טיפול ביצירה ובהבעה מאפשר למטפל להגיע אל האדם גם בדרכים...
טרנד חדש: מחנה קיץ בנושא בריאות וספורט מציע לילדים ובני...
אשפוז של ילד הוא תקופה קשה לכל בני המשפחה, ובבית החולים...
הודיה שלום, את יכולה לפנות למחלקת הרווחה בעיר מגורייך, שאמורה לספק יעוץ, תמיכה וטיפול להורים לילד המאובחן כאוטיסט. השירות ניתן על ידי עובדים סוציאליים שהוכשרו לכך . בנוסף, אני ממליצה לך להיכנס לאתר של "בית לורן": http://www.beit-lauren.org.il שהינו מרכז מטעם אלו"ט בשיתוף עם משרד הרווחה שמפעיל ברחבי הארץ סדנאות הדרכה, הרצאות, קבוצות תמיכה להורים, שיחות אישיות עם עובדים סוציאליים ו"קו פתוח" (מוקד טלפוני). אני מניחה שילדך נמצא במסגרת בית ספרית הכוללת טיפולים פרא-רפואיים. האם הילד מקבל טיפול רגשי כלשהו? (לדוגמא, טיפול פסיכולוגי? טיפול באומנות?) אם כן, כדאי לפנות למטפל/ת ולבטא את הצורך הלגיטימי שלך לקבל, לפחות מפעם לפעם, הדרכה. בנוסף, למשרד הבריאות ישנם מרכזים בכל הארץ המעניקים טיפולים פסיכולוגיים בתשלום סמלי ביותר. יחד עם זאת, קחי בחשבון, שלעיתים, בשל עומס הפניות ישנם זמני המתנה ארוכים עד תחילת הטיפול. אם תרצי, צייני את אזור מגורייך ואוכל לכוון אותך למרכז הקרוב לאזורך. אפשרות נוספת היא לפנות לקופת החולים שלך, המסבסדת חלקית טיפולים פסיכולוגים, ולבחור מטפל מתוך רשימה. ניתן, כמובן, גם לפנות לפסיכולוג באופן פרטי. בברכה, ד"ר איריס שגב.
רחל יקרה לא הבנתי את מהות הקושי- האם את חוששת שיש תחרות בינכן משום שאצלה מוציאים עבודות החוצה? כי אם כן חשוב לשים לב למהות השוני בין היחסים שלך כמטפלת מול התלמידים ושלה כמורה. היא אינה כפופה ליחסי מטופל מטפל ובשל כך גם האתיקה שלה שונה, ויש מקום להוצאת יצירות לשם הצגתן. לך כמטפלת יש מקום לחבק את היחודיות שלך ומתוך המקום הבטוח להסביר למי שמולך את ההבדל. על אחת כמה וכמה למטופל ששואל ולהגיד שיש סיבה שאצלך שומרים על העבודות וזה כמובן, כמו כל דבר בטיפול, נושא לשיחה ובירור מעמיק מה זה אומר, איך זה מרגיש וכן הלאה. תהיי בטוחה בדרכך ואם יש לך קושי עם הוצאת היצירות מאומנות, אולי המקום רק להפנות את תשומת הלב לצוות כולו ולבקש שיהיו גם רגישים להבדלים. בהצלחה , הדס, מתמחה בטיפול זוגי ומשפחתי, מטפלת במוזיקה, מומחית חינוך מיוחד .
שלום רב, צר לי לשמוע על הטראומת הרבות השזורות בחייך וכתוצאה מכך גם בחייו של בנך. לדעתי בנך זקוק לטיפול אינטנסיבי מוגבר -פעמיים בשבוע ואת להדרכת הורים/טיפול לפחות פעמיים בחודש ואפילו רצוי כל שבוע. זאת כדי שגם הוא וגם את תוכלו לקבל מענה אמיתי לצרכים הבוערים שלכם. לצערי מכאן לא אוכל אפילו לגרד את קצה הקרחון. כל טוב, ירדן פרידון ברשף פסיכולוגית קלינית מומחית ילדים מתבגרים ומבוגרים 0523873044
טיפול ביצירה ובהבעה מאפשר למטפל להגיע אל האדם גם בדרכים...
