצורך המיידי במציצה, ומתי המוצץ הופך מתשובה לצורך-...
בקרוב תופסק חלוקת דוגמיות תרכובות מזון לתינוקות בבתי...
מחקרים מראים שעד גיל 3 יחלו במחלה עד 95% מן הילדים לפחות...
הלידה, ימי האשפוז והחזרה הביתה עם תינוק רך מחייבים היערכות...
הקשר בין השימוש במוצץ ודלקת האוזן התיכונה בפעוטות
שמירה על לחות השפתיים בשרב, נהיגה בטוחה עם ילדים והמלצות...
איזה צחצוח חשוב יותר ומתי להגיע לבדיקה אצל אורתודונט? 10...
בלי סיפורים לפני השינה, בלי משחקים ובלי סיבובים ברכב...
מנהג מציצת הדם אחרי הברית מעמיד את הרך הנולד בסיכון גבוה פי...
חולמים על שיניים ישרות? אין קיצורי דרך, אין פתרון קסם ואין...
האם הנקה מונעת הריון? ואיך כדאי להגן על עצמכם מהריון נוסף...
הסיבה למוות בעריסה אינה ידועה, אך ישנם מספר כללי בטיחות...
איך מאכילים פג? איך מסייעים לו לנשום? איך מייצבים את גופו...
עישון, השכבה על הבטן, חימום יתר והנחת אביזרים במיטת התינוק...
תיקים לתינוקות צעצועי תינוקות בטיחות ילדים גב אורתופדיה
לא בריא לשיניים? ילדותי? או צורך טבעי שמסופק באמצעות...
שלום, מוצץ מותר שכיבה לא רצוי
ענבל שלום,אנסה לענות לפי סדר היום שתיארת. כמות שעות שנת הלילה והיום סביב 14 וחצי שעות מהם כ11 שעות בלילה ועוד 2 פרקי שינה ביום - תקינים לגילו. הקימות בלילה לא אמורות להיום קימות של רעב - בגילו הוא אינו אמור להיות רעב בלילה - בייחוד לפי התפריט היומית המוצעת - וסביר כי הקימות נובעות מהרגלי הירדמות לא תקינים - למעשה הוא רגיל שכדי להירדם הוא זקוק למשהו ממך - או תמ"ל או מים או מוצץ. מבין 3 הנ"ל כדאי להשאיר את המוצץ - הוא זקוק למוצץ כחפץ מעבר - וניתן להרגיל אותו לקחת את המוצץ לבד באמצע הלילה אם הוא מתעורר (לעומת בקבוק שהוא זקוק שאת תביאי לו). כאשר רוצים להרגיל תינוק לקחת לבד את המוצץ - כאשר הוא מתעורר בלילה - יש לשים את המוצץ בידו ולקרב את היד שלו לפה - כך שהכנסת המוצץ הוא למעשה עושה בעצמו(בניגוד להכנסה של המוצץ לפה שלו על ידך). כך שבמרוצת הזמן הוא יבין שברגע שהוא נוגע במוצץ הוא יוכל להכניסו לפה בלי לקרוא לך. לגבי הארוחות - הן נשמעות מגוונות וטובות - כיון שהן כבדות לו - אני מציעה לתת לו לסירוגין טחינה בפירות ולסירוגין אגוזים/שקדים טחונים - ולא את שניהם באותה ארוחה. כנ"ל לגבי הירקות - אני מציעה לסירוגין גרגרי חומוס ולסירוגין עדשים כתומות. כך המנות לא יהיו כבדות מדיי ואז יש פחות סיכוי לנטיה להקיא אחרי הארוחות בהשכבה על הבטן. לא מומלץ לתת לו לראות טלויזיה במשך 15-20 דקות פעמים ביום - זה הרבה מאד(10 דקות ביום זה כבר הגבול העליון ), ובטח לא בטרמפולינה - כי זה מגביל את האפשרות להסיט את עצמו מהטלויזיה