טרנד חדש: מחנה קיץ בנושא בריאות וספורט מציע לילדים ובני...
אשפוז של ילד הוא תקופה קשה לכל בני המשפחה, ובבית החולים...
מתי פונים עם הילד לטיפול נפשי, מי מתאים לטפל בילדים, מהי...
מקום חופשי ומוגן, מקום שמחוץ לזמן ובו ניתן ולשחזר חוויות...
טיפול באמצעות משחק במקום דיבור? הכל על פסיכודרמה, שיטה...
טיפול באמנות מאפשר לבטא רגשות וקשיים באופן ישיר, ולתת ביטוי...
הקורונה והסגרים שהביאה עימה שיבשו את שגרת חיי הילדים...
למעלה משנתיים אנו וילדנו נמצאים בחרדה מתמשכת עקב פיגועי...
אחד בפה אחד בלב - חיזוקיות לעיסות וקרם סויה לחידוש הנעורים,...
ניצולי השואה שעדיין חיים היו ילדים במהלך המלחמה, שפצעה את...
המשותף לתסמונות אוטיסטיות הוא ליקוי נוירולוגי התפתחותי...
הלחץ הגדול על ספורטאים, בעיקר צעירים, להיות "מושלמים" עלול...
מתמודדים עם משבר או שינוי משמעותי בחיים? זקוקים לאוזן קשבת?...
לעזור להורים לעזור לילד - זה הרעיון שבבסיס הדרכת הורים....
הטבח באיתמר העלה לסדר היום את הדילמה הקשה של טיפול בילדים...
יש מצבים בחיים שבהם הכל נראה אבוד. סמדר אונה, שנפצעה בגיל...
הודיה שלום, את יכולה לפנות למחלקת הרווחה בעיר מגורייך, שאמורה לספק יעוץ, תמיכה וטיפול להורים לילד המאובחן כאוטיסט. השירות ניתן על ידי עובדים סוציאליים שהוכשרו לכך . בנוסף, אני ממליצה לך להיכנס לאתר של "בית לורן": http://www.beit-lauren.org.il שהינו מרכז מטעם אלו"ט בשיתוף עם משרד הרווחה שמפעיל ברחבי הארץ סדנאות הדרכה, הרצאות, קבוצות תמיכה להורים, שיחות אישיות עם עובדים סוציאליים ו"קו פתוח" (מוקד טלפוני). אני מניחה שילדך נמצא במסגרת בית ספרית הכוללת טיפולים פרא-רפואיים. האם הילד מקבל טיפול רגשי כלשהו? (לדוגמא, טיפול פסיכולוגי? טיפול באומנות?) אם כן, כדאי לפנות למטפל/ת ולבטא את הצורך הלגיטימי שלך לקבל, לפחות מפעם לפעם, הדרכה. בנוסף, למשרד הבריאות ישנם מרכזים בכל הארץ המעניקים טיפולים פסיכולוגיים בתשלום סמלי ביותר. יחד עם זאת, קחי בחשבון, שלעיתים, בשל עומס הפניות ישנם זמני המתנה ארוכים עד תחילת הטיפול. אם תרצי, צייני את אזור מגורייך ואוכל לכוון אותך למרכז הקרוב לאזורך. אפשרות נוספת היא לפנות לקופת החולים שלך, המסבסדת חלקית טיפולים פסיכולוגים, ולבחור מטפל מתוך רשימה. ניתן, כמובן, גם לפנות לפסיכולוג באופן פרטי. בברכה, ד"ר איריס שגב.
רחל יקרה לא הבנתי את מהות הקושי- האם את חוששת שיש תחרות בינכן משום שאצלה מוציאים עבודות החוצה? כי אם כן חשוב לשים לב למהות השוני בין היחסים שלך כמטפלת מול התלמידים ושלה כמורה. היא אינה כפופה ליחסי מטופל מטפל ובשל כך גם האתיקה שלה שונה, ויש מקום להוצאת יצירות לשם הצגתן. לך כמטפלת יש מקום לחבק את היחודיות שלך ומתוך המקום הבטוח להסביר למי שמולך את ההבדל. על אחת כמה וכמה למטופל ששואל ולהגיד שיש סיבה שאצלך שומרים על העבודות וזה כמובן, כמו כל דבר בטיפול, נושא לשיחה ובירור מעמיק מה זה אומר, איך זה מרגיש וכן הלאה. תהיי בטוחה בדרכך ואם יש לך קושי עם הוצאת היצירות מאומנות, אולי המקום רק להפנות את תשומת הלב לצוות כולו ולבקש שיהיו גם רגישים להבדלים. בהצלחה , הדס, מתמחה בטיפול זוגי ומשפחתי, מטפלת במוזיקה, מומחית חינוך מיוחד .
שלום רב, צר לי לשמוע על הטראומת הרבות השזורות בחייך וכתוצאה מכך גם בחייו של בנך. לדעתי בנך זקוק לטיפול אינטנסיבי מוגבר -פעמיים בשבוע ואת להדרכת הורים/טיפול לפחות פעמיים בחודש ואפילו רצוי כל שבוע. זאת כדי שגם הוא וגם את תוכלו לקבל מענה אמיתי לצרכים הבוערים שלכם. לצערי מכאן לא אוכל אפילו לגרד את קצה הקרחון. כל טוב, ירדן פרידון ברשף פסיכולוגית קלינית מומחית ילדים מתבגרים ומבוגרים 0523873044
הי, כדאי לפעול במספר כיוונים. ראשית לשוחח עם הוריה ולנסות להעביר להם את מצבה. לא הבנתי אם מעבר לטיפול בבית הספר היא בעוד טיפול, אבל בכל מקרה נראה שיהא זקוקה לטיפול איכותי אינטנסיבי וכדאי שההורים ישמעו קצת על הצרכים הבוערים שלה כפי שבאים לידי ביטוי בכיתה ובכלל כפי שאת מבינה אותם. מהעבר השני נראה לי שנכון יהיה שבשיחות אישיות וקבועות שלכן, תוכלו להחליט בינכן יחד על סימנים מוסכמים שיוכלו לעזור לה בוויסות - למשל כשאת ניגשת אליה ושמה יד על כתפה - זה אומר שעליה לעצור כעת ולסיים את המשפט. או כאשר את אומרת את המילים "זה מעניין אבל בזמן אחר" היא תבין שמה שהיא רוצה לומר כרגע פחות מתאים. שהיא מסכימה לדבר רק אחרי שמוזמנת וכיוב' וכמובן שהדברים האלה צריכים להוות חלק ממערכת יחסים של אמון וביטחון - וגם את זה תצטרכי להתאמץ ולבנות איתה. הייתי בודקת גם מה האפשרויות של סיוע, ישנם תנאים בהם ילדים יכולים לקבל סייעת התנהגותית/רגשית ונראה לי סביר שעבורה זו גם אופציה ריאלית. בהצלחה, ירדן פרידון ברשף פסיכולוגית קלינית מומחית ילדים מתבגרים ומבוגרים 0523873044
הי סוריקטה, רואים בברור את החלקים הפגיעים והעדינים. שתהיה 2021 טובה יותר. אודי
שלוך לך, אי הוודאות באמת קשה מאוד ומעלה את רמות החרדה. לגבי טיפול באומנות - משער שיש ברשת, בעיקר בתקופה זו. צריך לחפש, איני מכיר. אודי
אימא יקרה, זכית בבן נפלא שיש לו "רק" חסרון אחד :). בני אדם לא מושלמים ואין צורך "לתקנם" נראה שבנך זקוק לכישורים חברתיים ולכלים כיצד לבטא את הכעס שלו בדרכים אחרות ממכות. כרגע זו האפשרות היחידה העומדת לפניו. בהחלט ניתן ורצוי לפנות לרכיבה טיפולית, אך ניתן גם לברר על תרפיה באומנות, שלא קשורה לבעלי חיים. בהצלחה שירלי
המומחיות שלי איננה בילדים.