במידה והוא רוצה להתעסק במשהו אחר באותו זמן - ובמילים אחרות כשהוא בטרמפולינה מול הטלויזיה הוא "תקוע" מול הטלויזיה בלי יכולת "לברוח" - והטלויזיה "ממגנטת " אותם למרקע. אפשר להניח אותו בטרמפולינה אחרי הארוחה על מנת להקטין את אפשרות ההקאה - אך אז עדיף עם אוניברסיטה לגריה - או אפילו לשבת לידו ולקרוא לו סיפור מתוך ספר. לגבי תכולת הארוחה העשירה בברזל - שהינו עם עוף בלי בשר - עוף גם מכיל ברזל והוא גם חלבון - על כן אין בעיה להסתפק בעוף - בייחוד שהוא מקבל ההעשרה עם עדשים ובארוחת פירות עם טחינה/אגוזים טחונים/שקדים טחונים - זה עשיר בברזל וזה נהדר!! היכולת לאכול מוצקים לא בהכרח קשורה לשיניים - יש תינוקות בני חצי שנה ללא שיניים שאוכלים מוצקים ולעומתם יש תינוקות בני שנה עם שיניים שחייבים הכל מרוסק. היכולת לאכול מוצקים קשורה להתנסות של התינוק באוכל במרקמים שונים, ובלימוד עצמי איך להעביר את האוכל מקידמת הפה לאחור ולעיסת המזון בעזרת החניכיים - כך שאפשר לנסות להציע לו מזונות לדוגמא מתוך המרק - שאת מועכת במזלג לעומת ריסוק בבלנדר - ולראות האם הוא מסתדר עם זה. במידה וכן אפשר להמשיך בחשיפה למוצקים יותר - כולל דגים(בלי עצמות כמובן), ביצה קשה מגורדת,ביצה מקושקשת , חתיכות קטנות של פשטידה, ובמידה ולא - ממשיכים עם המרוסקים ומנסים שוב בעוד שבועיים. לגבי תוספת מלח - האוכל צריך להיות טעים אך הוא לא צריך להיות מלוח - כיון שהמתוק שלך לא זקוק לתוספת מלח למאכלים כי הוא לא מכיר משהו אחר - אין סיבה לא לאפשר לו לאכול מזונות בטעם הטבעי שלהם. אך מותר ואף רצוי לתת לו לטעום מאכלים מתוך תפריט המשפחה - גם אם זה מתובל/ מלוח וכדו' כל עוד זה במרקם המתאים לו. בכל הקשור לאוכל חשוב להקפיד על הגיוון יותר מאשר על הכמות - כלומר הוא יכול לטעום ממגוון מאכלים, טעמים, מרקמים - בין אם זה מתובל ובין שלא. האוכל שאת מכינה ספציפית לו רצוי שיהיה בטעם הטבעי שלו.בתיאבון!
גלי שלום, זו התנהגות מצויינת לגילה! מגיל 3 חודשים תינוקות מתחילים למצוא את קו האמצע שלהם - ולכן - כאשר הם שוכבים על הגב, מתחילים לראות הרמת ידיים לכיוון צעצועים (באוניברסיטה למשל), מתחילים לראות שילוב הידיים/אצבעות אחת עם השניה - והכנסת הידיים לתוך הפה(ובד"כ הם מכניסים את 2 הידיים לפה - ונראה כי מגרדים את החניכיים- אף כי זו בד"כ לא הגיל של בקיעת השיניים ). בגלל מציאת קו האמצע - תינוקות מרבים להכניס את הידיים לפה - והם לעיתים "באטרף" על זה - וזה נורמלי!!לא צריך להוציא לה את הידיים מהפה - כי זו תגובה התפתחותיתי שלה - אבל כאשר היא עייפה אם את רוצה להוציא לה את הידים ולהכניס מוצץ במקומם - זאת אפשרות הגיונית ונכונה. המשך יום נעים!
שלום לך אני לא יכולה לדעת, במידה ואתה בריא והכל אצלך תקין פיזית, זה משהו שצריך לבדוק לעומק כי אולי מדובר בסימפטום פיזי של משהו רגשי. מחשבה שעלתה לי שאולי סף הגירוי שלך עלה(אולי עקב צפיה מרובה בפורנו, או עליה ברמת הריגושים בסקס) ואולי דברים שהדליקו אותך בעבר וגרמו לזיקפה ספונטנית מחייבים יתר מאמץ ומגע או אוננות תוך כדי. אולי משהו בתגובה המינית השתנה. במידה ותרצה לבדוק זאת יותר לעומק תמיד תוכל לפנות למספר שיחות אצל מטפל מיני מוסמך. אשמח לסייע במידת הצורך בברכה אפרת מנור מטפלת מינית מוסמכת www.efratmanor.com
אין בעיה לשטוף.... נחמד, אבל לא בגלל שנשאר באוטו
אור שלום!גיל 7 חודשים זה כיף לא רגיל -כפי שציינת יש סקרנות, חיוכים לכל עבר, ונסיונות תקשורת . יחד עם זאת יש התפתחות מוטורית - אך לכל ילד יש את הקצב שלו ויש טווח התפתחות תקינה של כ3 חודשים לכל אבן התפתחות. 1. מצופה מתינוק להתיישב לבד - סביב גיל 9 חודשים. בגיל 7 חודשים בדרך כלל תינוקות יושבים יחסית יציב אם מושיבים אותם - אך הם לא יודעים להגיע לתנוחת הישיבה לבד. זה קורא רק סביב גיל 9 חודשים. לכן - חשוב מאד - לא להושיב את התינוקות לפני הגיל בו הם מתיישבים לבד - אפילו שהוא יושב יציב - כיון שאז אנו עושים לו את העבודה - והוא לא ילמד להתיישב בצורה הנכונה. כאשר תינוק לומד להתיישב לבד - הוא עושה זאת מהבטן - עולה על 6, מזיז את התוסיק הצידה לישיבה צידית ואח"כ מתיישב לישיבה רגילה. כאשר אנו מושיבים את התינוק - אנו מושיבים אותו מהגב -מזוית של 180 מעלות אנו מושיבים אותו לישיבה בזוית של 90 מעלות. ושוב זה בדיוק תנועה הפוכה ממה שהוא צריך ללמוד לעשות לבד. ולכן בנך שעדיין לא מתיישב בגיל 7 חודשים - לחלוטין בגדר הנורמה. אין צורך לגרות אותו להתיישב - רק סבלנות! 2. גם תנועת זחילה נלמדת סביב גיל 9 חודשים.הזחילה וההתיישבות בד"כ מגיעות ביחד - זו אותה תנועה צידית של האגן - ולכן בד"כ התינוק רוכש את 2 אבני ההתפתחות הללו באותו זמן - סביב גיל 9 חודשים. 3. לגבי מילמולים - בשלב הראשון חשוב לבדוק אם הוא שומע צלילים שונים ב2 האוזניים. האם הוא מפנה את ראשו אלייך כאשר את מדברת אליו? האם הוא מפנה את ראשו לעבר מקורות צליל שונות? במידה ויש לך ספק - תמיד אפשר לבקש מהרופא המטפל הפנייה לבדיקת שמיעה - ואם אכן שמיעתו תקינה - אז המילמולים יגיעו - לפעמים תינוקות כל כך עסוקים בדבר מסויים - כגון בקיעת שיניים, התקדמות מוטורית - או אפילו אכילת מאכלים חדשים במרקמים חדשים - שחלק מההתפתחות שלהם נשארת במצב "המתן" - ורק אחרי שהם גומרים עם חוויה אחת, הם מתפנים לחוויות אחרות. 4. ישנם תינוקות עם טונוס שרירים נמוך - ובדרך כלל תינוקות אלה גם מאד גמישים (זה אולי נשמע מצחיק אבל סביר להניח כי כל המתעמלות שזוכות במדליות אולימפיות בהתעמלות קרקע - היו בינקותם עם טונוס שרירים נמוך וגמישות יתר) - ותינוקות אלה - מתקשים לשאת את משקל גופם בד"כ עד גיל שנה - מאד קשה להעמידם - והם עושים בדיוק את מה שאת מתארת עם בנך - אינו מוכן כלל להניח את הרגליים על הרצפה עם קצת התנגדות של שרירי הרגליים. במידה וכך הדבר - כדאי לעשות מסאז'ים של כפות הרגליים - כדי להכין את כפות הרגליים מבחינה תחושתית לעמידה. בנוסף , כדאי להתייעץ עם פיזיוטרפיסטית ( לבדוק אם קיים פיזיוטרפיסטית במסגרת טיפת חלב) לבחון האם יש טונוס שרירים נמוך . בד"כ אחרי כמה מפגשים עם הפיזוטרפיסטית יש שיפור עצום - והבעיה נפתרת. 5. יתכן שהקושי שלו במחיאת כפיים, והושטת ידיים לחפצים נובעת מאותו טונוס שרירים חלש - כפי שציינתי בסעיף 4. ולכן גם כאן - כדאי להתעייץ עם פיזוטרפיסטית. בכל מקרה, אני מחזירה אותך לדבריי בהתחלה - לכל ילד יש את הקצב שלו - ונדרש מאיתנו מילת הקסם - סבלנות! גם תינוק שיתיישב לראשונה רק בגיל שנה (וכפי שציינתי מצופה שיעשה זאת סביב גיל 9 חודשים) - עדיין ייחשב כתקין. פרט לסבלנות שלנו - מילת המפתח בכל מה שקשור להתפתחות - זה התקדמות - אם בגיל 9 חודשים הוא עושה דברים שלא עשה בגיל 6 חודשים - אזיי הוא מתקדם ! וזה מה שחשוב!!!