יעל שלום, בעיות התנהגות אינן נדירות בקרב ילדים הלוקים בהפרעת קשב ורכוז. נהפוך הוא, כ-50% מהילדים הלוקים בהפרעת קשב ורכוז עם היפראקטיביות, יסבלו בנוסף גם מהפרעת התנהגות. הפרעות חרדה הן הפרעות שכיחות בקרב ילדים, וגם הן שכיחות יותר בקרב ילדים הלוקים בהפרעת קשב ורכוז. כלומר, העובדה שכל ההפרעות הללו מופיעות ביחד אינה מצב נדיר או מיוחד. הטפול במצבים אלו כולל בד"כ הדרכת הורים וטפול תרופתי. הטפול התרופתי יכול להיות תרופה אחת או יותר, כיון שתרופות שונות מטפלות במצבים. לעתים יש צורך בטפולים נוספים כמו עזרה למודית, טפול משפחתי, טפול פרטני ועוד. כדי להמליץ על טפול מתאים, צריך להכיר את הילד, משפחתו, סביבתו הלמודית וסביבתו החברתית. לאור קיומן הן של חרדות והן של קשיי התנהגות, בנוסף להפרעת הקשב והרכוז, אני ממליץ לפנות לפסיכיאטר ילדים, לשם הערכה והמלצה על טפול. בברכה, ד"ר ברנע ארז.
שלום רב לכל אדם ובוודאי לכל ילד יכולה להיות תגובה אחרת לכל טיפול. התפרצויות זעם והתנהגות מעין זו אינה נדירה בקרב ילדים עם הפרעת ריכוז וקשב. עם זאת יש צורך לוודא שזה אכן המקור. בהנחה שמדובר בתופעה המלווה את הפרעת הקשב והריכוז (כאמור די שכיח) ניתן לשקול טיפול תרופתי כמו ריטלין ודומיו. עוד אפשרות שהיא מאוד יעילה ביחס להתקפי הזעם היא הטיפול באמצעות טכנולוגיית נוירופידבק. בהצלחה
דולפי חיקרה. צר לי לקרוא מה שעברת. נשמע באמת מאוד אינטנסיבי ומהיר מבחינה פיסית,והמחנק שלך מתאר בצורה ככ טבעית לדעתי את הנפש שמנסה לעכל מה שקרה ואיך שהכל הסתיים. אין תשובה אחת נכונה לדרך שבה אפשר להתמודד ולהקל על הכאב והרגשות. השאלה היא האם יש משהו שאת מכירה מהעבר שעזר לך להתמודד? דרך שאת יותר מתחברת אליה. אם יש מישהו קרוב לדבר איתו, חברה טובה, ציור, ועוד דברים שמתאימים לך. תמיד אפשר לפנות לאיש מקצוע.תני לעצמך לתהליך זמן ומקום. חיבוק גדול רינת
שלום נתי, עם כל הרצון לעזור אין אנו נוהגים לפרסם שות של מטפלים על גבי הפורום. אם תרצי את מוזמנת לכתוב הודעת המשך עם מייל עדכני, וייתכן ומבקרי הפורום יוכלו לכתוב לך המלצות. ובכל זאת כמה נקודו למחשבה. ראשית 10 מפגשים מתוך תהליך טיפולי שלם הם כמו טיפה בים. סבלנות... שנית, אם הוא מדבר עם כולם ורק לא עם הגננות בגן אז אולי שווה לבחון את הצב נקודתית בגן ולהעזר לשם כך בפסיכולוג של הגן. כל טוב, ירדן פרידון ברשף
כנראה שפספסת את תשובתי. לנוחיותך אני מעתיקה לך אותה. עם ילד בן 5 בכל מקרה הטיפול אינו נעשה דרך "שיחות" אלא באמצעים אחרים - משחק, ציור וכיוב'. אם ממילא המטפלת מתכוונת לעזוב, אז כדאי שהפעם תבדקו היטב מי יהיה המטפל הבא שלו - כולל האפשרות שלו לעבוד עם הילד לאורך זמן, המלצות, רמת הכשרה וניסיון וכיוב'. טיפול רגשי טוב יכול להתקבל על ידי מטפלים ממקצועות שונים, בינהם מטפלים באמנות, אולם כפי שאמרתי, חשוב וכדאי לערוך בדיקה יסודית לפני שמפקידים את ילדינו היקרים בידיים של מישהו אחר. כמו כן, על ההורים לקחת חלק משמעותי בטיפול, לאזור סבלנות, ולא לשבת "ולהמתין לתוצאות". לא כך עובדים הדברים. לפעמים בטיפול, המצב של הילד עובר דרך מה שנראה כמו "החמרה" כשבעצם מדובר בביטוי בולט יותר של הקושי שלפעמים נותר חבוי בפנים זמו רב מידי..צריך לעבור את "הגלים" ביחד עם הילד, תוך נכונות לספק תמיכה ולפגוש אותו היכן שהוא נמצא, כל זאת בסיוע המטפל שלו.