ניתן להתייעץ עם קלינאית תקשורת מומחית לתינוקות. כמו כן רופא אף אוזן גרון.
מה שהוא צריך זה ללמוד מה לעשות וזה לוקח זמן, לעיתים הנוכחות של ההורה בחדר מפריעה יותר מאשר עוזרת, את יכולה להשאר בחדר שלו לשבת על כיסא (לא מול המיטה שלו אלא בפרופיל) להמתין דקה שלמה (על השעון) מרגע שמתחיל לבכות, כל פעם שמפסיק לבכות השעון מתאפס, רק אחרי דקה שלמה של בכי וזו רק דקה את ניגשת מרימה מרגיעה, משכיבה ומלטפת, אם מתמסר אלייך ולליטוף נהדר, אם לא את מפסיקה ושוב מתיישבת וממתינה דקה שלמה של בכי אם בוכה, אותו דבר יכולה לעשות גם אם את יוצאת מהחדר, ממתינה דקה של בכי לפני שנכנסת, המצב הוא שבזמן הדקה הזו התינוק לומד ולרוב מצליח להרגיע את עצמו ולהכנס למצב של שינה, הכי חשוב שאם התחלת בתהליך חייבת לא להשבר ובעצם לא לשבור את ה"מילה" שלך מולו. אם תשברי כל מה שהוא לומד זה שאם יבכה יותר זמן את תשברי ותכנסי/תרימי וכו'. דבר חשוב שעליי לציין שהוא בן 4 חודשים שזה עדיין קטן ליעוץ שינה (מגיל 5 חודשים) את כן יכולה להתחיל אך להבין שהוא עדיין קטן וזקוק לך. בנוסף ייתכן שעיטוף ורעש לבן יוכלו לעזור לו להכנס לשינה טובה. וכן חשוב לזכור שהתהליך לוקח זמן, 3 לילות שייקח זמן שירדם שזה יהיה סוג של דקה כן דקה לא אבל חשוב להתמיד. בהצלחה.
התחלת נכון אבל נשברת, הדרך היחידה ללמד אותה לא לקחת בקבוק בלילה זה לא לתת לה את הבקבוק בלילה, נכון שקשה לילדים האחרים בבית כי מעירה אותם אבל זה 2-3 לילות וזהו, נסי בסוף שבוע כשלא כל כך נורא אם יתעוררו, ומה שאת עושה איתה זה פשוט לא לתת לה בקבוק, לא חייבת לתת לה לצרוח שעתיים יכולה לחבק לתת מוצץ (לא בקבוק מים זה רק יחליף את הנוזל) ולזכור בלילה הראשון אולי תבכה שעתיים אבל אם לא תשברי בלילה השני תבכה הרבה פחות ובלילה השלישי כבר תגיע ההבנה שבלילה אין בקבוק, את יכולה גם להכין אותה ולהסביר לה שאין בקבוקים יותר בלילה וזהו..... רק דבר אחד לזכור...... לא להישבר זה רק מלמד אותה שעם עוד בכי וצרחות בסוף היא מקבלת את מה שהיא רוצה.