שלום אסתריקה, מדברייך נשמע שההתנהגויות כלפי ביתך דווקא כן גובלות במצב של חרם. לכן יש לדרוש התערבות הן מהיועצת והן מהמחנכת על מנת לקבל הדרכה מהפסיכולוג החינוכי של בית הספר שהנו בקיא בהתערבויות שקשורות במצבים של חרם. אני לא אוכל לדעת כמובן מה הסיבה שהבנות דוחות את ביתך. עם זאת את מציינת שאתם מצויים בתחילתו של טיפול באומנות שהנו טיפול רגשי לכל דבר ועניין (העובדה שעוסקים שם באומנות לא אומר שביתך חווה אותו כחוג לאומנות). בכל מקרה חודשיים זה זמן מועט ולכן חשוב להתמיד בטיפול. כמו כן חשוב שאתם ההורים תקבלו הדרכת הורים כחלק מהטיפול, על מנת שתוכלו להבין לעומק את הקשיים של ביתכם, איזה מין עזרה היא צריכה מכם וכיצד לתמוך בה. בברכה, ירדן
שלום, זו אכן דילמה מורכבת, ראשית, אני מציע לך להתייעץ עם המטפלת הנוכחית של הילד, וגם עם הפסיכולוג (אם זה עוד אפשרי). לתפיסתי, עבודה עם ילד כזה צריכה לכלול מטרות ברורות וקצרות טווח, כאלו שהוא מסוגל להשיג ודרכן לחוות חוויית הצלחה. אם את חושבת שהוא לא יוכל לעמוד בהצלחה באתגרים שיהיו לו בכיתה רגילה אז אין טעם להכניס אותו למסלול בו הכישלון ידוע מראש. אי מעבר כיתה עלול לתסכל אותו, אך מעבר כיתה כשהוא אינו בשל לכך עלול לייאש אותו. חשוב לאתר את הכוחות של הילד ולחזק אותם, לאתר את הקשיים ולהתמקד בהתאמת המסגרת ובהקניית כלים להתמודדות. בברכה, קובי
לילך שלום, לפני שאנסה לענות לך, אבקש להבהיר כמה נקודות. 1. אבחנה של הפרעת קשב ורכוז ניתנת רק כאשר יש הפרעה בתפקוד ו/או מצוקה. 2. טפול בהפרעת קשב ורכוז הוא טפול כוללני. במרבית המקרים טפול תרופתי הנו אחד החלקים החשובים, אך בודאי לא החלק היחיד. 3. האמירה "יכול להיות שזו בעיית קשב וריכוז אך יכול להיות שזה יותר בעיות רגשיות", היא אמירה שאני שומע הרבה יותר מדי. אבחון של הפרעת קשב ורכוז אמור לענות על שאלה זו, ולהחליט האם יש הפרעת קשב ורכוז או אין. גם המונח "בעיות רגשיות" אינו אומר כלום למעשה, כיון שהוא יכול לכלול הכל. 4. אמונותי שלי אינן חשובות. חשוב האם טפול כזה או אחר הוכח כיעיל (ולא אכנס לטיב ההוכחות או להגדרת יעילות). 