הי רתם, את כנראה צודקת. השינויים הרבים מחמירים את המצב וגורמים לה לנסות למצוא מרגוע והקלה דרך גריה עצמית חזקה. מה שחשוב כרגע לעשות הוא להקפיד ככל הניתן על שיגרה ברורה, קירבה רבה לדמות המטפלת וכמובן שאין לאפשר לה לפגוע בעצמה. יש למנוע ממנה את הנגיחות ולעזור לה להרגיע את עצמה/להרגיע אותה בדרכים אחרות (נענוע, ליטוף, מוצץ , שירה וכיוב'). כל טוב, ירדן פרידון ברשף פסיכולוגית קלינית מומחית ילדים מתבגרים ומבוגרים 0523873044
החל מגיל 8 לודשים את יכולה לנסות להיעזר במנורת לילה עם טיימר. את אומרת שמתעורר ב 3:30 אז תכווני את הטיימר ל4 כאשר מתעורר תסבירי לו שעכשיו לילה ואין בקבוק בלילה. וכשהאור יתעורר יוכל לקבל בקבוק. לאחר מס׳ ימים כשתראי שזה עוזר והוא מתחיל להתרגל ל4 תזיזי את הטיימר בעוד 15 דק׳ וכך תוכלי להזיז כל מספר ימים בעוד רבע שעה עד שתגיעי לזמן שאת רוצה. בעיקרון יכול להיות שיתעורר כבר בשעה המוקדמת יותר אבל ילמד להמתין ל"התעוררות" של האור. להחליף למים באמת לא יעזור. וכמובן אם את רוצה שהתהליך יהיה יותר קצר את יכולה פשוט לסרב לבקבוק בלילה ולהבין שהוא יבכה ולהרגיע בכל דרך רק לא בקבוק. יהיו 3 ימים קשים אבל לאחר 3 ימים אם את לא מוותרת בדר"כ לומדים ומבינים שלא יהיה בקבוק ואז גם לא מתעוררים יותר בלילה. בהצלחה
שלום, בהחלט כדאי להסב את תשומת לב האם וכדאי לפנות לרופא הילדים. צריך לזכור שיש גם סיבות אחרות לשתייה/השתנה מרובה. ד״ר אורן
שלום, אוצר מילים גדול והצבעה - תקין. לא לדעת להרכיב פאזל בגיל 1.9 - תקין. הכאה עצמית בפנים כביטוי לתסכול - להסביר לו שככה לא עושים ולהציע חלופה (תגיד "אני כועס" או "לישון"). יריקות כביטוי לקבלת פנים - לא תקין. דום נשימה חסימתי - לא תקין אך די שכיח, וכפי שאמרת יטופל בקרוב. לגבי שאר הדברים - לא ברור לי מה שאלתך: האם גם את רצה לבני המשפחה? האם אהבת את כל המשחקים שנתנו לך בילדותך? אני ממליצה לך לפנות לצוות טיפות חלב ולרופא הילדים כדי שתחושי יותר ביטחון לגבי התנהגויות שונות של בנך, ולהדגים להם פנים מול פנים למה את מתכוונת. חג שמח ושקט!
מה השאלה?
הי הבן שלך עדיין בגיל של ביקורות התפתחותיות ב"טיפת חלב", מציעה לגשת לשם בהקדם ולהתייעץ פנים מול פנים או לחילופין עם רופא/ת הילדים שלו. אם לא תקבלי תשובות מספקות, נסי לקבוע פגישה עם פסיכולו/ רופא התפתחותי. שאלותייך חשובות, לא היתי מתמהמהת בברכה, ירדן
שלום, לא ניתן לענות במסגרת הפורום על שאלתך מה הסיבות להתנהגויות הללו רק על סמך המידע שנתת. אני מציעה שתתייעצי עם צוות טיפת חלב ורופא הילדים שלכם. בברכה
שלום, ילדים שאינם שומעים טוב ואינם מבטאים את עצמם לרוב משתמשים בסוג כזה או אחר של אלימות וזה אופייני. אני סבור שחלק גדול מהתופעות יעלןמו לאחר הניתוח עם שיפור בשמיעה וצבירת אוצר מילים.
שלום רב, קראתי אבעיון את פניתך, לדעתי יש בעיה בהתנהגות החברתית של הילד, לא ברור מה ההתפתחות הכללית, בכל מיקרהבנוסף לטיפול בניתוח הייתי ממליצה הפניה למכון להתפתחות הילד, להערכה התפתחותית כללית ולקבלת הדרכה לגבי התנהגותו של בנך. מאחלת לו בריאות שלמה