5. איני מוצא כל סיבה לנסות ולהמנע מטפול תרופתי. אם יש טפול טוב, פשוט ויעיל, מדוע לא להשתמש בו. 6. שמות המרכזים הטפוליים או הרופאים המטפלים אינו חשוב, אלא האם הטפול שהם מציעים נמצא יעיל. 7. לבושתי, איני יודע מהו CBC. אנסה כעת לענות לשאלתך. אני מניח שבנך סובל מקשיים בתפקודו בשטחים שונים של החיים (למודים, התנהגות וכו'), אחרת לא היית כותבת. אם אני מבין נכון, הוא אובחן כבר לפני שלוש שנים, אך עדיין לא נמצא מזור לקשייו. לאור זאת, אני ממליץ לשקול בחום את הטפולים שנמצאו יעילים - טפול תרופתי והדרכת הורים. כאמור לעיל, המטרה אנה המנעות מטפול תרופתי או מתן טפול תרופתי. המטרה היא להביא לתפקוד תקין ולהפסקת המצוקה. אם הטפול התרופתי עושה זאת, אז מומלץ להשתמש בו. אני מציע לך לנסות, ולהווכח בעצמך. התייעצי עם הרופא המטפל, ונסי טפול תרופתי למשך חודש, ואח"כ תשמעי מהילד, מביה"ס וממה שחווית את, ותחליטי האם רצונך להמשיך בטפול התרופתי. יום טוב, ד"ר ברנע ארז.
מירב שלום, אשמח אם תבהירי את הנקודה: בתך התחילה טיפול ו'שינויים נראו בארץ'- מה השאלה? דן הלפרין
שלום רונית, אני מבין את המצוקה הגדולה שאתם חשים, ומניח שלמצוקה הזו ישנן השפעות שונות על הקשר שלכם עם בנך. אני מאמין שבמקרה כמו שלכם הכוח האמיתי ליצור שינוי ולעזור לילד נמצא בעיקר אצלכם. לכן אני ממליץ לכם לפנות לפסיכולוג ילדים קליני לצורך הדרכת הורים בה תוכלו לעבוד על החזקה, הכלה והצבת גבולות בריאה לילד. במצבים כאלו זה נורא קשה שלא להיכנס לדרמה בה הילד נמצא, זאת למרות שהילד זקוק לדמות הורית שאינה נשאבת לתוכה. בהדרכת הורים אתם תוכלו לשכלל את דפוסי התגובה שלכם במצבי משבר, ולעבוד על ההתנהלות היום-יומית מולו. לאחר פרק זמן אני מציע לשקול יחד עם המטפל את הצורך בטיפול רגשי בילד. קובי.
רונית שלום, כתבת הרבה, אך תשובתי קצרה: אתם צריכים לפנות בהקדם להדרכת הורים ע"י מטפל/מטפלת לגיל הרך (פסיכולוגית או עובדת סוציאלית המתמחות בגיל הרך). בהצלחה
שלום. זה פורום למבוגרים. עליך לפנות לפורום של פסיכיאטריה של הילד
שני שלום, נכנסתי לקישור שצרפת, וקראתי את הכתוב שם. אין מדובר בכתבה, אלא בפרסומת לטפול אלטרנטיבי. הם מציעים טפול ב-"נטורופתיה, הומאופתיה, דיקור, טיפול באומנות, צמחי מרפא, הדרכת הורים, שיטת ורדי, שיאצא וקרניו סקראל". מלבד הדרכת הורים, שנבדקה ונמצאה יעילה כחלק מטפול בהפרעת קשב ורכוז, שאר שטות הטפול לא נבדקו או נבדקו ונמצאו לא יעילות. מחקרים שבדקו הומיאותפיה ודקור סיני כטפול בהפרעת קשב ורכוז מצאו ששטות טפול אלה אינן יעילות. איני מכיר מחקרים לגבי שאר השטות - נטורופתיה, טיפול באומנות, צמחי מרפא, שיטת ורדי, שיאצו וקרניו-סקראל, כטפו בהפרעת קשב ורכוז. איני מוצא גם כל הגיון פיזיולוגי מדוע שיאצו או נטורופתיה עשויות לעזור להפרעת קשב ורכוז. מחקרים שבדקו חלק משטות אלו בתחומי רפואה אחרים מצאו בד"כ שטפולים אלו אינם יעילים. יש לזכור מהן הסכנות בטפולים אלטרנטיביים: 1. בזבוז זמן והדרדרות במצבו של הילד. 2. המנעות מטפולים שהוכחו כיעילים. 