שלום לך מרגלית אני מבינה שכל הבדיקות שלך תקינות. לפחות מה שבדקת. מה שאציין זה שבבדיקות רפואיות בודקים ספקטרום מאוד מסוים. איני מכירה אותך , לא נפגשנו אין לי רקע על מצב בריאותך, אורח החיים שלך, התזונה והקונסטיטוציה הבסיסית שלך ולכן אין לי אפשרות לענות לך הדבר היחידי שאני יכולה לומר הוא שחשוב להגיע למטפל שמטפל באופן הוליסטי - ממליצה על דיקור, צמחים וגופנפש ויתאים לך טיפול מדויק בהסתמך על אבחנה מדוייקת שתעשה במרפאה. אני משתמשת בבדיקת דופק בדיקת לשון מתייחסת לקונסטיטציה ועושה תשאול מפורט עושה תשאול מפורט כמובן. אשמח לסייע פוריות נשיות ובריאות טבעית מיכל שלזינגר 052-8728526
טל שלום, 1. אירועים של חולמנות תוך כדי תנועות מציצה יכולים להיות סוג של פרכוס אפילפטי, אבל בפרכוס שמתבטא בניתוק הילד לא יגיב מיד לפנייה אליו בדיבור או בשיר. כך שאם הילד מגיב ממש באותה השנייה לפנייה אליו - סביר שלא מדובר בפרכוס. 2. בגיל שנה וחצי ילד אמור התחיל לצרף שתי מילים במשפט, גם אם הוא לא הוגה את המילים באופן מדויק. אם בגיל שנתיים עדיין אין צירופי מילים, אז חשוב לפנות לבדיקת שמיעה ולקלינאית תקשורת במכון להתפתחות הילד של קופת החולים שלכם. בברכה
שלום רונן, 1. תולעת שבקעה מביצה הופכת להיות פוריה (ולהטיל ביצים בעצמה) בתוך כחודש. היא יכולה לחיות במעיים כחודשיים. 2. הפרוטוקול הטיפולי המוצע על ידך (0, 10 ימים, 17 ימים) הוא אפשרי אך לא מקובל. 3. ל כ ל תרופה יש תופעות לוואי אפשריות וה'ורמוקס' איננו יוצא מהכלל הזה. הרבה בריאות אפי
סביב גיל 8-6 חודשים אפשר ללמד תינוק לקחת מוצץ לבד. בזמן ערנות "משחקים" איתו נותנים לו המוצץ ומושכים החוצה כדי שילמד לאחוז את המוצץ בפה בהתנגדות. בהמשך מגישים לו את המוצץ ליד ומצפים שיכניסו לפה לבד.
ממליצה לנסות מנורת לילה עם טיימר, בתחילת הערב בהרדמה אומרים לילה טוב לאור והאור "הולך" לישון, כאשר מתעורר מסבירים לו שהאור עדיין ישין ולכן גם אתם וכשהאור יקום גם אתם. בעייתי שאת מציינת טווח של שעתיים בהם מתעורר ולא שעה קבועה, לכן המלצתי לכוון את השעון ל 5:00 ולדעת שעם יתעורר ב 3 זה יקח זמן שיהיה לו קשה להמתין, אבל 2 דברים יקרו בהמשך, הוא יתחיל להתעורר יותר קרוב לחמש בצורה הרבה יותר עקבית, וגם אם יתעורר לפני סיכויי גדול שרק ישכב במיטתו וימתין לאור שיתעורר בלי לקרוא לך. כאשר תראי שבאמת מתעורר בחמש ניתן יהי להזיז את הטיימר של השעון של 3-4 ימים בכ-10 דקות, עד שתגיעי לשעת התעוררות רצויה מבחינתך. בהצלחה
הי הודיה, אני תמיד ממליצה במצבים כאלה על תהליך הסתגלות הדרגתי מאוד (בתחילה להישאר איתו עד כמה שאפשר, ימים קצרים מאוד בהתחלה וכו) ואם אפשר להתארגן לכך מול צוות הגן ועם נסיבות חייך - מה טוב. אפשר לקבוע בהקדם מפגשים עם ילדים בגן כדי שיוכל להכיר ולהתחבר. לשדר לו ביטחון זה חשוב בתנאי שאת מצליחה להרגיש ביטחון..זה נשמע שבחרת את הגן הזה כי את מאמינה שהצות בו טוב וזה מאוד מאוד חשוב... בנוסף חשוב שתתחברי לאמונה בבנך שיש לו את כל מה שנדרש כדי להסתגל ולהשתלב. חשוב גם להיות בקשר עם הצוות בגן, לשמוע מהן מה לדעתן יכול לעזור לו להרגיש יותר בנוח (מוצץ? שמיכי? בובה אהובה? תמונה של המשפחה במגירה?). מעבר לזה כל שאת יכולה עוד לעשות הוא לקחת יום ביומו..להיות שם עבורו בסוף כל יום, פנויה (אבל באמת פנויה..) להיות איתו ועבורו. אני חושבת שהוא כמו רוב הילדים בסופו של דבר יסתגל ולנו ההורים נותר רק למצוא בתוכנו את הסובלנות האמפטיה, ואת אורך הרוח לעבור את התהליך הזה ביחד עם ילדינו. בצלחה רבה, ירדן פרידון ברשף פסיכולוגית קלינית מומחית ילדים מתבגרים ומבוגרים 0523873044