3. תופעות לואי - "צמחי מרפא", למשל עלולים להיות רעילים. הדבר תלוי בסוג הצמח, הכמות, משך הטפול, גיל הילד, בעיות רפואיות אחרות של הילד ועוד. 4. בזבוז כסף. כיון שאת אמו של הילד, את (וגם אביו) קובעים איזה טפול יקבל. אם אתם בוחרים לנסות טפול אלטרנטיבי, עשו זאת בשום שכל. קבעו תקופה, שלאחריה תבדקו אם חלו שנויים. אם מצבו של הילד השתפר, מצויין! אם לא חל שנוי, נראה שיש צורך בטפול אחר. שבת שלום, ד"ר ברנע ארז.
שלום רלי, הפנייה שלך נוגעת ללב, ואפשר לשמוע את הכאב וחוסר האונים שלך. חיפשתי, ולא מצאתי בהיסטוריית הטיפולים שלכם "הדרכת הורים". איני רואה דרך לטפל ב- odd ללא הדרכת הורים אינטנסיבית. הפער בין הבית לביה"ס אינו מעיד בדר"כ על בעייתיות של המסגרת, אלא על כך שבבית למדו "ללכת על ביצים" כדי לא לעורר את זעמו והתפרצויותיו של הילד. איני רופאה, ולכן לא אתן חו"ד בנושא התרופתי. עם זאת, אוכל לספר לך שילדים רבים שעברו בקליניקה שלי טופלו ברספרדל בהצלחה רבה. לא מדובר במינון אנטי-פסיכוטי, ומן הסתם גם לא בתופעות הלוואי הקשות עליהן קראת. מדובר במינון נמוך מאד, הניתן לצורך הפחתת חרדות ו'רעשים' מחשבתיים, מה שיכול ליצור שיפור דרמטי במצב. אני מרגישה שאת מתקשה לבטוח בצוות המטפל בכם, וחבל. זה לבדו יכול להפריע מאד לתהליך, שכן האמון וההתמסרות הם לב לבו של הטיפול הפסיכולוגי. אם אינך בוטחת במטפלים, נסי לשאול את עצמך מדוע בחרת דווקא בהם. כמובן שלא אוכל להחליט בשבילך לגבי איכות הטיפול הפסיכיאטרי והפסיכולוגי, אך אוכל לשלוח לך תקווה ועידוד, ולהמליץ לך להיות מחוייבת לתהליך הטיפולי, ולדאוג לעבוד (רק) עם מי שעליו תוכלי לסמוך. בהצלחה :-) ליאת
שלום רב אם הבעיה נמשכת כדאי לפנות לטיפול בפכיוטרפיה קונבנציונאלית. אם המטפל ימליץ על פניה גם לפסיכיאטר, עשו זאת. רצוי לחזק את המצב החברתי שלו בבית הספר ולהפגיש אותו עם חברים משם כדי להגדיל את הביטחון שלו. בהצלחה ד"ר יאנקו
אלונה שלום רב, ממליצה לך לפנות לרופא משפחה ולהתייעץ עימו לגבי העניין. בנוסף, אין להפעיל על הילד לחץ, אין להיות ביקורתיים ושיפוטיים ואין להשוות אותו לאחיו התאום. חשבו מה יכול לסייע לו. עודדו אותו לרוב, ואמרו לו שתעזרו לו. בהצלחה, שירלי